معرفی سریال Ted؛ داستان سریال تد، بازیگران و نظر منتقدان به آن

منبع: تاپ ناز

2

1402/10/30

10:46


در چند سال اخیر بود که فیلم کمدی تد روی پرده رفت و توانست چنان خنده‌ای را از مخاطب بگیرد که کاراکتر “تد” به یک شخصیت دوست داشتنی و به …

در چند سال اخیر بود که فیلم کمدی تد روی پرده رفت و توانست چنان خنده‌ای را از مخاطب بگیرد که کاراکتر “تد” به یک شخصیت دوست داشتنی و به شدت به یاد ماندنی تبدیل شد. حال بعد از گذشت چندین سال؛ سازندگان تصمیم گرفته‌اند تا یک سریال را به عنوان پیش درآمدی بر تد بسازند؛ سریالی به شدت خنده‌دار و درجه یک که قطعا در این روزها؛ حال شما را خوب خواهد کرد؛ در ادامه همراه تاپ ناز باشید تا نگاهی کامل بر این سریال داشته باشیم.

معرفی سریال Ted؛ داستان سریال تد، بازیگران و نظر منتقدان به آن

داستان سریال تد درباره چیست؟

این سریال در سال 1993 و بین دنباله‌‌ای برای وصل کردن فیلم و داستان اصلی فیلم تد (2012) قرار گرفته است و زندگی اولیه‌ی یک اسباب‌بازی خرس توانای با هوش به نام تد را در کنار جان بنت و خانواده‌اش در فریمینگهام، ماساچوست نشان می‌دهد. خانه بنت شامل پدر جان، متی، مادرش، سوزان، و پسرعمویش، بلیر است که در حال حاضر در کنار آن‌ها زندگی می‌کند و به کالج نزدیک محل سکونتشان می‌رود. تد به زودی مجبور می‌شود با جان به مدرسه برود و این باعث می‌شود که او مورد آزار و اذیت قرار گیرد و در مشکلات بسیاری قرار بگیرد.

تد با انجام تعداد زیادی از اشتباهات مجبور می‌شود با جان به دبیرستان برود. تد به دنبال اخراج شدن خود، از بلیر خواستار تامین ماریجوانا شده و باعث می‌شود خودش و جان به این مواد معتاد شوند. پس از اینکه متی از کسب و کار مواد مخدر بلیر آگاه شد، او را از خانه خود بیرون کرد…

خالق شخصیت تد و همچنین همه کاره این سریال کیست؟

خالق شخصیت تد و همچنین همه کاره این سریال کیست؟

سث وودبری مک‌فارلن انیماتور، نویسنده، کمدین، تهیه‌کننده، بازیگر، خواننده، کارگردان و صداپیشه آمریکایی است و بیشتر به خاطر ساختن مجموعه‌های تلویزیونی مرد خانواده، بابای آمریکایی!، اورویل (Orville) و کلیولند شو مشهور است. او در این مجموعه‌ها به جای شخصیت‌های پیتر گریفین (Peter Griffin)، استیوی گریفین (Stewie Griffin)، برایان (Brian) و کواگمایر (Glenn Quagmire) صدا پیشگی می‌کند.

همچنین از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته و کارگردانی کرده‌است می‌توان به اورویل، پسر جهنمی 2: ارتش طلایی، تد، یک میلیون راه برای مردن در غرب، لوگان خوش‌شانس، تد 2 و آواز اشاره کرد. مک فارلین در سری فیلم تد صداپیشگی عروسک تد را بر عهده دارد. مک قدرت زیادی در اجرای کمدی و همچنین ساختن جوک موقعیت دارد و به خوبی می‌تواند محیط اطراف را تحت تاثیر قرار داده و بی هیچ حد و مرزی مخاطب را بخنداند. کمدی‌های او جدی و خنده‌دار است و به همین دلیل کاراکتر تد به یک شخصیت بی‌نظیر تبدیل شده است که بی‌شک همه شما عزیزان را خواهد خنداند.

مطلب مشابه: معرفی سریال خاطرات خون آشام؛ درباره بازیگران سریال و داستان آن

بازیگران سریال تد

تارا استرانگ

تارا استرانگ

تارا لین استرانگ ( Tara Lyn Strong؛) یک هنرپیشه کانادایی-آمریکایی است که کار صداپیشگی برای پویانمایی‌ها، و بازی‌های ویدئویی نیز ارائه می‌دهد. از انیمیشن‌های وی می‌توان به راگرتز، والدین نسبتاً عجیب و غریب، بن 10، و بازی‌های ویدئویی همچون مورتال کامبت اکس، جک و داکستر، فاینال فانتزی 10، لیگ عدالت در برابر پنج کشنده ، فاینال فانتزی ایکس-2، سابرینا به روم می‌رود و بتمن: آرکهام اشاره کرد. همچنین صداپیشگی شخصیت miss minutes در سریال لوکی از دیگر کارهای وی است.

مکس برکهولدر

مکس برکهولدر

مکس برکهولدر ( Max Burkholder؛ زاده 1 نوامبر 1997) یک هنرپیشه و صداپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال 2002 میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به پسر فضایی اشاره کرد. مکس در سریال تد نقش اصلی را بر عهده دارد و نزدیک ترین دوست تد و همچنین جوانی شخصیت جان است که او را در فیلم‌های تد با بازی مارک والبرگ می‌شناسیم. او به خوبی توانسته از عهده نقش خود برآید و کاراکتر یک نوجوان دبیرستاتی را به خوبی درآورده است.

مطلب مشابه: داستان سریال سوپرانوز؛ درباره این سریال، شخصیت ها و بازیگران آن

آلانا اوباک

آلانا اوباک

آلانا اوباک (متولد 3 اکتبر 1975) یک بازیگر آمریکایی است. او به خاطر نقش‌هایش به عنوان سرینا مک‌گوایر در فیلم‌های Legally Blonde (2001) و Legally Blonde 2 (2003)، ایزابل ویلا لوبوس در Meet the Fockers (2004)، ماریا در Sister Act 2: Back in the Habit (1993)، نورین در The Brady Bunch Movie (1995)، جین در Clockwatchers (1997)، نائومی در Waiting… (2005) و Still Waiting… (2009)، مارگارت در Being Us (2011)، جینین پیرو در Bombshell (2019) و صدای ماما ایملدا در Coco (2017) شناخته شده است. همچنین او در نقش جو هرناندز-فرومپکیس در Girlfriends’ Guide to Divorce، سوز هوارد در Euphoria، ایمی هابز در See Dad Run، تسا فلورز در Guilty Party، کارول اتکینسون در The Flight Attendant و سوزان بنت در Ted نیز حضور داشته است.

او صدای چندین شخصیت در برخی از برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های انیمیشنی را فراهم کرده است، مانند لیز آلان در The Spectacular Spider-Man، شخصیت اصلی در El Tigre: The Adventures of Manny Rivera، لولا بوآ در Brandy & Mr. Whiskers، استرودل در Pound Puppies و چهار شخصیت در فیلم انیمیشنی Rango (2011). او در برنامه تلویزیونی Beakman’s World با نام جوزی، اولین همکار زن/مجری را بازی کرد و برای آن در سال 1992 برای جایزه هنرمند جوان نامزد شد.

اسکات گریمز

اسکات گریمز

اسکات ریچارد گریمز ( Scott Richard Grimes) (زاده 9 ژوئیه 1371) بازیگر، صداگذاری، خواننده و شاعر آمریکایی است. وی نقش‌هایی در سریال بخش فوریت‌های پزشکی و مینی سریال دیدنی جوخه برادران در نقش ماندگار دونالد مالارکی،صداگذاری شخصیت استیو اسمیت، پسر خانواده را در مجموعه انیمیشنی بابای آمریکایی! اجرا کرده است. او همچنین در فیلم معما، آلاسکا، رابین هود بازی کرده است.

مطلب مشابه: معرفی سریال 100؛ داستان و معرفی بازیگران سریال آخر زمانی صد

جورجیا ویگهام

جورجیا ویگهام

جورجیا ویگهام دختر بازیگر شی ویگهام و همسرش کریستین ویگهام است. وی در فیلم کوتاه Pinky سال 2016 به همراه الری اسپریبری بازیگری خود را آغاز کرد. پس از شروع بازیگری، نقش‌های مختلفی در برنامه‌های تلویزیونی از جمله Shameless، Son of Zorn، 13 Reasons Why و The Orville را به دست آورد. در 13 سپتامبر 2017، اعلام شد که وی در فصل سوم سریال تلویزیونی Scream شبکه VH1 به عنوان بازیگر اصلی حضور خواهد داشت. او در نقش بث بازی کرد. فصل سوم این سریال در تاریخ 8 ژوئیه 2019 پخش شد. در 26 فوریه 2018، اعلام شد که وی در فصل دوم سریال تلویزیونی The Punisher شبکه Netflix حضور خواهد داشت. در سال 2019، وی در فیلم Saving Zoë به همراه خواهران لورا مارانو و ونسا مارانو بازی کرد که بر اساس رمان جوانان پرفروش Alyson Noël با همین نام ساخته شده بود. در سال‌های 2017 و 2022، وی به عنوان بازیگر مهمان با نام Lysella در فصل اول و سوم The Orville حضور داشت. در سال 2022، وی به عنوان Blaire Bennett در سریال تلویزیونی Ted شبکه Peacock، پیش‌درآمد تلویزیونی فیلم با همین نام، انتخاب شد.

تولید

در ژوئن 2021، اعلام شد که شبکه Peacock سفارش مستقیم برای سریال پیش‌داستانی فیلم تد سال 2012 را داده است. به علاوه، سث مک‌فارلین در نقش اصلی تد، علاوه بر اجرای تولید اجرایی برای سریال، بازیگری خود را بازی می‌کند. به دلیل طبیعت پیش‌داستانی سریال، انتظار نمی‌رود که بازیگران فیلم، مارک والبرگ، آماندا سیفرید و میلا کونیس نقش خود را بازی کنند. در آوریل 2022، اسکات گرایمز، مکس بورکهولدر و جورجیا ویگهام به بازیگران سریال پیوستند. در ماه مه 2022، آلانا یوباخ نیز به بازیگران سریال اضافه شد.

مک‌فارلین اعلام کرد که پس از موفقیت فیلم‌ها، یونیورسال به او فرصت ساخت سریال تلویزیونی تد را داد و او با شرط آنکه CGI در تد به صورت “نیکل و دایم” نباشد، قبول کرد. در نهایت، او تصمیم گرفت که به جای ادامه دادن داستان از جایی که فیلم دوم تد تمام شده بود، پیش‌داستان را انتخاب کند و به دلیل پتانسیل بزرگتر داستان و برنامه‌های مارک والبرگ، این تصمیم را گرفت. مک‌فارلین همچنین جذابیت ساخت یک برنامه استریمینگ با شخصیت اصلی CGI را نیز برجسته کرد.

فیلم‌برداری در اوت 2022 در هیل ولی، کالیفرنیا آغاز شد. این برنامه با ViewScreen تولید شده است، یک برنامه جدید توسعه داده شده در Fuzzy Door Productions که به تصویر کشیدن اثرات ویژه در زمان واقعی در حین فیلم‌برداری اجازه می‌دهد، به جای انتظار برای اضافه کردن آنها در پست. فصل اول از هفت قسمت تشکیل شده است. در نوامبر 2022، سث مک‌فارلین تأیید کرد که فیلم‌برداری به پایان رسیده است.

مطلب مشابه: معرفی سریال برلین؛ داستان سریال، معرفی شخصیت ها، بازیگران و زمان پخش

واکنش منتقدان به این سریال

واکنش منتقدان به این سریال

وب‌سایت تجمع بررسی‌کنندگان فیلم Rotten Tomatoes، با بررسی 21 منتقد، امتیاز تأیید 62 درصد با میانگین امتیاز 6.7 از 10 را گزارش کرد. نظر مجموعه بررسی‌کنندگان وب‌سایت این است که “خرس کودکی احمق با این سیتکام دهان‌دار خود را به نوآوری جدید نمی‌برد، اما طرفداران کمدی تند و تیز سث مک‌فارلین، از پرشوری اقدامات جدید تد لذت خواهند برد.” وب‌سایت Metacritic نیز با استفاده از یک میانگین، بر اساس 14 منتقد، امتیاز 55 از 100 را به آن اختصاص داد که نشان دهنده “بررسی‌های مختلط یا متوسط” است.

نیک شاگر از The Daily Beast نقد مثبتی را به فصل ارائه داد و طنز و پرداخت موضوعات سیاسی آن را تحسین کرد و حتی ادعا کرد که این سریال “بیشتر خنده‌هایی را از نسخه‌های سینمایی خود به دست می‌آورد.” کریس وگنار از Rolling Stone نیز به همین اندازه امیدوار بود و سریال را “احمقانه” و “کودکانه” توصیف کرد، اما با این حال پر از خنده بود. نیل جاستین از Star Tribune تد را “واقعاً شیرین و نجیب” توصیف کرد و طنز و قلب آن را تحسین کرد.

آلیسون هرمان از Variety بسیار بحث برانگیز بود و فرانچایز را “نوع داستانی که گسترش نیاز ندارد” توصیف کرد و شباهت سریال به فیلم‌ها و عدم هویت آن را مورد انتقاد قرار داد. همچنین، مدت زمان 40 دقیقه و تعداد قسمت‌های کم این سریال را مورد انتقاد قرار داد و گفت: “هنگامی که یک سیتکام شبکه‌ای واقعی در حال شروع است، هفت قسمت برای یک سریال کم نیست.” انجی هان از The Hollywood Reporter نقد مختلطی را به سریال اختصاص داد و بازیگری و شیمی بین سث مک‌فارلین و بورکهولدر را تحسین کرد، اما مدت زمان و تنظیم آن را مورد انتقاد قرار داد. او گفت که “برای هر عنصری که جذاب است، شش عنصر دیگر وجود دارد که جذاب نیستند” و پیشنهاد داد که سث مک‌فارلین ممکن است خودش را به مشکل بیندازد.

این سریال چند قسمت است؟

جذابیت سریال تد در این است که تعداد قسمت‌های آن فقط 8 قسمت است و همگی پخش شده‌اند. پس اگر وقت زیادی را ندارید که صرف فیلم و سریال کنید؛ این سریال برای شما مناسب است.

سریال تد ارزش دیدن دارد؟

پاسخ به این سوال قطعا مثبت است. تد فضایی به شدت خنده‌دار و کمدی دارد که بیشتر این کمدی‌ها نیز همچون مجموعه‌های قبلی تند است. البته فضای تینجری نیز به این اثر اضافه شده و همین موضوع می‌تواند برای مخاطبین جدی تد تازگی داشته باشد. پس ما در تاپ ناز قطعا و حتما این سریال را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم.

سخن پایانی

ممنون که تا آخر همراه تاپ ناز بودید. ما امروز و در این مقاله سعی کردیم تا درباره سریال تد نوشته و آن را به صورت کامل به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر قصد تماشای این اثر را دارید؛ امیدواریم اطلاعات نوشته شده در این مقاله به درد شما بخورد.

مطلب مشابه: معرفی سریال The Last of Us؛ داستان این سریال و معرفی بازیگران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو