وزیر جنگ اسرائیل هدف بعدی عملیات زمینی را مشخص کرد

منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/13

15:33


ساعد نیوز: وزیر جنگ اسرائیل شامگاه پنجشنبه گفته که هدف بعدی عملیات زمینی ارتش این رژیم «رفح» خواهد بود.

وزیر جنگ اسرائیل  هدف بعدی عملیات زمینی را مشخص کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از همشهری، «یوآو گالانت»، وزیر جنگ اسرائیل گفته که نظامیان این رژیم در ادامه عملیات زمینی اسرائیل در غزه به سراغ رفح در نزدیکی مرز با مصر خواهند رفت.

هزاران نفر از فلسطینی‌های آواره دررفح پناه گرفته‌اند و مصر هم درباره حمله اسرائیل به این منطقه مرزی هشدار داده است.

گالانت در پیامی در فضای مجازی شامگاه پنجشنبه مدعی شد: «تیپ سازمان حماس در خان‌یونس منحل شد، مأموریتمان در آنجا را به اتمام رسانده و عملیات را به سمت رفح ادامه خواهیم داد.»

هزاران نفر از فلسطینی‌های آواره که برای جلوگیری از آثار جنگ به جنوب نوار غزه فرار کرده‌اند در حال حاضر در نزدیکی رفح یا در داخل آن هستند. بسیاری از فلسطینی‌ها از قبل نگران حمله اسرائیل به این منطقه بودند زیرا جایی برای پناه گرفتن در خارج از این منطقه وجود ندارد.

تحلیلگران می‌گویند عملیات‌های نظامی اسرائیل در خان‌یونس ویرانگر بوده‌اند و دو بیمارستان بزرگ در این شهر را نیز هدف گرفته‌اند.

ماه پیش آژانس هماهنگی‌های بشردوستانه سازمان ملل درباره انفجار جمعیت در بخشهایی از نوار غزه که آوارگان به آن پناه برده‌اند، از جمله در رفح هشدار داده بود.

این سازمان روز 9 دی‌ماه اعلام کرده بود که به دنبال تشدید درگیری‌ها در خان‌یونس و دیر البلح و تهدید رژیم صهیونیستی به تخلیه این شهرها، دست‌کم 100 هزار نفر آواره وارد رفح در جنوبی‌ترین بخش نوار غزه شده‌اند.

آژانس هماهنگیهای بشردوستانه می‌گوید که رفح قبل از این نیز به لحاظ جمعیتی بسیار فشرده و پرتراکم بود و در هر کیلومتر مربع 12 هزار سکنه داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو