سریال ترکی کبرا (Kübra) ؛ خلاصه داستان + بررسی کامل

سریال ترکی کبرا (Kübra) ؛ خلاصه داستان + بررسی کامل


منبع: پلازا

2

1402/11/11

10:49


سریال ترکی کبرا (Kübra) ؛ خلاصه داستان + بررسی کامل

سریال کبرا یکی از جدیدترین سریال‌های کشور ترکیه بود که در سال 2024 از نتفلیکس پخش شد. در ادامه مقاله پیش رو قصد داریم تا با معرفی کامل سریال ترکی کبرا همراه شما باشیم.

سریال‌های ترکیه چند سالی است که راه خود را دد نتفلیکس پیدا کرده و مورد توجه قرار گرفته‌اند. این آثار از آنجایی که در جهان پرطرفدار شده‌اند، در نتفلیکس نیز از آنها استقبال خوبی می‌شود. نکته حائز اهمیت درباره این آثار این است که مجموعه‌های اینترنتی ترکیه و خصوصا آنهایی که برای نتفلیکس تهییه می‌شوند، از لحاظ محتوا آزادتر و تعداد قسمت‌های کوتاه‌تری دارند. همچنین زمان هر قسمت آنها نهایتا یک ساعت است که در سریال‌های تلویزیونی با مدت زمان بیشتری روبه‌رو هستیم.

سریال Kübra 2024 به کارگردانی دورول تایلان (Durul Taylan) و یاعمور تایلان (Yağmur Taylan) ساخته شده است. این اثر سه فیلمنامه‌نویس به نام‌های رعنا ماماتلی‌اوعلو (Rana Mamatlıoğlu)، بکیر باران سیتکی (Bekir Baran Sıtkı) و مورات اویورکولاک (Murat Uyurkulak) دارد و اقتباسی از کتابی به همین نام اثر افشین کوم (Afşin Kum) است. این مجموعه از نتفلیکس پخش شد و در ادامه مقالع پیش رو پلازا با معرفی سریال Kübra 2024 همراه شما می‌شویم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال ترکی کبرا

ژانر سریال ترکی کبرا درام و مهیج است. این مجموعه نخستین بار در تاریخ 18 ژانویه 2024 (28 دی 1402) در نتفلیکس قرار گرفت. تعداد قسمت های سریال کبرا در فصل اول 8 قسمت است و این اثر فصل دومی خواهد داشت که به گفته سازندگان به زودی پخش می‌شود.

داستان سریال کبرا

داستان سریال کبرا

در این بخش با خلاصه سریال Kübra 2024 همراه شما می‌شویم. داستان فیلم حول محور مردی به نام گوکهان می‌گردد که بی‌خانمان است و وضع زندگی خوبی ندارد. تنها آرزوی او، ازدواج با عشق زندگیش است و تمام سعیش را می‌کند تا بتواند این اتفاق را میسر کند. در این میان، او از یک حساب کاربری ناشناس در برنامه‌ای به نام سول‌تاچ (SoulTouch) با نام کبرا پیامی دریافت می‌کند که او را متفاوت خطاب می‌کند. گوکهان ابتدا توجهی به این پیام نمی‌کند، اما وقتی فرد ناشناس به او خبرهایی از اتفاقاتی که هنوز نیفتاده می‌دهد، نظرش تغییر می‌کند. در این میان او دشمنان و حامیان مختلفی پیدا می‌کند و زندگی معمولی، کسالت‌‌بار و غمگینش تبدیل به زندگی هیجان‌انگیز اما پر از راز و خطرناک تبدیل می‌شود.

بازیگران سریال کبرا

بازیگر کلیدی این سریال چاعاتای اولوسوی (Çağatay Ulusoy) است که نقش اصلی را ایفا می‌کند و داستان سریال حول محور او می‌گردد. در کنار این هنرپیشه بازیگران معروف دیگری نیز قرار دارند که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم.

چاعاتای اولوسوی در نقش گوکهان شاهین اوعلو

بازیگران سریال کبرا

چاعاتای اولوسوی بازیگر و مدل ترک متولد 23 سپتامبر 1990 (1 مهر 1369) است. او بازیگری را از سال 2009 با مدلینگ آغاز کرد و موفق شد در سال بعد برنده مسابقات بهترین مدل ترکیه شود. این بازیگر سپس در سال 2011 با سریال نام او را فریحا گذاشتم (Adını Feriha Koydum) و نقش امیر وارد دنیای بازیگری شد و بعد از آن با سریال جزر و مد (Medcezir) و نفوذی (İçerde) توانست به شهرت برسد. اولوسوی اگرچه در کارنامه بازیگری خود فیلم و سریال‌های خیلی زیادی ندارد اما در طول سال‌های ورود به حرفه خود، اکثر نقش‌هایش دیده‌شده اند و نقش‌آفرینی تاثیرگذاری داشته است. این هنرپیشه تا کنون چندین بار نامزد و یکبار برنده پروانه طلایی بهترین بازیگر مرد شده است. سریال ترکی کبرا سومین سریال اینترنتی او محسوب می‌شود.

دیگر آثار معروف چاعاتای اولسوی محافظ (Hakan: Muhafız)، زندگی‌های کاغذی (Kağıttan Hayatlar)، یشیلچام (Yeşilçam)، سریال خیاط (Terzi)، سریال بی‌رحم (Gaddar) و فیلم دلیبال (Delibal) هستند.

آسلیهان مالبورا در نقش مروه

هنرپیشه های سریال ترکی کبرا

آسلیهان مالبورا (Aslıhan Malbora) بازیگر اهل ترکیه در 27 مارس 1995 (7 فروردین 1374) متولد شد. او بازیگری را از سال 2017 با سریال عاشق چه کارا که نمیکنه (Seven Ne Yapmaz) شروع کرد و با سریال همه جا تو (Her Yerde Sen) به شهرت رسید. او سپس در سریال‌های مهمی همچون سریال سه سکه (Üç Kuruş) و تابستان قبل (Geçen Yaz) حضور داشت. مجموعه‌های سلطان قلبم (Kalbimin Sultanı)، گریه نکن مادر (Ağlama Anne)، آشفته (Darmaduman) و تاثیرگذار (Etkileyici) از آثار مهم دیگر آسلیهان مالبورا هستند.

احسن اراوعلو در نقش گلجان

ژانر سریال ترکی کبرا

احسن اراوعلو (Ahsen Eroğlu) هنرپیشه اهل ترکیه در 27 اکتبر 1997 (5 آبان 1376) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2015 با مجموعه تلویزیونی Bir Modern Habil Kabil Hikayesi شروع کرد و در سریال ماه پیکر (Muhteşem Yüzyıl Kösem) با نقش ملکی خاتون دیده شد. او در سریال کلاغ (Kuzgun) نیز نقش آفرینی‌ای دیده شده داشت. در سال 2023 احسن اراوعلو در فیلم تو کار خودتو بکن (Merve Kült)  و مزاحم نشوید (Do Not Disturb) ایفای نقش داشت و دیده شد. این هنرپیشه برای ایفای نقش در سریال با مدیر برنامه‌ام تماس بگیر (Menajerimi Ara) برنده جایزه پروانه طلایی شده است. از آثار دیگر او باید به سریال‌های مادر (Anne)، به‌خاطر دخترانم (Kızlarım İçin) و عروس استانبول (İstanbullu Gelin) اشاره کنیم.

نازال کسال در نقش دیلک

خلاصه سریال Kübra 2024

نازان کسال (Nazan Kesal) از کارگردانان و بازیگران باتجربه تئاتر، تلویزیون و سینمای کشور ترکیه است که در 28 مارس 1969 (8 فروردین 1348) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1992 با فیلم Biri Aida Diğeri Zeliha شروع کرد و پس از آن فعالیت زیادی در تلویزیون و سپس تئاتر ترکیه داشت. در ایران نازال کسال را بیشتر با سریال‌های عشق و جزا (Aşk ve Ceza) که در آن نقش سوگی و سپس سریال فضیلت خانم و دخترانش (Fazilet Hanım ve Kızları) که در آن نقش فضیلت را بازی می‌کرد، می‌شناسند. این هنرپیشه تا کنون برنده چند جایزه ملی و بین‌المللی شده است و فعالیت پررنگی در سینمای کشور ترکیه نیز دارد.

مشهورترین آثار نازان کسال سریال‌های شهر گمشده (Kayıp Şehir)، حلقه (Halka)، کودک (Çocuk)، روزی روزگاری در چوکوروا (Bir Zamanlar Çukurova)، پسرم (Oğlum)، داستان یک پری (Bir Peri Masalı)، فیلم‌های سرنوشت (Yazgı)، اقلیم (İklimler)، مو (Saç) و دایره (Daire) هستند.

سایر هنرپیشه های سریال ترکی کبرا عبارتند از:

  • جهان تالای (Cihan Talay) در نقش صالح
  • آیتیک شایان (Aytek Şayan) در نقش سرهات
  • احمد ممتایز تایلان (Ahmet Mümtaz Taylan) در نقش کارا
  • سیبل سیهان بایهان (Sibel Seyhan Bayhan) در نقش نالان
  • جمال الدین چمجه (Cemalettin Çekmece) در نقش علیرضا
  • اردم شنوکاک (Erdem Şenocak) در نقش ایمام

نقد سریال Kübra 2024

سریال ترکی کبرا سریالی کاملا متفاوت است که هم ذهن شما را درگیر می‌کند و هم محتوای آن با آنچه از ترک‌ها تا کنون دیده‌اید، فرق دارد. سریال در انتهای فصل اول سوال بزرگی در ذهن شما ایجاد می‌کند که در زندگی ممکن است به آن فکر کرده باشید.

نقد سریال Kübra 2024

داستان ابتدا دلگیر است و ریتم آرامی دارد. مردی را می‌بینیم که دنیا به او چندان روی خوش نشان نداده و با آرزوی در دل خود فاصله زیادی دارد. این شرایط را اکثر آدمها در زندگی تجربه می‌کنند. حال در این میان اتفاقی برای او می‌افتد که فکر کند تمام سختی‌هایش، بخاطر این است که در واقع او یک موجود برتر است.

چاعاتای اولوسوی پس از سریال خیاط در سال 2024 تصمیم گرفت دو نقش کاملا متفاوت را در دو سریال قبول کند و می‌بینیم که به خوبی از پس کار برآمده است. از سوی دیگر تیم بازیگری را می‌بینیم که بسیار هنرمندانه و هماهنگ به ایفای نقش می‌پردازند.

سریال علیرغم ریتمی که گاهی آن را خسته‌کننده می‌کند، تعلیق‌های به جایی دارد و به موضوعی می‌پردازد که از جامعه امروز دور نیست. مسائل دینی، تکنولوژی و اعتقادی در این اثر ادغام شده و باعث می‌شوند نمرات سریال Kübra 2024 بالا باشد. به عنوان یک پیشنهاد دهنده، توصیه می‌کنیم اصلا این سریال را از دست ندهید.

سخن نهایی

بررسی سریال ترکی کبرا

با معرفی و بررسی سریال ترکی کبرا همراه شما بودیم و سعی کردیم تا تمام وجه‌های این مجموعه جدید را به شما بررسی کنیم. کبرا یکی از آثار موفق ترکیه در نتفلیکس محسوب می‌شود که علیرغم نقاط ضعف خود چال‌برانگیز است. نظر شما درباره این عنوان چیست؟ آیا منتظر فصل جدید آن هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر هنرپیشگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو