آموزش مرحله به مرحله ساخت کاردستی پروانه با برگ پاییزی

آموزش مرحله به مرحله ساخت کاردستی پروانه با برگ پاییزی


منبع: کاغذ رنگی

3

1402/11/4

00:34


کاردستی پروانه با برگ پاییزی یک ایده خیلی متفاوت برای ساخت پروانه است. شما می‌توانید حین ساخت این کاردستی ساده درباره آن با کودکتان گفت‌وگو کنید تا پروانه‌ها را بهتر بشناسند.

آموزش مرحله به مرحله ساخت کاردستی پروانه با برگ پاییزی

طبیعت بخش عمده‌ای از آنچه را که برای ساخت این کاردستی نیاز دارید، فراهم می‌کند! نکته جالب درباره ساخت کاردستی پروانه با برگ پاییزی این است که پروانه‌ها کلا انواع، اندازه‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های بسیار متفاوتی دارند.

بنابراین شما هم می‌توانید خلاق باشید و طبق سلیقه خودتان پروانه‌های رنگارنگی درست کنید. پس با کاغذ رنگی همراه شوید تا ساخت کاردستی پروانه با برگ پاییزی را یاد بگیرید.

وسایل لازم برای کاردستی پروانه با برگ پاییزی

  • برگ پاییزی

    به تعداد دلخواه
    برگ‌های رنگارنگ، شاخه‌های کوچک، توت‌ها، خار مریم، کاج
  • چسب کاغذی

    1 عدد
    چسب لایه‌ای
  • قیچی

    1 عدد
    قیچی
  • مقوای خاکستری

    1 عدد
    مقوا سفید
  • اسپری رنگ

    1 عدد
    اسپری نگهدارنده

مراحل ساخت کاردستی پروانه با برگ پاییزی

برای ساخت کاردستی پروانه با برگ پاییزی باید مراحل زیر به ترتیب را دنبال کنید.

1. آماده‌سازی برگ‌ها

برای ساخت کاردستی پروانه با برگ پاییزی اول از همه سعی کنید تا جایی که می‌توانید برگ‌های روشن و رنگارنگ پیدا کنید. حالا باید دو تا از برگ‌ها را که با هم هارمونی دارند، انتخاب کرده و یکی را برای نیمه بالا و دیگری را برای نیمه پایین این کاردستی استفاده کنید.

آماده‌سازی برگ ها برای ساخت کاردستی

گاهی اوقات برگ‌های شما به طور طبیعی شبیه بال هستند و مجبور نیستید آن‌ها را ببرید، اما از برش دادن برگ‌ها برای خلق شکل موردنظرتان نترسید!

2. درست کردن طرح کلی پروانه‌ها

وقتی بال‌های بالایی و پایینی پروانه را انتخاب کردید، می توانید شروع به گذاشتن آن‌ها روی مقوای سفید کنید. معمولا 4 تکه برگ برای هر دو بال کاردستی پروانه با برگ پاییزی کافی است.

درست کردن طرح کلی کاردستی پروانه با برگ پاییزی

بهتر است قبل از چسباندن بخش‌های مختلف کاردستی به هم، همه تکه‌های پروانه را روی کاغذ بچینید تا مطمئن شوید همه چیز خوب به نظر می رسد.

اگر از ظاهر آن خوشتان نمی‌آید، می‌توانید به راحتی بعضی از تکه‌های برگ‌های رنگی را اصلاح یا عوض کنید تا کاردستی پروانه با برگ پاییزی با رنگ‌های دلخواهتان پیش برود.

کاردستی پروانه با برگ پاییزی

قطعاتی برای ساخت بدن، سر و شاخک پروانه پیدا کنید. شما می‌توانید از مواد و وسایل بسیار متفاوتی مثل مخروط‌های کاج کوچک، شاخه‌ها، انواع توت‌ها، گل‌های ریز طبیعی و… استفاده کنید.

خلاق باشید، چون هیچ قانونی برای انتخاب آن وجود ندارد.

3. چسب زدن تکه‌های مختلف پروانه

وقتی شکل پروانه دلخواه خود را درست کردید، شروع به چسباندن قطعات روی مقوا کنید. از چسبی استفاده کنید که قدرت چسبندگی بالایی داشته باشد تا بتواند بخش‌ها و وسایل مختلف را در جای خود نگه دارد.

چسب زدن تکه های مختلف پروانه

برای چسباندن کاردستی پروانه با برگ پاییزی اول بال‌های پایینی را چسب بزنید و بعد روی بال‌های بالایی را لایه‌لایه کنید.

از آنجا که بخش‌های مختلف کاردستی پروانه با برگ پاییزی فورا خشک نمی‌شود، اگر به تغییر جای برگ و سایر بخش‌های کاردستی نیاز دارید، به اندازه کافی زمان دارید.

4. تکمیل بدن کاردستی پروانه با برگ پاییزی

در ادامه چسباندن کاردستی باید بدن، سر و در نهایت شاخک‌ها را به این کاردستی حیوانات اضافه کنید تا طرح آن نهایی و تکمیل شود.

تکمیل بدن کاردستی پروانه با برگ پاییزی

5. زدن اسپری نگه دارنده

اگر ساخت کاردستی پروانه با برگ پاییزی را در همین حالت نگه دارید، متوجه خواهید شد که با گذشت زمان بخش‌های مختلف کاردستی ماندگار و مقاوم نیستند، مثلا با گذر زمان رنگ‌ها کمی کدر و لبه‌ها خمیده می‌شوند.

آماده‌سازی برگ ها برای ساخت کاردستی

اگر می‌خواهید کاردستی پروانه با برگ پاییزی دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد، می‌توانید روی آن را با لایه‌ای از اسپری نگه‌دارنده بپوشانید.

آماده‌سازی برگ ها برای ساخت کاردستی پروانه با برگ پاییزی

یادتان باشد پروانه‌ها تنها کاردستی نیستند که می‌توانید با برگ‌های پاییزی بسازید! شما می‌توانید با چند شاخه کوچک و برگ افرا یک سنجاقک درست کنید.

پرسش‌های متداول درباره کاردستی پروانه با برگ پاییزی

کاردستی پروانه با برگ پاییزی برای چه رده سنی است؟
ساخت این کاردستی چندان سخت نیست، کودکان با کمک بزرگ‌ترها می‌توانند این دست‌سازه را بسازند.
وسایل مورد نیاز برای این کاردستی چیست؟
برای ساخت این کاردستی به چند عدد برگ پاییزی و چسب نیاز دارید.
ساخت این کاردستی چقدر زمان می‌برد؟
ساخت این کاردستی تقریبا 30 دقیقه زمان می‌برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو