با تزریق چربی صورت جذاب‌تری داشته باشید

منبع: وقت مد

2

1402/10/28

08:30


پیری امری اجتناب‌ناپذیر است و یکی از جنبه‌های منفی آن چین‌وچروک‌ها و افتادی پوست است که اغلب بعد از چهل ‌سالگی بر روی چهره نمایان می‌شود و اعتمادبه‌نفس افراد را با مشکل روبرو می‌کند. عوامل زیادی در پیری پوست نقش دارند که نوع پوست، قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید، روند روزانه مراقب از …

رپوتاژ-تبلیغات ad

پیری امری اجتناب‌ناپذیر است و یکی از جنبه‌های منفی آن چین‌وچروک‌ها و افتادی پوست است که اغلب بعد از چهل ‌سالگی بر روی چهره نمایان می‌شود و اعتمادبه‌نفس افراد را با مشکل روبرو می‌کند. عوامل زیادی در پیری پوست نقش دارند که نوع پوست، قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید، روند روزانه مراقب از پوست، ژنتیک و برخی از عادت‌های غذایی مانند تغذیه و نوشیدنی‌های الکلی و سیگار از مهم‌ترین آن‌ها هستند. راه‌های زیادی برای از بین بردن و رفع آن وجود دارد که یکی از آن‌ها تزریق چربی به ‌صورت است.

علت اصلی پیری صورت فقط شلی تدریجی بافت نرم نیست، بلکه شاید مهم‌تر از آن کاهش حجم است. در حقیقت آنچه اتفاق می‌افتد این است که با افزایش سن، چربی‌های صورت از بین می‌رود و تولید کلاژن کند و با مشکل مواجه می‌شود.

پوستی که در سنین بیست ‌تا سی سالگی از آن لذت می‌برید، لزوماً پوستی نخواهد بود که در چهل‌ سالگی و بعدازآن تجربه می‌کنید. بعد از شروع این سن روند کلاژن سازی در پوست کند می‌شود. مهم‌ترین تأثیر کلاژن بر پوست چربی سازی طبیعی آن است. چربی طبیعی و کلاژن به پوست کمک می‌کند که حجیم و زیبا، محکم و صاف به نظر برسد که همگی نشانه‌های جوانی و سلامتی هستند.


تزریق چربی یک عمل زیبایی کم تهاجمی است که در آن از چربی‌های اضافی بدن بیمار در قسمت‌های مختلف بدن در جهت تقویت و جوان‌سازی صورت و بخش‌های دیگر بدن استفاده می‌شود. تزریق چربی به شما کمک می‌کند تا اسکارهای صورت مانند زخم‌های ناشی از آکنه را به حداقل برسانید، در رفع ناهنجاری‌های صورت مانند گونه‌های فرورفته و چین‌وچروک مؤثر است، صورت را حجیم‌تر می‌کند، در تقویت و بهبود خطوط بدن در نواحی مانند سینه و باسن مورداستفاده قرار می‌گیرد. این درمان کم تهاجمی و طبیعی است و به شما کمک می‌کند که بدون پرکننده‌های غیرطبیعی یا استفاده از لوازم‌آرایشی به بهترین شکل ظاهر شوید.


تزریق چربی شامل چه مراحلی است و چگونه انجام می‌شود؟


تزریق چربی در سه مرحله انجام می‌شود که شامل موارد زیر است:


مرحله اول استخراج چربی از منطقه موردنظر است که می‌تواند از قسمت‌هایی مانند ران، شکم یا باسن برداشته شود. این عمل به قسمت موردنظر می‌تواند از طریق بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام شود. جراح با استفاده از یک سوزن به نام کانول سلول‌های چربی را استخراج می‌کند.


مرحله دوم تصفیه و آماده‌سازی چربی استخراج‌ شده است که فرآیندهای لازم بر روی آن انجام می‌شود. باید مواد زائد و خون از آن جدا شود و چربی خالص به دست بیاید.


مرحله سوم تزریق چربی فرآوری شده است و با استفاده از سرنگ مخصوص به قسمت‌های موردنظر در بدن تزریق می‌شود. معمولاً در طول تزریق دردی را احساس نمی‌کنید ولی احتمال دارد تا چند روز بعد از انجام تزریق ناحیه موردنظر متورم و دردناک باشد. این تزریق چند ساعت بیشتر طول نمی‌کشد ولی بعدازآن می‌توانید به خانه برگردید.

عوارض تزریق چربی


در ساعت‌های اولیه بعد از تزریق چربی وجود تورم، کبودی و درد بسیار شایع است. ممکن است که پزشک شما برای تسکین درد از آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکن‌ها استفاده کند. برای اینکه بتوانید دوران نقاهت را به شکل راحت‌تری سپری کنید، بهتر است که از انجام کارهای سنگین و ورزش خودداری کنید. البته پیاده‌روی آرام می‌تواند برای جلوگیری از لخته شدن خون در بدن شما مفید نیز باشد. چربی تزریق ‌شده به‌مرور جذب پوست می‌شود و شما می‌توانید نتایج آن را مشاهده کنید. بیشتر افرادی که از این روش استفاده می‌کنند از نتایج آن راضی هستند. البته مانند هر عمل زیبایی، تزریق چربی نیز ممکن است دارای عوارضی مانند درد و عفونت و جای زخم باشد که در مقایسه با سایر روش‌ها نتایج مطمئن‌تری دارد و چون چربی استخراج ‌شده از بدن خود فرد است، عوارض خاصی در آن مشاهده نشده است.


نکات مهم برای بهبود سریع و رضایت‌بخش بعد از روش تزریق چربی


روش تزریق چربی یک درمان اثبات ‌شده، ایمن و بسیار مؤثر است که در سال‌های اخیر موردتوجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این روش می‌تواند بسیاری از عیوب صورت را بهبود ببخشد و در اعتمادبه‌نفس افراد تأثیر زیادی داشته باشد. کلینیک زیبایی سعادت آباد این روش را با بهترین کادر درمانی برای زیبارویان عزیز ارائه می‌کند. بااین‌حال، رضایت شما از نتایج به دوره نقاهت و انجام برخی از مراقبت‌ها بعد از تزریق چربی بستگی دارد.


در زیر چند نکته به چند مهم اشاره می‌کنیم که برای دستیابی به نتایج بهتر از تزریق چربی می‌تواند به شما کمک کند:
حداقل تا چند روز پس از عمل، فعالیت بیش‌ازحد و ورزش‌های سنگین نداشته باشید و به‌هیچ‌عنوان ناحیه تحت درمان را لمس یا ماساژ ندهید.


سیگار کشیدن در دوران نقاهت و بعد از تزریق تا چند روز توصیه نمی‌شود.


سعی کنید به پشت بخوابید و از فشار دادن صورت به بالش جلوگیری کنید.


تا زمانی که پزشک به شما استراحت داده باشد، از انجام فعالیت‌های شدید خودداری کنید.


تا حد امکان هیدراته بمانید و از نوشیدنی‌های مقوی استفاده کنید.


وزن خود را ثابت نگه ‌دارید؛ زیرا کاهش وزن باعث کاهش چربی صورت شما می‌شود.


از چربی‌های سالم بیشتری در رژیم غذایی خود استفاده کنید، به‌عنوان‌مثال، آووکادو، ماهی قزل‌آلا، بادام و روغن نارگیل.
سر خود را تا چند روز بالا نگه ‌دارید و از خم کردن آن خودداری کنید.


برای تسکین درد می‌توانید از کمپرس یخ در ناحیه موردنظر استفاده کنید.


اگر قصد بازگشت به محل کار و فعالیت خود را دارید بهتر است که با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

سخن پایانی


تزریق چربی، یک روش جراحی زیبایی است که در آن چربی از بخش‌هایی از بدنی مانند شکم، باسن و ران‌ها جمع‌آوری شده و سپس در مناطقی که نیاز به حجم بیشتر یا شکل دهی دارند، تزریق می‌شود. این روش برای افرادی که می‌خواهند حجم بیشتری در نواحی خاصی از بدن خود داشته باشند، مثل صورت، لب، باسن یا سینه، مناسب است.

اطلاعیه! اطلاعات و محتواهای این مطلب توسط تبلیغ دهنده نوشته شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو