میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر قرص ژلاکس

منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/3

23:44


کپسول ژلاکس حاوی روغن کرچک است. روغن کرچک خاصیت ملینی داشته و به صورت خوراکی در درمان و کنترل انواع یبوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر کپسول ژلاکس بررسی می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید.

کپسول ژلاکس 1000 دارای ماده موثره روغن کرچک است. بد بو و بد مزه بودن روغن کرچک بسیار مشهور است و به همین دلیل بسیاری از افراد هیچ تمایلی به خوردن آن ندارند. شرکت داروسازی دنا کپسول ژلاکس 1000 را به شما پیشنهاد می‌دهد که همان عملکرد روغن کرچک را دارد. با این تفاوت که مصرف و نگهداری آن را برای شما تسهیل نموده است. روغن کرچک به طور خوراکی بعنوان ملین در درمان و کنترل انواع یبوست موثر است. همچنین بعنوان مسهل جهت آماده سازی کولون و رکتوم برای مطالعات رادیوگرافی و آمادگی قبل از جراحی کاربرد دارد.

میزان مصرف کپسول ژلاکس


  • به عنوان ملین: روزانه 3-1 کپسول

  • به عنوان مسهل: 2 کپسول، دو الی سه بار در طی روز

آثار فارماکولوژی و مکانیزم اثر کپسول ژلاکس


مهمترین و اصلی ترین ترکیب موجود در کپسول ژلاکس 1000 دانا، روغن کرچک است. یکی از مهمترین ترکیبات موجود در روغن کرچک، اسید ریسینلیدیک است که باعث تحریک انقباضات رحم و کاهش درد هنگام زایمان و کمک به زایمان طبیعی می‌شود. همچنین یکی از مهمترین خاصیت‌های روغن کرچک خاصیت ملینی آن و درمان بیماری‌های گوارشی ای از جمله یبوست است. از خواص ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد قارچی روغن کرچک برای درمان انواع بیماری‌های پوستی و بهبود و ارتقای کیفیت آن استفاده می‌شود. اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک با حفظ رطوبت موجود بر روی لایه شاخی پوست رطوبت و نرمی آن را حفظ می‌کنند. این اسیدهای چرب همچنین با ایجاد یک لایه رطوبتی از نفوذ رادیکال‌های آزاد مخرب موجود در اشعه‌های مضر نور خورشید و دیگر آلودگی‌های محیطی برای خشکی و شکنندگی پوست جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو