کشف بقایای یک مقبره گمشده متعلق به عصر برنز در ایرلند

منبع: همگردی

1

1402/10/30

19:39


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، کشف بقایای یک مقبره گمشده متعلق به عصر برنز در ایرلند صورت پذیرفت.

بقایای یک مقبره «عصر برنز» که پیش تر گمان می رفت در گذر زمان نابود شده باشد، در شهرستان «کری» واقع در ایرلند کشف شد.

«گاردین» در گزارشی نوشت این مقبره که در ایرلند با نام «Altóir na Gréine» به معنای «محراب خورشید» شناخته می شود، حدود 4000 سال روی تپه ای خارج از دهکده «بلی فریتر» (Ballyferriter) قرار داشت تا اینکه در اواسط قرن 19 میلادی ناپدید شد.

«جورجیانا چترتون» اشراف زاده و سیاح انگلستانی بود که از محل این مقبره بازدید کرده و تصویر آن را در سال 1838 میلادی طراحی کرده بود، اما 14 سال بعد بود که یک عتیقه شناس به نام «ریچارد هیچکاک» گزارش کرد این مقبره شکسته شده است و احتمالا برای استفاده در ساخت و ساز به مکان دیگر منتقل شده است.

کشف بقایای یک مقبره گمشده متعلق به عصر برنز در ایرلند

«بیلی مگ فلویین» یک متخصص افسانه های قومی و اجدادی اخیراً از این مکان بازدید و فیلمبرداری کرده است. او هنگام تبدیل ویدئو به یک اسکن سه بعدی متوجه شد که سنگی در زیر درختان شبیه سنگی است که در طراحی دوران ویکتوریایی «چترتون» دیده می شود.

او این مطلب را به سازمان ملی آثار تاریخی «دوبلین» ارسال کرد و به این ترتیب یک باستان شناس به محل اعزام شد و تایید کرد که بقایای موجود به مقبره ای تعلق دارد که قدمت آن به اوایل عصر برنز یعنی 2500 تا 2000 پیش از میلاد باز می گردد.

کارشناسان اعلام کردند اکنون یک سنگ قبر و چندین سنگ عمودی بزرگ وجود دارد که حدود یک چهارم از مقبره اصلی را تشکیل می دهد. این در حالی است که مردم تصور می کردند همه بخش های مقبره نابود شده است.

این مقبره اکنون به فهرست بناهای تاریخی ملی ایرلند اضافه شده است.

در ایرلند چند صد مقبره مشابه وجود دارد که توسط مردم عصر برنز برای دفن اجساد و اجرای آیین ها تشریفاتی ساخته شده بود.

مشخص نیست که چه کسی و چرا مقبره را در هم شکسته است.

کشف بقایای یک مقبره گمشده متعلق به عصر برنز در ایرلند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو