ساختمان تاریخی سپهدار قزوین به نگارخانه تبدیل شد

منبع: همگردی

1

1402/11/7

13:34


ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، ساختمان تاریخی سپهدار قزوین به نگارخانه تبدیل شد.

حسین براتی ضمن اعلام این خبر افزود: با دستور استاندار قزوین، ساختمان تاریخی سپهدار قزوین به عنوان یک بنای تاریخی متعلق به دوران قاجار به عنوان مکانی برای نمایش آثار هنرمندان استان در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین قرار گرفت.

او با بیان اینکه مدت واگذاری این بنای تاریخی 10 سال خواهد بود، تصریح کرد: در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین با اهتمام و مساعدت دکتر اعلایی استاندار فرهنگ دوست و حامی هنر قزوین و همچنین همراهی و همیاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصمیم بر آن شد تا این ساختمان تاریخی تنها با حق استفاده نمایشگاهی در اختیار هنرمندان استان قزوین قرار گیرد.

ساختمان تاریخی سپهدار قزوین به نگارخانه تبدیل شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین این اقدام را در راستای حمایت از هنر و هنرمندان دانست و اضافه کرد: دیده شدن آثار هنرمندان در فضایی تاریخی علاوه بر اینکه به تقویت فضای هنری شهر کمک می کند، موجب فراهم شدن بستری مناسب و مطلوب برای نمایش آثار هنری در میان شهروندان خواهد شد.

این بنای تاریخی در 2 طبقه و در ضلع جنوب غربی چهارراه عمران قزوین واقع شده و از زمان قاجاریه، کوشکی (کاخی کوچک) میان باغ های ضلع شمالی شهر بوده که با گسترش شهرنشینی و از بین رفتن باغ های سنتی همچنان محفوظ مانده است. عمارت سپهدار با شماره 2227 در اسفند 1377 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

ساختمان تاریخی سپهدار قزوین به نگارخانه تبدیل شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو