متن نماز غفیله + نحوه خواندن آن

منبع: مینویسم

2

1402/10/27

19:02


نماز غفیله چیست و چگونه خوانده می شود برای آشنایی با نحوه خواندن نماز غفیله و متن نماز غفیله این بخش را با دقت بخوانید.

متن نماز غفیله + نحوه خواندن آن

نماز غفیله یکی از نمازهای پرفضیلت است که خواندن آن آداب خاصی دارد. برای آشنایی با متن نماز غفیله و نحوه خواندن آن تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

متن نماز غفیله + نحوه خواندن آن

وَ ذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغٰاضِباً فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَيْهِ فَنٰادىٰ فِي الظُّلُمٰاتِ أَنْ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ أَنْتَ سُبْحٰانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظّٰالِمِينَ، فَاسْتَجَبْنٰا لَهُ وَ نَجَّيْنٰاهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذٰلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ.

و صاحب ماهی [یونس] را [یاد کن]، هنگامی که خشمگین [از بین قومش] رفت و گمان کرد که ما هرگز بر او تنگ نخواهیم گرفت، پس در تاریکی‌ها[ی شب، و عمق آب، و شکم ماهی] ندا داد که: معبودی جز تو نیست، تو [از هر عیب و نقصی] منزّهی، همانا من [به سبب کناره‌گیری از قومم بدون اِذن تو]، از کسانی بودم که به خود جفا روا داشتم، پس دعایش را مستجاب کردیم و از اندوه نجاتش دادیم و مؤمنان را این گونه نجات می دهیم.

وَ عِنْدَهُ مَفٰاتِحُ الْغَيْبِ لاٰ يَعْلَمُهٰا إِلاّٰ هُوَ وَ يَعْلَمُ مٰا فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ مٰا تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلاّٰ يَعْلَمُهٰا وَ لاٰ حَبَّةٍ فِي ظُلُمٰاتِ الْأَرْضِ وَ لاٰ رَطْبٍ وَ لاٰ يٰابِسٍ إِلاّٰ فِي كِتٰابٍ مُبِينٍ.

غیب فقط نزد اوست و کسی جز او آن ها را نمی داند، به آنچه در خشکی و دریاست داناست، هیچ برگی نمی افتد مگر آن که آن را می داند و هیچ دانه ای در تاریکی های زمین و هیچ تَر و خشکی نیست مگر آن که در کتابی روشن [چون لوح محفوظ] ثبت است.

اللّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَفَاتِحِ الْغَيْبِ، الَّتِي لا يَعْلَمُهَا إِلّا أَنْتَ، أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْ تَفْعَلَ بِي كَذَا وَ كَذَا (و به جاى کَذَا وَ کَذَا حاجت خویش را بیان می کنی

خدایا به‌حق کلیدهای غیب که کسی جز تو از آن‌ها آگاه نیست، از تو می‌خواهم بر محمد و خاندان او درود فرستی و با من چنین و چنان کنی. (و به جاى کَذَا وَ کَذَا حاجت خویش را بیان کن.

اللّهُمَّ أَنْتَ وَلِيُّ نِعْمَتِي، وَ الْقَادِرُ عَلَى طَلِبَتِي، تَعْلَمُ حَاجَتِي، فَأَسْأَلُكَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلامُ، لَمَّا قَضَيْتَهَا لِي.

خدایا! تو ولی‌نعمت من هستی و بر انجام خواسته من توانایی، حاجتم را می‌دانی، پس به‌حق محمد و خاندان او (درود بر او و ایشان) از تو می‌خواهم که حاجتم را روا سازی. و حاجت خود را درخواست کن زیرا روایت شده: هرکه این نماز را بخواند و حاجت خود را بخواهد، آنچه را درخواست کند حق‌تعالى به او عطا فرماید.

علت نامگذاری نماز غفیله چیست؟

اسم مصدر غفیله از کلمه غفلت گرفته شده است.واژه غفیله یعنی غفلت گرفتن و علت نامگذاری آن این است که بین نماز مغرب و عشا غفلت رخ می دهد و در این ساعات و لحظه ها شیطان تمام تلاش خود را می کند تا انسان ها از یاد و پرستش خداوند دور کند و آنها را اغفال کند.

خواص خواندن نماز غفیله

خواندن نماز غفیله خواص زیادی دارد از جمله خواص آن شامل:

بین نماز مغرب و عشا خوانده می شود و سبب برآورده شدن حاجات می شود.

این نماز مخصوص توبه کنندگان است و سفارش شده است که خواندن آن نیز همراه با توبه بسیار ثواب دارد.

خواندن این نماز درهای بهشت را به روی شما باز می کند و ملائکه را برای استجابت دعا نزد شما می فرستد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو