شیراز مدلهای متفاوت گردشگری را به صورت یکجا دارد

منبع: همگردی

3

1402/10/28

13:35


ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، شیراز مدلهای متفاوت گردشگری را به صورت یکجا دارد.

علیرضا اسکندری در سلسله نشست های «روایت امید» که به همت شهرداری شیراز برگزار می شود، افزود: اگر امروز اقدامی در این منطقه انجام می شود، باید هویت شهر شیراز را برای شهروندان نمایان کند.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در شورای اسلامی شهر شیراز به عنوان سیاست گذاری اصلی شهرداری مد نظر قرار دارد، این است که اقداماتی که در منطقه تاریخی فرهنگی رقم می خورد باید نشان دهنده هویت و بافت اصیل شهر شیراز باشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه هر اقدامی که در این منطقه انجام می شود باید حس شیراز و شیرازی اصل بودن را در افراد ایجاد کند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در منطقه تاریخی و فرهنگی، دو نوع گردشگری مذهبی و تاریخی به صورت خاص وجود دارد و اگر اقداماتی از سالهای گذشته تا به امروز انجام گرفته باشد، باید حول این محور باشد.

شیراز مدلهای متفاوت گردشگری را به صورت یکجا دارد

وی یادآور شد: یک مشکل عمده که در منطقه تاریخی و فرهنگی وجود دارد، عدم هماهنگی میان دستگاه های خدمات رسان با شهرداری است و متأسفانه دستگاه های خدمات رسان نمی توانند پا به پای شهرداری وارد شوند و مباحث اجرایی و بودجه این دستگاه ها موجب می شود تا شهرداری فراتر از سایر دستگاه ها در بافت تاریخی وارد شود.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه هشت با اشاره به روند اجرایی پروژه زندیه اظهار امیدواری کرد: قفل این پروژه در سال جاری شکسته شود و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

اسکندری افزود: میتوان گفت پروژه زندیه یک پروژه بین المللی است که در حوزه گردشگری تاریخی می تواند این ظرفیت را برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم کند و این پروژه به نوعی یک سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است.

وی تأکید کرد: سرمایه گذاری تنها به معنای ساخت مسکن، واحدهای تجاری و برج نیست، بلکه گاها بهسازی و بازآفرینی یک فضای شهری می تواند یک جاذبه گردشگری ایجاد کند و منجر به سرمایه گذاری برای یک شهر باشد که عواید آن نصیب همه شهروندان شهر شود.

عضو ناظر شورای اسامی شهر شیراز در منطقه تاریخی فرهنگی تصریح کرد: در سیاست گذاری های شورای اسلامی شهر شیراز توجه ویژه ای که به این منطقه وجود دارد و ما نیز باید از این فرصت برای شهر شیراز و همچنین شهروندان این کلانشهر استفاده کنیم.

شیراز مدلهای متفاوت گردشگری را به صورت یکجا دارد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو