معرفی سریال کره ای شکوفه شب (Knight Flower) ؛ روایت داستان عشقی پر چالش و ممنوعه!

معرفی سریال کره ای شکوفه شب (Knight Flower) ؛ روایت داستان عشقی پر چالش و ممنوعه!


منبع: پلازا

2

1402/11/8

10:32


معرفی سریال کره ای شکوفه شب (Knight Flower) ؛ روایت داستان عشقی پر چالش و ممنوعه!

سریال کره ای شکوفه شب یک مجموعه تلویزیونی جذاب و جدید این کشور در سال 2024 محسوب می‌شود که توجهات زیادی را جلب خود کرده است. در ادامه این مقاله با معرفی سریال همراه شما هستیم.

درام‌های کره ای یا به اصطلاح کی دراما (Kdrama) از موردتوجه‌ترین آثار جهان هستند و طرفداران زیادی دارند. این آثار با مضامین فانتزی، تاریخی، درام، عاشقانه و اکشن چنان در دنیا همه‌گیر شده‌اند که اکثر افراد دنیا حداقل یکبار هم که شده سریالی کره ای تماشا کرده‌اند. از جمله پربیننده‌ترین آثار کره‌ ای، سریال‌های تاریخی این کشور هستند.

سریال Knight Flower به کارگردانی جانگ ته-یو (Jang Tae-yoo)، چوی جونگ-این (Choi Jung-in) و لی چانگ-وو (Lee Chang-woo) ساخته شده است. این اثر در واقع اقباسی از وبتونی به همین نام محسوب می‌شود که طرفداران زیادی داشت. لی هانی (Lee Hanee)، لی جونگ-وون (Lee Jong-won)  کیم سانگ-جونگ (Kim Sang-joong) و لی کی-وو (Lee Ki-woo) ستارگان این مجموعه هستند. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی سریال Knight Flower همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال کره ای شکوفه شب

ژانر سریال Knight Flower تاریخی، کمدی، اکشن و عاشقانه است. این اثر اولین بار در تاریخ 12 ژانویه 2024 (22 دی 1402) به روی آنتن رفت و در 17 فوریه 2024 (28 بهمن 1402) به اتمام می‌رسد. این مجموعه در قالب مینی سریال ساخته شده و جمعه بر روی آنتن شبکه MBC TV می‌رود. تعداد قسمت های سریال کره ای شکوفه شب 12 قسمت است.

داستان سریال کره ای شکوفه شب

داستان سریال کره ای شکوفه شب

این سریال بر اساس وبتونی با همین عنوان که در 14 اوت 2023 (23 مرداد 1402) در KakaoPage قرار گرفت، ساخته شده است. خلاصه سریال گل مبارز درباره زنی بیوه به نام چو یو هوا است که حدودا 15 سال پیش همسرش را از دست داده و عروس یکی از قدرتمندترین خانواده‌های کشور است. یو هوا در روزها‌ زنی آرام، خانواده‌دار و بسیار مطیع به نظر می‌رسد اما در شب‌ یک مبارز شجاع می‌شود تا حق انسان‌های ضعیف را بگیرد. در این میان یو هوا با یک افسر خوشتیپ و بالا رتبه به نام پارک سو هو آشنا می‌شود و بین آنها احساساتی پیش می‌آید. اما آیا این عشق ممکن است؟

بازیگران سریال شکوفه شب

در این بخش قصد داریم با معرفی هنرپیشه‌های این مجموعه همراه شما باشیم.

لی هانی در نقش چو یو هوا ؛ از بازیگران سریال کره ای شکوفه شب

بازیگران سریال شکوفه شب

لی هانی ملقب به هانی لی (Honey Lee) بازیگر، مدل و موسیقی‌دان سنتی اهل کره جنوبی متولد 2 مارس 1983 (11 اسفند 1361) است. این هنرپیشه ابتدا به واسطه زیبایی خود مورد توجه قرار گرفت و در سال 2006 لقب دختر شایسته کره را از آن خود کرد و سال بعد جز نفرات برتر دختر شایسته دنیا شد. او سپس در عرصه موسیقی و مدلینگ نیز فعالیت کرد تا اینکه در سال 2009 اولین فعالیت تلویزیونی‌اش را با سریال The Partner تجربه کرد. این هنرپیشه در سال 2010 با نقش سه یونگ سریال معروف پاستا (Pasta) به شهرت رسید.

فیلم‌های Hit، I Am the King و Tazza: The Hidden Card باعث دیدن او به عنوان یک بازیگر شدند و سریال‌های  Daughters-in-Law, Indomitable Modern Farmer و The Rebel جز سریال‌های مشهورش هستند. از دیگر آثار لی هانی باید به فیلم‌های Extreme Job, Black Money, Alienoid Phantom, سریال‌های The Fiery Priest و One the Woman اشاره کنیم.

لی جونگ وون در نقش پارک سو هو

هنرپیشه های سریال گل مبارز

لی جونگ-وون هنرپیشه و مدل اهل کره در 31 دسامبر 1994 (10 دی 1373) متولد شد. این هنرپیشه بازیگری را از سال 2018 با سریال How to Hate You و فیلم Regret شروع کرد و با سریال My Unfamiliar Family  به شهرت رسید. جونگ وون جز بازیگران جذاب کره ای محسوب می‌شود که سریال‌های The Spies Who Loved Me, Hospital Playlist 2, The Golden Spoon, فیلم‌های Family Affair و My dream از جمله آثار معروف او هستند‌.

لی کی وو در نقش پارک یون هاک ؛ از بازیگران سریال کره ای شکوفه شب

زمان پخش سریال کره ای شکوفه شب

لی کی-وو جز هنرپیشگان اهل کره محسوب می‌شود که در 6 اوت 1965 (15 مرداد 1344) متولد شد.‌ او بازیگری را از سال 1991 شروع کرد و فیلم Money, Money, Money اولین حضور او در سینما بود. سپس سال 1992 سریال Sons and Daughters را بازی کرد و وارد تلویزیون شد. سریال‌های Princess Hours, My Husband’s Woman, Life Is Beautiful, City Hunter, Bad Guys, The Rebel و The Banker از آثار مشهور لی کی-وو هستند. او همچنین در فیلم‌های My Boss, My Teacher, City of Damnation و The Bad Guys: Reign of Chaos نیز حضور داشته است.

کیم سانگ جون در نقش سوک جی سونگ

خلاصه سریال گل مبارز

کیم سانگ-جون هنرپیشه اهل کره در 23 اکتبر سال 1981 (1 آبان 1360) چشم به جهان گشود. او در سال 2002 در یک موزیک ویدیو حضور پیدا کرد و سپس سال در فیلم The Classic بازی کرد. این هنرپیشه در سال 2004 اولین سریال خود با نام Not Alone حضور پیدا کرد و سپس مجموعه تلویزیونی A Love to Kill باعث شناخته شد این هنرپیشه شد. فیلم‌های Tale of Cinema, Someone Behind You, Sin of a Family, Misbehavior، سریال‌های Star’s Lover, The Lady in Dignity, 18 Again, Star’s Lover, Miraculous Brothers, Flower Boy Ramyun Shop و My Liberation Notes از آثار معروف او هستند.

سایر هنرپیشه های سریال گل مبارز عبارتند از:

  • پارک سه-هیون (Park Se-hyun) در نقش یون سون
  • وو کانگ-مین (Woo Kang-min) در نقش مان شیک
  • سو یی-سوک (Seo Yi-sook) در نقش اون نان کیونگ
  • کیم کوانگ-کیو (Kim Kwang-kyu) در نقش هوانگ چی دال
  • یون سا-بونگ (Yoon Sa-bong) در نقش جانگ سو وون
  • جو جه-یون (Jo Jae-yoon) در نقش کانگ پیل جین

نقد سریال Knight Flower

این سریال تا کنون که مدت کمی از آغاز سال نو میلادی می‌گذرد، جز بهترین‌ آثار منتشر شده در 2024 محسوب می‌شود. سریال به سراغ تاریخ کره و دوره‌ای از چوسان می‌رود که بیوه‌ها (چه زن، چه مرد) حق ازدواج نداشته و قصد دارد به همین مسئله اجتماعی نیز بپردازد.

فیلمنامه سریال نه تنها جذابیت زیادی دارد، بلکه در هر قسمت پرکشش و غیر قابل پیش‌بینی جلو می‌رود. بازیگران اصلی تفاوت سنی فاحشی دارند که در سریال نیز این مسئله مشهود است. همین امر باعث شده تا روند سریال جذاب‌تر شود زیرا در کمتر مجموعه کره‌ ای همچنین چیزی را می‌بینیم. از سوی دیگر، بازی آنها در سریال نیز کاملا تماشایی است و مخاطب را جذب می‌کند. نه تنها بازیگران اصلی، بلکه بازیگران مکمل و حتی فرعی نیز در سریال جایگاه خود را دارند و به خوبی به ایفای نقش می‌پردازند.

نکته بعدی که به کشش داستان و افزوده شدن بر نمرات سریال Knight Flower کمک می‌کند، این است که این بار قرار نیست عشق بین ارباب و رعیت، شاه یا اشراف زاده با فردی عادی را ببینیم. در این فیلم شخصیت‌های اصلی جایگاه یکسانی دارند و با تمام تفاوت‌های رفتاری، برای هدفی مشترک پیش می‌روند.

سخن پایانی

نقد سریال Knight Flower

در این مقاله با معرفی و بررسی سریال کره ای شکوفه شب همراه شما بودیم و سعی شد تا تعریفی کامل از آنچه تا کنون در روند سریال رخ داده برای شما گفته شود. این مجموعه یکی از پرریت‌ترین سریال‌های کره‌ ای 2024 است که داستان پرکشش و چالش برانگیز آن مورد توجه قرار گرفت. چقدر عالی است که این روزها شاهد فاصله گرفتن صنعت سریال‌سازی کره از کلیشه و کشش آن به نقدهای اجتماعی و به چالش کشیدن‌ها هستیم. نظر شما درباره این سریال چیست؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو