برای تیم ملی بعد از نمایش کم‌فروغ برابر هنگ‌کنگ؛ ریکاوری کنید و با قدرت برگردید!

منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/30

10:38


ساعدنیوز: هر چند تیم ملی بازی خوبی برابر هنگ‌کنگ انجام نداد اما انتظار می‌رود که با ریکاوری مناسب و فراموشی این مسابقه در دیدارهای آینده نمایشی مطلوب داشته باشد.

برای تیم ملی بعد از نمایش کم‌فروغ برابر هنگ‌کنگ؛ ریکاوری کنید و با قدرت برگردید!

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از تسنیم، روز هشتم جام ملت‌های آسیا با دو اتفاق ویژه همراه بود که شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد. اولین آن مربوط به شکست 2 بر یک ژاپن برابر عراق بود؛ تیمی که خیلی‌ها آن را یک پای فینال می‌دانستند و منتظر حریفش در دیدار نهایی بودند. ژاپن بعد از اینکه برابر ویتنام 2 گل خورد و البته 4 گل هم زد مقابل عراق مترلزل نشان داد تا معادلات کاملاً تغییر کند.

ژاپن در مسابقات دوستانه پیش از جام ملت‌ها عملکردی فراتر از انتظار داشت و همین موضوع باعث شد همه روی چشم‌بادامی‌ها حساب دیگری باز کنند ولی دو دیدار برابر ویتنام و عراق نشان داد ژاپن با تیمی که همه انتظارش را می‌کشیدند، فاصله دارد.

دومین اتفاق مهم روز گذشته مربوط به دیدار ایران برابر هنگ‌کنگ بود. در حالی که تیم ملی در دیدار اول برابر فلسطین در همان دقایق ابتدایی به گل رسید و نمایشی قابل قبول داشت برابر هنگ‌کنگ دور از انتظار ظاهر شد به ویژه در نیمه دوم که تعداد پاس‌های بازیکنان در برخی اوقات از عدد 5 فراتر نمی‌رفت. این نمایش کم‌فروغ و به ویژه ضعف در خط دفاعی و برتری یک بر صفر برابر حریف نگران‌هایی ایجاد کرد. اگر چه تیم ملی با ترکیبی متفاوت نسبت به مسابقه اول به میدان رفت اما ضعف‌ها و دادن موقعیت به حریف نکته‌ای نبود که منحصر به دیدار با هنگ‌کنگ باشد.

ایران که صعود خود را به دور بعدی قطعی کرده از ساعت 18:30 سه‌شنبه هفته جاری در آخرین دیدار مرحله گروهی به مصاف امارات می‌رود. چیزی که از ابتدا پیش بینی می‌شد اینکه تیم ملی در مرحله گروهی کار دشواری ندارد و از مرحله یک هشتم نهایی کارش آغاز می‌شود. امیر قلعه‌نویی قطعاً بهتر از هر فرد دیگری به وضعیت تیم ملی آگاه است و در این شرایط می‌طلبد که تیم ملی با یک ریکاوری خوب آماده حضور در ادامه رقابت‌ها شود.

ایران با مهره‌هایی که در اختیار دارد می‌تواند نمایشی در خور شأن در هجدمین دوره جام ملت‌ها داشته باشد به شرطی که ضعف‌ها برطرف و از فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده شود. بازی با امارات و بعد از مسابقات دور حذفی می‌تواند شروعی دوباره برای تیمی باشد که می‌خواهد طلسم قهرمان نشدن در آسیا را بشکند.

به گزارش تسنیم با شکست ژاپن این تیم احتمالا در گروه خود دوم می‌شود و در صورت صدرنشینی کره جنوبی، این دو تیم باید در مرحله یک هشتم نهایی برابر هم قرار می‌گیرند و ایران باید منتظر کره یا ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو