طالع بینی از دوران باستان تا به امروز از مفهوم عناصر کلاسیک استفاده کرده است. در طالع بینی غربی و طالع بینی جانبی از چهار عنصر آتش، زمین، هوا و آب استفاده می شود. این چهار عنصر برای هر ماه از سال وجود دارند و باعث ایجاد خصوصیات متفاوتی در افراد می شوند. برای آشنایی بیشتر با عنصر ماه تولد، ارتباط عنصر ماه تولد با شخصیت اشخاص، عنصر ماه تولد و ازدواج و سازگاری عنصر ماه تولد با شریک زندگی یا کاری تا پایان این مطلب سلام دنیا همراه ما باشید.

عنصر ماه تولد چیست

هنگام خواندن فال خود، ممکن است متوجه کلمات "عنصر خاک" یا "عنصر هوا" شده باشید. در حقیقت چهار عنصر در طالع بینی وجود دارد به نام آتش، خاک، هوا و آب. هر یک از 12 ماه در یکی از چهار عنصر قرار می گیرند، بنابراین سه عنصر توسط یک عنصر اداره می شوند. دانستن اینکه کدام عنصر بر ماه تولد شما حاکم است می تواند به شما در درک شخصیت تان کمک کند. همچنین می‌تواند بینشی را در مورد اینکه با چه کسانی بهتر کنار می‌آیید ارائه دهد. به عنوان مثال، برج آبان و اسفند، علیرغم تفاوت‌هایشان، هر دو از عنصر آب هستند، بنابراین شرکای عاطفی و دوستان بسیار خوبی می شوند زیرا می‌توانند ماهیت عاطفی یکدیگر را کنترل کنند.

ارتباط عنصر ماه تولد با شخصیت اشخاص

1. عنصر آتش:

افراد دارای عنصر آتش، پرشور، جسور و کاریزماتیک هستند. آنها همچنین خلاق، جذاب و با اعتماد به نفس هستند. برج فروردین، مرداد و آذر همگی افرادی هستند که می توانند از طریق امضای خود به خوبی به شهرت و ثروت دست یابند.


حتما بخوانید: خصوصیات متولدین آذر


2. عنصر خاک:

افراد دارای عنصر خاک، وفادار هستند و در جمع آوری ثروت خوب هستند. آنها تمایل دارند از چیزهای خوب زندگی مانند غذای خوب قدردانی کنند. آنها موجودات نفسانی هستند. افراد دارای عناصر خاک صبور و واقع بین هستند. متولدین، اردیبهشت، شهریور و دی ماه، عنصر خاک هستند.

ارتباط عنصر ماه تولد با شخصیت اشخاص

3. عنصر باد:

افرادی که عنصر باد را دارند عاقل هستند، افراد متولد برج خرداد، مهر و بهمن تیز و بسیار منطقی هستند. آنها مهارت های اجتماعی فوق العاده ای دارند و ارتباطات خوبی دارند. افراد داری عناصر باد به جای احساسی بودن، منطقی فکر می کنند.

4. عنصر آب:

افرادی که عنصر تولد آنها آب است حساس، بسیار شهودی و عمیق هستند. عنصر آنها احساسات است. این افراد همه چیز را حس می کنند و می توانند هنرمندان فوق العاده ای باشند زیرا بسیار تخیلی هستند. البته آنها بسیار وفادار و دلسوز هستند. متولدین تیر، آبان و اسفند، عنصر آب هستند.


حتما بخوانید: فال و طالع بینی ازدواج متولد اسفند


عنصر ماه تولد و ازدواج

در طالع بینی، ماه و ستارگان می توانند سرنوشت فرد را نشان دهند و همچنین در روابطی که با افراد برقرار می کنیم ما راهنمایی می کنند. برخی از عناصر نسبت به سایرین سازگارتر هستند و روابط طولانی مدت و پایدار را ایجاد می کنند. به همین ترتیب، عناصری هم وجود دارد که وقتی آنها با هم هستند، به طور مداوم با هم جنگ و دعوا می کنند، که اغلب منجر به جدایی و یا رابطه ناپایدار می شود. وقتی با فردی ازدواج می کنید، ازدواج با فردی که شما را درک می کند و می تواند با شما ارتباط برقرار کند، ایده آل خواهد بود.

ازدواج عنصر خاک و آب (آب و خاک):

یکی از بهترین روابط بین عناصر آب و خاک است. در حقیقت این دو عنصر مکمل یکدیگرند و زوج هایی که عنصر تولد آنها آب و خاک است از سازگاری بالایی برخوردار هستند. از آنجایی که آنها انرژی خوبی بهم می دهند پس می توانند رابطه خوبی باهم داشته باشند.

ازدواج عنصر خاک و هوا (هوا و خاک):

عنصر خاک و هوا رابطه جالبی ندارند؛ مستقل بودن این دو عنصر باعث می شود آنها نیازی به هم نداشته باشند. فقط در صورتی ازدواج بین عنصر خاک و هوا میتواند پایدار باشد که طرفین خودشان با هم به تفاهم برسند تا از زندگی پر از آرامش لذت ببرند.

ازدواج عنصر خاک و خاک:

باید بگوییم که ازدواج این دو عنصر به مانند هندوانه در بسته است. به عبارت ساده تر آنها یا سازگاری خوبی دارند و یا می توانند یکدیگر را تخریب کنند و زندگی را به پایان برسانند.

ازدواج عنصر خاک و آتش (آتش و خاک):

اگر این دو عنصر می خواهند ازدواج خوبی داشته باشند باید رابطه آنها کنترل شود و هر دوی به میزان مناسبی در کنار یکدیگر حضور داشته باشند. برای مثال خاک زیاد میتواند باعث خفه شدن آتش شود و آتش زیاد هم با نفوذ در خاک به آتش فشان تبدیل شود.

ازدواج عنصر آب و آب:

ازدواج عنصر آب و آب دو حالت دارد یا به دریایی به بزرگی اقیانوس می رسند یا میتواند باعث جاری شدن سیل شود. این دو عنصر با کمک به یکدیگر می توانند به خواسته خود دست پیدا کنند. در غیر این صورت سیلی عظیم و مخرب جاری می شود.

عنصر ماه تولد و ازدواج

ازدواج عنصر آب و هوا (هوا و آب):

دو عنصر آب و هوا ارتباط بین بسیار نامناسبی دارند. هوا (باد) باعث مواج شدن و طوفانی شدن آب می شود. از طرف دیگر هم نفوذ آب در هوا، باعث سنگین شدن هوا میشو. در صورتی که این دو عنصر بخواهند ازدواج خوب و پایداری داشته باشند باید همکاری و همدلی کنند.

ازدواج عنصر آب و آتش (آتش و آب):

آب و آتش دو عنصر ضد هم هستند و هدف مشترکی با هم ندارند. در حقیقت آب باعث خاموش شدن آتش می شود و این دو عنصر مخالف اصلا نمی توانند با یکدیگر ملایم باشند و به هم آرامش بدهند.


حتما بخوانید: گل ماه تولد شما نماد چیست


ازدواج عنصر هوا و هوا:

عنصر هوا همیشه در جریان است و این دو عنصر در کنار هم قدرت زیادی پیدا می کنند تا به اهداف خود دست پیدا کنند. البته باید مراقب باشند تا به طوفان سهمگین تبدیل نشوند و یکدیگر را تحت کنترل نداشته باشند.

ازدواج عنصر هوا و آتش (آتش و هوا):

علاوه بر دو عنصر خاک و آب که سازگاری فوق العاده ای داشتند دو عنصر هوا و آتش نیز می توانند رابطه بسیار خوبی داشته باشند. هوا و آتش با دست پیدا کردن به تعادل باعث ایجاد امید در زندگی می شوند.

ازدواج عنصر آتش و آتش:

دو عنصر آتش و آتش در صورتی می توانند با هم سازگار باشند که در شرایط مناسب گرما و نور لازم را ایجاد کنند. زیرا آتش زیاد گرما زیادی تولید کرده در نهایت باعث ازبین رفتن انرژی آنها می شود. اما در شرایط و مکان مناسب نظیر شب تاریک در سردی زمستان باعث ایجاد فضایی رمانتیک و دلپذیر می شود.

عنصر ماه تولد فروردین و نماد آن

عنصر وجود متولد ماه فروردین آتش، سمبل ان قوچ و شعار این ماه «من عمل می‌کنم» است.

عنصر ماه تولد اردیبهشت و نماد آن

عنصر ماه تولد اردیبهشت خاک ، سمبل آن گاو نر و شعار آن «همه چیز مال من است» است.

عنصر ماه تولد خرداد و نماد آن

هوا عنصر وجودی ماه تولد خرداد و سمبل ان دو قلوها و شعار  آن «من فکر می‌کنم» است.

عنصر ماه تولد تیر و نماد آن

عنصر ماه تولد تیر آب،سمبل آن خرچنگ و شعار آن «من احساس می‌کنم» است.

عنصر ماه تولد مرداد و نماد آن

عنصر ماه تولد مرداد آتش،سمبل آن شیر و شعار آن «من اراده می‌کنم» است.

عنصر ماه تولد شهریور و نماد آن

عنصر ماه تولد شهریور خاک،سمبل آن فرشته و شعار آن «من تجزیه و تحلیل می‌کنم» است.

عنصر ماه تولد شهریور و نماد آن

عنصر ماه تولد مهر  و نماد آن

عنصر ماه تولد مهر هوا،سمبل آن ترازو و شعار آن «من تعادل برقرار می‌کنم» می باشد.

عنصر ماه تولد آبان و نماد آن

عنصر ماه تولد آبان آب، سمبل آن عقرب و شعار آن «من آرزو می‌کنم» است.

عنصر ماه تولد آذر و نماد آن

عنصر ماه تولد آذر آتش،سمبل آن اسب و شعار آن «من رشد می‌دهم» است.


حتما بخوانید: روش جذب نیمه گمشده یا جفت روحی


عنصر ماه تولد دی و نماد آن

عنصر ماه تولد دی خاک، سمبل بز  و شعار آن «من زیربنایی می‌سازم» است.

عنصر ماه تولد بهمن و نماد آن

عنصر ماه تولد بهمن هوا، سمبل آن مرد و آب و شعار آن «من متحول می‌کنم» است.

عنصر ماه تولد اسفند و نماد آن

عنصر وجودی ماه تولد اسفند آب، سمبل آن ماهی و شعار آن «من باور دارم» است.

عنصر ماه تولد من با شریک زندگی یا کاریم همخوانی دارد

با توجه به توضیحاتی که در قسمت بالا در مورد عنصر هر ماه تولد داده شد حالا می دانید که عنصر ماه تولدتان چیست و با خواندن بخش عنصر ماه تولد و ازدواج به راحتی می توانید متوجه شوید که آیا عنصر ماه تولد شما با عنصر ماه تولد شریک زندگی یا کاری تان هم خوانی دارد یا نه. برای مثال دو عنصر آب و خاک که به ترتیب برای ماه های تولد اسفند، آبان و تیر هستند با ماه های تولد اردیبهشت، دی و شهریور سازگاری فوق العاده ای برای ازدواج و مسائل کاری با هم دارند.

  • عنصر آتش شامل حمل (فروردین)، اسد (شیر) و قوس (کمان) می باشد.
  • عنصر آب شامل سرطان (تیر)، عقرب (آبان) و حوت (اسفند) است.
  • عنصر هوا شامل جوزا (خرداد)، میزان (مهر) و دلو (بهمن) می باشد.
  • عنصر خاک شامل ثور (اردیبهشت)، سنبله (شهریور) و جدی (دی) است.

عنصر ماه تولد من با شریک زندگی یا کاریم همخوانی دارد

تست عنصر ماه تولد

برای تست عنصر ماه تولد موردی پیدا نشد.

سخن پایانی:

در این مطلب توضیحات کاملی درباره علم زودیاک و عناصر وجودی 12 ماه سال ارائه کردیم که می توانید با مطالعه آن به یک درک خوبی از شخصیت،روحیات عنصر وجودی خودتان و سازگاری با سایر ماها دست پیدا کنید.