بازی فورتنایت روی آیفون بازخواهد گشت

منبع: فیگار

2

1402/11/7

12:21


مدتی پیش، شرکت اپیک گیمز (Epic Games) اعلام کرد که به دلیل قوانین جدید اتحادیه اروپا، بازی فورتنایت امسال در اروپا به سیستم عامل iOS بازخواهد گشت.

بازی فورتنایت روی آیفون بازخواهد گشت

مدتی پیش، شرکت اپیک گیمز (Epic Games) اعلام کرد که به دلیل قوانین جدید اتحادیه اروپا، بازی فورتنایت امسال در اروپا به سیستم عامل iOS بازخواهد گشت.

در اوت 2020، «اپل» بازی Fortnite را از App Store حذف کرد؛ زیرا «Epic Games» سعی داشت پرداخت‌های درون برنامه‌ای را به صورت مستقیم به حساب خودش واریز کند تا کارمزد 30 درصدی «اپل» را دور بزند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بازی فورتنایت در آیفون بازخواهد گشت

با این حال، «اپل» به سرعت این موضوع را متوجه شد و Fortnite را از App Store حذف کرد که منجر به یک دعوای حقوقی طولانی شد. در اوایل ژانویه، دادگاه ایالات متحده درخواست تجدید نظر هر دو شرکت را رد کرد، اما در یک مورد که قوانین «اپل» با قانون دسترسی مستقیم به بازار اروپا همخوانی نداشت، «اپل» شکست خورد.

اخیراً اعلام شده که بازی فورتنایت در اروپا به iOS باز خواهد گشت. «تیم سوئدی»، بنیان‌گذار و سهام‌دار «Epic Games»، اعتقاد دارد که «اپل» در حال طراحی یک نقشه فریبنده برای اعمال بدخواهانه خود است. او در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی X نوشته است:

آن‌ها توسعه‌دهندگان را مجبور می‌کنند بین انحصار اپ استور و شرایط فروشگاه که طبق قانون دسترسی مستقیم به بازار غیرقانونی است، یکی را انتخاب کنند یا طرح جدید ضدرقابتی غیرقانونی مملو از هزینه‌های ناخواسته جدید برای دانلودها و مالیات‌های جدید «اپل» برای پرداخت‌هایی که پردازش نمی‌کند را بپذیرند.

بازی فورتنایت

او در ادامه گفت:

به‌این‌ترتیب آن‌ها می‌توانند به‌عنوان مثال اجازه ندهند که «Epic Games» در iOS شروع به کار کند و Fortnite را در آن عرضه کند یا فروشگاه‌های مرتبط با «مایکروسافت»، «ولو» یا شرکت‌های دیگر را مسدود کند. فروشگاه «Epic Games»، هفتمین فروشگاه نرم‌افزاری در جهان است. ما مصمم هستیم که فروشگاه خود را روی iOS و اندروید راه‌اندازی کنیم و در رقابت برای تبدیل شدن به یک فروشگاه نرم‌افزاری چندپلتفرمی شماره یک با تکیه بر رقابت در پرداخت و کارمزدهای 0 تا 12 درصد و بازی‌های انحصاری مانند Fortnite حرکت کنیم.

«Epic Games» همچنان ادعا می‌کند که «اپل» قوانین را زیر پا می‌گذارد و به دادگاه‌ها و رگولاتورها این موضوع را گزارش می‌دهد. این شرکت مدتی پیش موفق شد در یک دعوای حقوقی مشابه با گوگل پیروز شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازی Fortnite در آیفون چیست؟ آیا این بازی را تجربه کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو