راه و چاره ی برخورد با خودشیفته ها هم پیدا شد! | اگه دوست یا پارتنرت خودشیفته اس این شکلی برخورد کن!

2

1402/11/9

10:54


راه و چاره ی برخورد با خودشیفته ها هم پیدا شد! | اگه دوست یا پارتنرت خودشیفته اس این شکلی برخورد کن!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

با فرد خودشیفته اینطور صحبت کن!

معمولا فرد خودشیفته اجازه صحبت به شما نمی‌دهند که بخواهید حرف بزنید واگر مورد بحثی مطرح شود خودشان تا پای جان صحبت می‌کنند، از تجربیاتشان می‌گویند.فرد خودشیفته‌ خیلی زیرکانه مسیر صحبت را به سمت مواردی که خودش علاقه دارد می‌کشاند!

برخورد داشتن با آدم‌های خودشیفته اتفاق خاصی نیست، ولی ساعتی نگذشته شما متوجه دنیای تک رنگ و پرابهتی که خودشیفته‌ها برای خودشان ساخته‌اند و در تمام دیوارهای آن عکس خودشان را نصب کرده‌اند خواهید شد! آنها از خودشان بهتر سراغ ندارند! البته این را هم بگویم، در درونشان آنقدر نسبت به خود احساس منفی دارند که همین مساله زمینه‌ساز این شده است که بخواهند به زور به دیگران بفهمانند خیلی خوب هستند! دیگران را تحقیر کنند تا خودشان جلوه بهتری پیدا کنند! تمام ماجرا همین است! شما باید به پایین کشیده شوید تا آنها بالا بمانند!

خودشیفته‌ها در صحبت کردن به شما مجال نمی‌دهند، چون حرف‌های شما برای آنها ارزش شنیدن ندارد! کلا هر نظری جز نظر آنها قابل توجه نیست و هر ابراز وجودی در مقابل گوهر وجودی آنها خیلی سطحی و به درد نخور جلوه می‌کند!

معمولا خودشیفته اجازه صحبت به شما نمی‌دهند که بخواهید حرف بزنید واگر مورد بحثی مطرح شود خودشان تا پای جان صحبت می‌کنند، از تجربیاتشان می‌گویند، حتی از تجریبات دوستان و آشنایانشان هم سخن می‌گویند اما فرصت به شما نمی‌دهند! در چنین مواقعی بهتر است با سوال کردن در مورد موضوعی دیگر که مربوط به او و احوالات شخصی‌اش هم باشد مسیر صحبت را عوض کنید تا بیشتر از این خسته نشوید! او همچنان برای شما حرف خواهد زد ولی دستکم مسیر صحبت تغییر کرده است!

خودشیفته‌ها را اگر رها کنید اصلا به ذهنشان هم نمی‌رسد که پرحرفی می‌کنند! بلکه اگر حرفی هم می‌زنند برای سودرسانی به شما و دیگران است و خودشان را خسته می‌کنند! در مقابل اینگونه پرحرفی‌ها که زمان و گوش شما را هدف گرفته‌اند بهترین رفتار این است که قاطع باشید! برای اینکه یک خودشیفته کمی عقب نشینی کند خیلی بهتر است که شما هم از جنبه‌ی اعتماد به نفس کامل وارد شده و پیشنهاد کنید که تجریباتتان را مطرح کرده و نظراتتان را بگویید! قطعا نمی‌تواند نه بگوید!

خودشیفته‌ها خیلی زیرکانه مسیر صحبت را به سمت مواردی که خودشان علاقه دارند می‌کشانند! مخصوصا اگر در زمینه‌ای که مورد صحبت است سررشته‌ی مشخصی نداشته باشند تمام تلاششان را می‌کنند تا به سمت دانسته‌هایشان متمایل شوید! اگر دوست دارید هرچه سریعتر در مورد موضوع مدنظر خودتان حرف بزنید بهتر است با تشکر از او و صحبت‌های مفیدی که داشته است بخواهید که نسبت به مشکل شما مشورت داده و راهنماییتان کند. آنها عاشق این هستند که مورد تقدیر قرار بگیرند!

این افراد ممکن است در بین صحبت‌هایشان شما را نشانه بگیرند و حتی تحقیر هم بکنند! اسمش را هم شوخی یا صمیمیت بگذارند اما در چنین مواقعی بهتر است شما خیلی دوستانه از او بخواهید که یا مکالمه را ادامه ندهید یا احترام همدیگر را حفظ کنید. سعی کنید موضع نگیرید چون خودشیفته‌های گرامی در مقابل دفاع کردن شما یا جبهه گرفتنتان ایستادگی کرده و اوضاع بدتر از قبل خواهد شد!

کافی است شما از یک موفقیت یا تجربه‌ی مفیدتان بگویید! فرد خودشیفته‌ی موردنظر قطعا چند مورد تجربه‌ی بهتر و موفقیتی که بزرگتر از شما باشد رو خواهد کرد! امکان ندارد همیشه دستکم یک پله از شما بالاتر یا یک قدم از شما جلوتر نباشد! حس رقابتی که در وجودشان نسبت به تمام افراد است باعث می‌شود هر حرفی را به خود بگیرند و از جنبه‌ی توضیح و نمایش خود بربیایند! می‌توانید خیلی محترمانه بگویید که قصد رقابت ندارید و تنها شرایطتان را توضیح داده‌اید!

خودشیفته‌ها به طرز ماهرانه‌ای می‌توانند دروغ بگویند! طوری که خودشان هم باورشان می‌شود! معمولا هم در مورد دستاوردهایشان این دروغ‌ها را خواهند گفت. بهترین کار این است که بحث نکنید مگر اینکه در آن زمینه مدرکی داشته باشید که نتواند آن را انکار کند!

این افراد عاشق بازی با روان شما هستند! به اصطلاح حرکت «اره بده تیشه بگیر» را دوست دارند! اصلا هم خسته نمی‌شوند. شما برای اینکه کمتر اعصاب و روانتان اذیت شود و مورد تحقیر قرار بگیرید بهتر است وارد بازی خودشیفته‌ها نشوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو