برای حجم عضلات در بدنسازی چه بخوریم؟

منبع: تاپ ناز

2

1402/11/7

09:49


در این مقاله قرار است به رژیم غذایی مناسب در دوران حجم اشاره کنیم. اگر می خواهید با تمام زیر و بم و نکات ویژه ای که شما را به …

در این مقاله قرار است به رژیم غذایی مناسب در دوران حجم اشاره کنیم. اگر می خواهید با تمام زیر و بم و نکات ویژه ای که شما را به بهترین رژیم دوران حجم می رساند برسید در این مقاله همراهمان باشید.

برای حجم عضلات در بدنسازی چه بخوریم؟

نکات ویژه رژیم افزایش حجم عضلانی که نباید از دست دهید

در این بخش قصد داریم به نکات ویژه و مهمی در رابطه با رژیم غذایی مناسب حجم عضلانی بپردازیم و در ادامه به لیست غذا ها و خوراکی های مناسب بپردازیم.

به نقل از سایت بدنسازی فیت شو مهم ترین نکته در یک برنامه غذایی برای چاق شدن، این است که شما باید کالری مثبت باشید. اما این جمله دقیقا به چه معناست و باعث چه اتفاقات مهمی در برنامه غذایی ما می شود.

کالری مثبت بودن به این معنا است که شما باید کالری مصرفی بیشتری به نسبت کالری سوزانده شده داشته باشید.

برای مثال اگر با فعالیت های روزانه و ورزش هایی که دارید 1500 کالری می سوزانید باید 2000 کالری مصرفی داشته باشید و به این میزان غذا بخورید.

اما این محدوده میزان اختلاف کالری سوزانده شده و کالری مصرفی چگونه باید تعیین شود؟ و چه نکاتی در این باره اهمیت دارد؟

شما باید بر اساس بدن و ژنتیک خود این محدوده را مشخص کنید. اگر سخت وزن میگیرید این محدوده باید بیشتر و اگر راحت تر وزن میگیرید این محدوده باید کمتر باشد.

اما این کالری مصرفی باید از مواد خاص و ویژه ای تامین شود زیرا اگر با مواد بی ارزش تامین شود بدن شما بیشتر چرب خواهد شد و از بدن عضلانی فاصله خواهید گرفت.

مواد غذایی ضروری برای افزایش حجم و وزن گیری

وعده های غذایی شما باید از چندین نوع مواد غذایی تامین شود و تناسب خوبی از مواد غذایی مختلف در رژیم بر قرار باشد. در ادامه به این دسته های مواد غذایی اشاره می کنیم.

اولین نوع مواد غذایی که اهمیت بسیار بالایی در پروسه حجم گیری دارد کربوهیدرات ها هستند. با توجه به تحقیقات فیت شو حدود 40 درصد مواد غذایی که شما باید مصرف کنید کربوهیدرات ها هستند.

دوران حجم در واقع معروف به مصرف بیشتر کربوهیدرات هایی مانند برنج و نان است. مهم ترین عامل در قسمت افزایش وزن همین کربوهیدرات ها هستند.

بعد از کربوهیدرات ها، پروتئین های بدون چرب و کم چرب بخش وسیع دیگر از رژیم شما است. برای اینکه به سمت عضله سازی پیش بروید مصرف میزان کافی از پروتئین ها الزامی است.

مواد غذایی بعدی که بسیار مهم هستند چربی ها هستند. بله درست است مصرف چربی ها برای تنظیم هورمون های بدن و … اهمیت بسیار زیادی دارد.

اما قرار نیست بیش از حد به مصرف چربی ها بپردازیم. نهایتا 10 درصد از برنامه غذایی شما باید شامل چربی های مفیدی باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

اما نکته مهم دیگری که لازم است باید به آن اشاره کنیم این است که شما نباید از مصرف میان وعده های مغذی که در ادامه نام خواهیم برد غافل شوید.

توجه: در این بخش به نکات فوق حرفه ای در تنظیم یک برنامه پیشرفته اشاره کردیم. مطمئن باشید با رعایت این نکات و رعایت برنامه بدنسازی مناسب به موازات آن به نتایج طلایی دست خواهید یافت و برای این موضوع می توانید به مقاله برنامه بدنسازی حجمی حرفه ای فیت شو مراجعه کنید.

معرفی مواد غذایی طلایی در هر شاخه غذایی

همانطور که گفتیم رژیم غذایی شما باید به طور متناسب از کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی های مفید و … شامل شود که در این بخش به نقل از فیت شو اقلامی که می توانید مصرف کنید را معرفی خواهیم کرد.

مجددا از کربوهیدرات ها شروع می کنیم. موادی همچون بلغور جودوسر، نان و غلات کامل، پاستا، برنج قهوه ای و … انواعی از کربوهیدرات های مفید مختلف هستند.

برخی از پروتئین هایی که منجر به افزایش وزن و حجم بدن می شوند ماهی ها مانند سالمون، گوشت قرمز مانند گوشت گوساله، مرغ و بوقلمون، برخی لبنیات، حبوباتی مانند لوبیا و عدس،

سفیده تخم مرغ و برخی مکمل های پروتئینی مانند وی و … هستند.

حال نوبت رسیده است در رابطه با چربی های مفید صحبت کنیم. روغن های سبز مانند روغن زیتون، روغن کنجد و … بادام درختی، بادام زمینی و کره بادام زمینی، کره حیوانی و … از چربی های مفید هستند.

همچنین شما می توانید از خوراکی هایی مانند آجیل، میوه جات مانند موز، شیک های پروتئینی و … برای میان وعده های دوران حجم گرفتن استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با تغذیه مناسب در دوران حجم و وزن گیری آشنا کنیم. اگر همچنان سوالی در ذهنتان باقی مانده است می توانید در نظرات با ما در ارتباط باشید. همچنین برای دسترسی به محتوا های آموزشی بیشتر و کاربردی در زمینه بدنسازی به سایت فیت شو به نشانی Fitsho.co مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو