باستان شناسان با کاوش در اوکراین گورستان عجیب و باستانی را کشف کردند

منبع: همگردی

1

1402/11/1

17:33


ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، باستان شناسان با کاوش در اوکراین گورستان عجیب و باستانی را کشف کردند.

باستان شناسان یک گورستان هزار ساله را در اوکراین کشف کردند که اجساد در آن به همراه سلاح و جواهرات دفن شده بودند. نکته قابل توجه درباره این گورستان، وجود سطل در نزدیکی پاهای برخی از اجساد است.

«لایوساینس» در گزارشی نوشت: این گورستان که قدمت آن به قرن یازدهم میلادی باز می گردد در 80 کیلومتری جنوب «کی یف» واقع شده است و در مجموع 170 گور در آن وجود دارد که بیشتر اجساد آنها درون تابوت چوبی دفن شده بودند.

در این گورستان هم مرد و هم زن دفن شده اند. برخی از مردان در این گورستان به همراه سلاح هایی همچون تبر، سرنیزه و شمشیر دفن شده بودند. همچنین برخی از زنان درحالی دفن شده بودند که حلقه های نفیسی را بر گردن داشتند که به نظر می رسد نوعی نشانه اجتماعی باشد.

باستان شناسان با کاوش در اوکراین گورستان عجیب و باستانی را کشف کردند

به گفته باستان شناسان، بعضی از این اجساد درحالی دفن شده بودند که روی پاهایشان سطل های چوبی قرار داده شده بود که ممکن است بخشی از مراسم خاکسپاری بوده باشد. البته پیش تر در دیگر محوطه های تاریخی واقع در این منطقه، جسدهایی به همراه سطل کشف شده بود.

باستان شناسان همچنین بقایای یک محراب سنگی به همراه چند دستبند و مهره و بقایای غذاهای پیشکش شده همچون استخوان مرغ، پوست تخم مرغ و چندین اثر تاریخی دیگر را کشف کردند.

برخی از آثار باستانی مشابه اشیاء تاریخی هستند که در دریای بالتیک کشف می شوند و بر این اساس میتوان در نظر گرفت که برخی از افرادی که در این گورستان دفن شده اند، ممکن است از آن منطقه آمده باشند تا در ارتش حاکمان «کی یف»، مانند «ولادیمیر کبیر» (که از سال 980 تا 1015 میلادی سلطنت کرد) و «یاروسلاو خردمند» (که از 1019 تا 1054 سلطنت کرد) خدمت کنند. سرزمین هایی که «ولادیمیر کبیر» بر آنها حکومت میکرد تا منطقه بالتیک ادامه داشت.

به گفته محققان، در زمانی که این گورستان مورد استفاده قرار میگرفت، مردم اوکراین در حال گرویدن به مسیحیت بودند. از جمله ولادیمیر کبیر که ریشه های بت پرستی خود را پشت سر گذاشت و در حدود سال 987 میلادی قبل از ازدواج با «آنا»، خواهر امپراتور بیزانس «باسیل دوم» غسل تعمید کرد.

محققان در فاصله 2017 تا 2022 در این گورستان کاوش کردند. به گفته آنها، ادامه جنگ روسیه و اوکراین بسیاری از کاوش های باستان شناسی در اوکراین از جمله این پروژه باستان شناسی را به تعویق انداخته است.

باستان شناسان با کاوش در اوکراین گورستان عجیب و باستانی را کشف کردند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو