واکنش امیرعبداللهیان به ادعای هلند درباره کشته شدن یک کودک در حمله موشکی سپاه به اربیل

منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/30

09:39


ساعدنیوز: در گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه هلند با وزیر امور خارجه کشورمان، درخصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفتگو شد.

واکنش امیرعبداللهیان به ادعای هلند درباره کشته شدن یک کودک در حمله موشکی سپاه به اربیل

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین، خانم هانکه برونس اسلات، وزیر امور خارجه هلند در این گفتگوی تلفنی، ضمن اشاره به مناسبات تاریخی با ایران مجددا اقدام تروریستی در کرمان را محکوم نمود.

وزیر خارجه هلند با اشاره به مواضع کشورش در مورد اقدام صورت گرفته علیه تروریست ها در اقلیم کردستان عراق، بر لزوم خویشتن داری میان دو طرف تاکید کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این تماس ضمن اشاره به قدمت مناسبات دو کشور، بر تلاش‌های مشترک فیمابین برای گسترش مناسبات دو کشور در ابعاد دوجانبه، منطقه ای و بین‌المللی تصریح کرد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر ضرورت اقدام متناسب و موثر هلند در مسیر مبارزه علیه تروریسم اظهار داشت: کانون طراحی و اجرای برخی عملیات تروریستی در ایران که منجر به شهادت مردم بی گناه ایران شد، مقر جاسوسی و تروریستی مستقر در کردستان عراق بوده و طبعا اقدام جمهوری اسلامی ایران برای مقابله موثر با تروریسم و در چارچوب حقوق بین الملل و دفاع مشروع استوار بوده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به احترام جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و وجود روابط راهبردی مبان تهران و بغداد، افزود: حفظ امنیت ملی بعنوان خط قرمز، اولویت جمهوری اسلامی ایران است و قابل مسامحه نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه و در پاسخ به اظهارات طرف هلندی تصریح کرد: ما مستندی مبنی بر کشته شدن یک‌ کودک در مقر تروریستی موساد در شمال عراق در دست نداریم ولی توجه دولت هلند را به نسل کشی و قتل عام هزاران زن و کودک فلسطینی در غزه جلب می کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو