معرفی فیلم راستین (Rustin) ؛ تریلر، داستان، بازیگران و نقد فیلم

معرفی فیلم راستین (Rustin) ؛ تریلر، داستان، بازیگران و نقد فیلم


منبع: پلازا

1

1402/10/29

11:57


معرفی فیلم راستین (Rustin) ؛ تریلر، داستان، بازیگران و نقد فیلم

فیلم راستین (Rustin) یک درام زندگینامه‌ای درباره بایارد راستین، فعال حقوق مدنی، است که در سال 2023 اکران و جوایز بسیاری را به خود اختصاص داد.

فیلم راستین (Rustin) یکی از جدیدترین فیلم‌های آمریکایی است که در سال 2023 اکران شد. این فیلم به کارگردانی جورج سی. ولف (George C. Wolfe) براساس فیلمنامه‌ای از جولیان بریس (Julian Breece) و داستین لنس بلک (Dustin Lance Black) ساخته شده است. ژانر فیلم Rustin درام زندگینامه‌ای است و توسط کمپانی باراک و میشل اوباما، یعنی Higher Ground، تهیه شده است. فیلم سینمایی راستین داستان بایارد راستین، کنشگر حقوق مدنی را به تصویر کشده است. این فیلم پس از اکران با بازخوردهای خوبی روبرو گشت و در جشنواره‌ها خوش درخشید. این درام زیبا نامزد گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین موسیقی شده است.

در ادامه این مقاله از پلازا با معرفی فیلم Rustin 2023 با شما همراه می‌شویم. پس از تماشای تریلر و خواندن داستان، با بازیگران آن آشنا شده و سپس نگاهی به نظرات منتقدین داریم. اگر به تماشای فیلم‌های درام علاقمندید مقاله بهترین فیلم‌های درام تاریخ و مقاله بهترین فیلم‌های درام 2023 را از دست ندهید.

فهرست مطالب

تریلر فیلم Rustin 2023

در این بخش تریلر فیلم راستین با زیرنویس فارسی را برای شما آماده کرده‌ایم. مدت زمان فیلم راستین 1 ساعت و 46 دقیقه است.

خلاصه فیلم سینمایی راستین

داستان فیلم راستین براساس اتفاقات واقعی و داستانی از جولین بریس درباره زندگی بایارد راستین است. راستین یک فعال حقوق مدنی کاریزماتیک است که در برگزاری راهپیمایی سال 1963 در واشنگتن نقش مهمی داشت. با وجود احتمالات باورنکردنی، او موفق شد این راهپیمایی را سازماندهی کند، رویدادی که یکی از نقاط برجسته جنبش حقوق مدنی در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود. در این تجمع بیش از 200,000 هزار نفر مقابل بنای یادبود لینکلن در واشنگتن جمع شده و خواستار پایان دادن به تبعیض نژادی شدند. در این مراسم مارتین لوتر کینگ سخنرانی معروف خود، من رویایی دارم، را ایراد کرد.

هنرپیشه های فیلم سینمایی راستین / تریلر فیلم Rustin 2023

هنرپیشه های فیلم سینمایی راستین

در فیلم Rustin 2023 بازیگران فوق‌العاده‌ای حضور دارند. بازیگر نقش بایارد، کلمن دومینگو است که برای این نقش‌آفرینی افتخارات بسیاری از جمله نامزدی جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کرد. در ادامه مروری بر بیوگرافی چند بازیگر اصلی داریم و سپس با دیگر بازیگران فیلم راستین آشنا می‌شویم.

کلمن دومینگو در نقش بایارد راستین

فیلم Rustin / نقد فیلم سینمایی راستین

کلمن جیسون دومینگو (Colman Jason Domingo) بازیگر، نویسنده و کارگردان آمریکایی است. او متولد 28 نوامبر 1969، برابر با 7 آذر 1348، در فیلادلفیا است. پدر او برزیلی و خانواده‌اش گواتمالایی هستند. دومینگو بازیگری را از سال 1995 آغاز کرد و بازیگر موفقی در تئاتر و صفحه نمایش به شمار می‌رود. او برای بازی در تئاتر موزیکال The Scottsboro Boys (2011) نامزد جایزه تونی شد. در سال 2014 این نقش را در تئاتر وست اند تکرار کرد و این بار نامزدی جایزه لارنس الیویه را از آن خود کرد. دومینگو بازیگر نقش ویکتور استرند در سریال Fear and Walking Dead (2015-23) است، نقشی که جایزه امی را برای او به ارمغان آورد. او در آثار دیگری نظیر فیلم Lincoln (2012)، فیلم Selma (2014) و فیلم Zola (2021) حضور داشته است.

امل امین در نقش مارتین لوتر کینگ جونیور

نمرات فیلم راستین / ژانر فیلم Rustin

امل ایسان امین (Aml Eysan Ameen) بازیگر و فیلمساز بریتانیایی، متولد 30 جولای 1985 (8 مرداد 1364) است. او متولد لندن از والدینی جاماییکایی و وینسنتی است. او در کودکی با تئاتر Oliver! و تئاتر Jolson به روی صحنه تئاتر West End رفت. در 11 سالگی همراه مایکل جکسون برای اجرا در جشنواره BRIT به روی صحنه رفت. او بیش از همه برای نقش ترور در فیلم  Kidulthood (2006)، نقش کافیوس در فصل اول سریال Sense8، و نقش البی در فیلم The Maze Runner (2014) شناخته می‌شود.

گلین تورمن در نقش فیلیپ راندولف

تاریخ اکران فیلم سینمایی راستین / فیلم Rustin

گلین راسل تورمن (Glynn Russell Turman)، متولد 31 ژانویه 1947 (11 بهمن 1325)، بازیگر، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده آمریکایی است. او اولین بار به عنوان یک بازیگر کودک در نمایش A Raisin in the Sun (1959) مورد توجه قرار گرفت. او بازیگری را ادامه داد و در سال 2008 برای بازی در سریال In Treatment جایزه امی بهترین بازیگر مهمان در سریال درام را کسب کرد. وی همچنین ایفاگر نقش جرمیا کن در سریال House of Lies، نقش دکتر سناتور در فصل چهارم سریال Fargo و نقش توئلدو در فیلم Ma Rainey’s Black Bottom (2020) است.

کریس راک در نقش روی ویلکینز

بازیگران فیلم راستین / فیلم Rustin

کریستوفر جولیس راک (Christopher Julius Rock) بازیگر، کمدین و فیلمساز آمریکایی، متولد 17 فوریه 1965 (28 بهمن 1343) است. راک اولین بار در دهه 1980 برای استدآپ‌هایش شناخته شد، استندآپ‌هایی که او در آنها به موضوعاتی نظیر روابط نژادی، تمایلات انسانی و کمدی مشاهده‌ای می‌پرداخت. موفقیت‌های او در سینما، تلویزیون، و روی صحنه با کسب جوایز متعدد از جمله 3 جایزه گرمی، 4 جایزه امی و یک نامزدی گلدن گلوب ادامه یافت. وی در فهرست 50 کمدین برتر تاریخ که از سوی نشریه Rolling Stone منتشر شد، در جایگاه پنجم قرار دارد. او تاکنون 2 بار، در سال‌های 2005 و 2016، میزبان مراسم اسکار بوده و در مراسم اسکار 2022 روی صحنه از ویل اسمیت کتک خورد. از فیلم‌های کریس می‌توانیم به فیلم Spiral (2021)، فیلم Amsterdam (2022) و صداپیشگی در فرنچایز Madagascar (2005-12) اشاره کنیم.

نام و نقش برخی دیگر از بازیگران فیلم سینمایی راستین را در فهرست زیر می‌خوانیم:

  • گاس هالپر (Gus Halper) در نقش تام کان
  • جانی رامی (Johnny Ramey) در نقش الیاس تیلور
  • مایکل پاتس (Michael Potts) در نقش کلیو رابینسون
  • آدرا مکدونالد (Audra McDonald) در نقش الا بیکر
  • جفری رایت (Jeffrey Wright) در نقش آدام کلایتون پاول جونیور
  • لیلی کی (Lilli Kay) در نقش ریچل
  • جردن آماندا هال (Jordan-Amanda Hall) در نقش شارلین

نقد فیلم سینمایی راستین

فیلم سینمایی Rustin اولین بار در 31 آگوست 2023 (7 شهریور 1402) در جشنواره فیلم تلوراید به نمایش درآمد. پس از آن در 13 سپتامبر 2023 (22 شهریور 1402) در جشنواره فیلم بین‌المللی تورنتو به روی پرده رفت. تاریخ اکران فیلم سینمایی راستین برای عموم مردم 3 نوامبر 2023 (12 آبان 1402) بود که در برخی سینماهای منتخب به نمایش درآمد. این درام جذاب در 17 نوامبر 2023 (26 آبان 1402) توسط شبکه نتفلیکس پخش شد.

واکنش منتقدین نسبت به فیلم راستین مثبت، و استقبال بینندگان گرم بود. این فیلم تا به الان درمجموع 23 نامزدی و 8 برد را از آن خود کرده است. در ادامه نمرات فیلم راستین را می‌بینیم و نظرات منتقدین را می‌خوانیم.

مدت زمان فیلم راستین / فیلم Rustin

Film Threat/ اندی هاول: 90

راستین داستان مهمی است که به خوبی روایت شده است. همچنین، بازیگران این فیلم نیز کار برجسته‌ای انجام داده‌اند.

The Associated Press/ مارک کندی: 88

به همان اندازه که دومینگو فوق‌العاده است، میزان استعدادهای شگفت‌انگیز جلو و پشت دوربین نفس شما را وجد می‌آورد. هر اجرا، هرچقدر هم کوچک باشد، با حرارت جلوی دوربین می‌آید و از این فرصت نهایت استفاده را می‌برد.

Rolling Stone/ دیوید فیر: 80

اگر راستین فقط برش کوچکی از داستان را به شما بدهد – از زندگی و دستاوردهای او می‌توانید هفت فیلم مختلف بسازید- اطمینان می‌یابد که با دانستن اینکه بایارد راستین کیست فیلم را ترک می‌کنید. همین را درباره کولمن دومینگو نیز می‌توان گفت. توجهات به او باید صد برابر باشد.

ABC News/ پیتر تراورس: 75

کارگردان جورج سی. ولف رویایی داشت و این بود که بایارد راستین، فعال حقوق مدنی ناشناخته را جلو بیاورد و در مرکز فیلم قرار دهد. و اکنون با کمک کمپانی تولیدی باراک و میشل اوباما و یک بازی هیجان‌ا‌نگیز از کولمن دومینگو بزرگ، به رویای خود دست یافت.

Los Angeles Times/ گلن ویپ: 70

فیلم Rustin هنگام شرح جزئیات جاپای خود را مستحکم کرده و چارچوبی ایجاد می‌کند که به تصویر کشیدن راهپیمایی واشنگتن و همچنین منیت‌ها و منافع رقیب که تقریبا آن را محکوم کرده‌اند، را ممکن ساخته و آن را روی پایه محکمتری قرار می‌دهد. برای انجام همه این کارها به درستی، به یک سریال 10 قسمتی نیاز است، اما فیلم راستین با یک کوتاه‌نویسی زیرکانه همه این پیچیدگی‌ها را بیان می‌کند.

خلاصه فیلم سینمایی راستین / داستان فیلم راستین

Slashfilm/ بری لویت: 65

فیلم خیلی ایمن و معمولی به پایان می‌رسد، اما درام راستین هنوز هم تصویری ارزشمند از این که چگونه یک فرد معمولی در مواجهه با ناملایمات سرسام‌آور می‌تواند کارهای خارق‌العاده انجام دهد، باقی می‌ماند.

Screen Rant/ پاتریس ویترسپون: 60

شاید راستین بهترین فیلم زندگینامه‌ای نباشد که تاکنون ساخته شده، اما مطمئنم وقتی مردم این فیلم را ترک کنند فرهیخته‌تر شده‌اند، برای ایجاد تغییراتی که می‌خواهند در دنیا ببینند الهام گرفته‌اند، و سپاسگزار خواهند بود که فیلم‌هایی نظیر راستین حاضرند تا حقایق را درباره تاریخ مدفون‌شده بگویند.

Washington Post/ مایکل اوسالیوان: 50

فیلم هرگز دقیقا دیدگاه بایارد راستین را از دست نمی‌دهد، اما نمی‌گذارد به قلب او وارد شویم.

سخن پایانی

یکی دیگر از مقالات پلازا در نقد و بررسی فیلم به پایان رسید. در این مقاله با بررسی فیلم راستین در کنار شما بودیم. اگر از تماشای فیلم‌های زندگینامه‌ای لذت می‌برید، بهتر است سری به مقاله بهترین فیلم‌های زندگینامه‌ای بزنید. نظر شما درباره فیلم Rustin چیست؟ آن را تماشا کرده‌اید؟ تا چه اندازه با بایارد راستین و راهپیمایی تاریخ‌ساز 1963 در واشنگتن آشنایی دارید؟ از خواندن نظرات شما در بخش نظرات بسیار خوشحال خواهیم شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو