بهترین روغن موتور برای رانا، رانا پلاس و رانا tu5

منبع: ساعد نیوز

2

1402/11/2

23:40


روغن موتور رانا، موضوعی است که امروز قرار است در این مطلب از ساعد نیوز در مورد آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

خودروی رانا، خودرویی است که سال ها در جاده های ایران تردد می کنند. این خودرو با موتور تی یو فایو که موتوری بسیار پرشتاب و با قدرت و با هزینه نگهداری متوسط است و سال هاست در بازار ایران خرید و فروش می شود. این خودرو، دارای امکاناتی معقول و مناسب و ظاهری مناسب و شهری می باشد. در ادامه روغن موتور مناسب رانا را معرفی می کنیم.

روغن موتور مناسب رانا


طبق دفترچه ی راهنمای خودروی رانا می توانید از روغن موتور با ویسکوزیته API 10W-40 و درجه ی کیفی API SM / API SN استفاده نمایید. همچنین در صورتی که آب و هوا شرایط بسیار سردی داشته باشد می توانید از روغن موتور هایی با ویسکوریته ی 5W-40 استفاده نمایید. موعد تعویض آن نیز با توجه به منطقه و شرایط استفاده خودرو، از 5000 کیلومتر تا 7000 کیلومتر می باشد که توصیه می شود در مصرف های کمتر تعویض شود.

روغن موتور مناسب رانا پلاس


روغن موتور رانا پلاس دقیقا مشابه با خودروی رانا یا همان 206 تیپ 5 می باشد، چرا که موتور همه این خودروها از یک استاندارد بهره می برند. در دفترچه راهنمای خودروی رانا پلاس در مورد روغن موتور آن اطلاعات زیر نوشته شده است. برای این خودرو باید از روغن موتور 10W40 استفاده کرد. همچنین از لحاظ سطح کیفی از روغن موتورهایی با درجه API SL به بالا باید استفاده کرد.

یعنی استانداردهای SL, SM و SN را می توان برای این خودرو استفاده کرد. با توجه به بودجه ای که برای تعویض روغن در نظر گرفته اید بهتر است که روغن موتوری با کیفیت بالاتر یعنی SN را انتخاب کنید. اما در صورت استفاده از روغن موتور SL نیز مشکل و مساله ای برای خودروی شما پیش نمی آید. فقط نکته قابل توجه این است که هر روغن موتوری که استفاده می کنید بهتر است که تا انتها همان روغن موتور را برای خودروی خود استفاده نمایید.

روغن موتور مناسب برای رانا tu5


برای موتور TU5 در خودرو رانا، معمولاً روغن‌های موتور با ویسکوزیته 10W-40 یا 5W-40 به‌عنوان روغن مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو نوع روغن موتور دارای ویژگی‌هایی هستند که برای عملکرد بهتر موتور بسیار مناسب هستند.روغن موتور 10W-40 یا 5W-40 عملکرد مناسبی در دماهای بالا و پایین دارند و قادر به حفظ پایداری در شرایط مختلف هستند. همچنین، این روغن‌ها از رسوبات جلوگیری کرده و سایش موتور را به حداقل می‌رسانند.

روغن موتور

سخن پایانی


با انتخاب صحیح روغن موتور، شما می‌توانید به بهبود عمر و کارایی موتور خودروی رانا TU5 کمک کنید و از عملکرد بهتر آن لذت ببرید.از جمله برندهای پیشنهادی روغن موتور برای رانا معمولی روغن توتال، کاسپین و سوپر پایا و برای رانا پلاس توربو روغن ادینول، کاسترول و بهران رانا را می توان نام برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو