کوروش جعفریان کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/11/9

22:03


استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت : حدود 20 مدل نمک در کشور داریم؛ اما ساختار شیمیایی آن ها یکسان است و تنها در درصد منیزیم و روی تفاوت دارند. باید اعلام کنم نمکی که تاییدیه وزارت بهداشت را ندارد ، سم خالص است.

کوروش جعفریان کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

جعفریان : نمکی که تایید وزارت بهداشت را ندارد ، سم خالص است

به گزارش نم نمک ، کوروش جعفریان ، استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز در نشست خبری با موضوع «پویش تغذیه سالم با افزایش مصرف لبنیات و استفاده از نمک تصفیه شده یددار» اظهار کرد : متاسفانه شبه علم بر علوم کشور سایه انداخته است؛ به طوری که تبلیغات منفی اشتباهی در خصوص مصرف لبنیات شکل گرفته است با مصرف لبنیات کم چرب تا 30 درصد احتمال بیماری سرطان کاهش خواهد یافت ، عده ای به اشتباه مصرف لبنیات را عامل پوکی استخوان عنوان کردند؛ در حالی که به دلیل کمبود مصرف سن پوکی استخوان به 40 سال رسیده است.

کوروش جعفریان کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

کوروش جعفریان کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی با بیان اینکه مصرف زیاد شیر به میزان روزانه 4 لیتر زیان آور است ، افزود : سرانه مصرف سالانه شیر در هلند به 400 لیتر می رسد؛ در حالی که میزان مصرف شیر در کشور کمتر از 30 لیتر برای هر نفر است ، اگر مصرف شیر زیان آور بود که باید شاهد افزایش بیماری در کشور هلند بودیم.

جعفریان با بیان اینکه اثرات منفی لبنیات در مقابل ارزش غذایی آن بسیار ناچیز است ، عنوان کرد : مطالعات علمی نشان می دهد که مصرف لبنیات کم چرب نقش مهمی در کاهش دیابت دارد و لبنیات پرچرب باعث افزایش دیابت می شود ، باید این نکته را یادآوری کرد که خوردن کره و پنیرخامه ای به دلیل چربی بالای نسبت به سایر لبنیات ارزش غذایی کمتری دارند.

استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران ، با اشاره به مصرف بالای نمک در کشور اظهار کرد : میزان مصرف نمک به صورت پنهان در کشور بالاست ، بسیاری از غذاهای مصرفی ما حاوی نمک هستند. به طوری که بنا به آمارهای اعلامی هر ایرانی از نان حداقل 5 گرم نمک دریافت می کند ، در حالی که میزان معمول مصرف نمک برای هر فرد سالم به شرط نداشتن بیماری زمینه ای روزانه 5 گرم است ، میزان مصرف نمک در کشور به قدری بالاست که دیگر نیازی به استفاده از نمک به صورت آشکار نیست.

وی با بیان اینکه مصرف بالای نمک خطر ابتلا به فشار خون ، ابتلای بیماری کلیوی را افزایش خواهد داد ، عنوان کرد : حدود 20 مدل نمک در کشور داریم ، اما ساختار شیمیایی آنها یکسان است و تنها در درصد منیزیم وروی تفاوت دارد باید اعلام کنم نمکی که تاییده وزارت بهداشت را ندارد سم خالص است.

جعفریان با بیان اینکه 30 سال پیش به دلیل کاهش مصرف نمک یددار شاهد افزایش ابتلا به بیماری گواتر و کاهش ضریب هوشی فرزندان تازه متولد شده بودیم ، عنوان کرد : به دلیل آموزش های غیرعلمی و شبه علم شاهد بروز بیماری های متعددی در جامعه هستیم ، نمک باعث افزایش پوکی استخوان ، دیابت و سرطان می شود ، تبلیغات سوئی در خصوص استفاده از نمک یددار توسط برخی از افراد غیرمرتبط اعلام می شود ، در این شرایط مردم باید برای کسب اطلاعات دقیق به پورتابل دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه کنند.


بیوگرافی کوروش جعفریان

دکتر کوروش جعفریان متولد 1350 شهر ایلام است.

وی مدرک دکترای تغذیه خود را از دانشگاه آبردین و مرکز تحقیقات «راوت» انگلستان اخذ کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو