بهترین روغن موتور برای ال نود، پارس تندر و ال نود پلاس

منبع: ساعد نیوز

2

1402/11/2

23:40


روغن موتور مناسب ال 90 باید از گرید 10W-40 با شاخص کیفی SL یا بالاتر باشد. برای آشنایی با جزئیات بیشتر ادامه این مطلب از ساعد نیوز را از دست ندهید.

روغن موتور یکی از اصلی ترین، مهم ترین و حیاتی ترین مواردی است که خودرو به آن نیاز دارد. به سبب همین اهمیت، انتخاب روغن موتور مناسب خودرو همیشه دغدغه تمامی صاحبان خودرو بوده است.استفاده و مصرف مناسب روغن موتور با کیفیت بالا باعث می شود که روغن بتواند به طور کامل و صحیح، تمام وظایف خود را انجام دهد.

برای ال نود، پارس تندر و ال نود پلاس چه روغن موتوری مناسب است؟


ال نود، پارس تندر، ال نود پلاس همگی با یک موتور ارائه شده اند لذا روغن موتوری که باید برای آنها استفاده کرد با یکدیگر تفاوتی ندارند و دارای یک غلظت هستند. ایساکو عالی ترین روغن موتور برای ال نودرا روغنی با گرانروی 10W40 با حجم 4٫8 لیتر و گرید SL و بالاتر آن معرفی کرده است.استاندارد روغن موتور L90، تندر 90 پلاس و پارس تندر کاملا یکسان است. این مشخصات با توجه به پیشنهاد دفترچه راهنمای خودرو در جدول زیر آورده شده است:

شاخص روغن موتور

تندر90، تندر پلاس و پارس تندر

سطح کیفیت یا شاخص API روغن موتور

API SM یا API SN

ویسکوزیته روغن موتور با استاندارد SAE

SAE 10W-40

پایه تولید روغن موتور

نیمه سنتتیک

حجم روغن موتور

4.8 لیتر (با تعویض فیلتر روغن)

زمان تعویض روغن موتور

هر 7 هزار کیلومتر

روغن موتور

سخن پایانی


روغن 10W-40 انتخابی ایده‌آل برای موتور ال نود در بیشتر مناطق آب و هوایی ایران است. با این حال بنابر تجربه و همچنین توصیه‌ی کارشناسان، بهتر است در مناطق خیلی سرد و کوهستانی از روغن موتور 5W-40 برای خودروی ال نود، ال نود پلاس و پارس تندر استفاده نمایید.بهترین برندهای روغن برای ال نود روغن الف، لیکومولی و سوپر پیشتاز هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو