طرز تهیه جوجه کباب حلزونی خوش طعم با رسپی ساده

طرز تهیه جوجه کباب حلزونی خوش طعم با رسپی ساده


منبع: آرگا

1

1402/11/14

08:09


آرگا با قلمی ساده و مفید تلاش دارد تا در این مطلب شما را با مراحل طرز تهیه جوجه کباب حلزونی آشنا کند، بنابراین دعوت می کنیم ما را همراهی کنید.

جوجه حلزونی یکی از انواع غذاهای خوشمزه با مرغ است که از جمله کباب ها نیز محسوب می گردد، این غذا را می توان به سادگی در منزل تهیه نمود. برای تهیه آن می توان بسته به دلخواه خود از گوشت مرغ به صورت سالم و یا فیله بهره برد. و همینطور طرز تهیه آن بسته به سرخ شدن درون تابه و یا پخته شدن درون فر و یا حتی بر روی منقل بر روی آتش در محیط باز می تواند متفاوت باشد. در این مطلب شما را با طرز تهیه جوجه کباب حلزونی آشنا می کنیم.

جوجه کباب یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است که خود این غذای خوشمزه نیز دارای تنوع است و از جمله آن می توان به جوجه کباب حلزونی اشاره داشت. بنابراین اگر قصد تنوع بخشیدن به برنامه غذایی خود با استفاده از یک غذای ایرانی لذیذ با روش تهیه آسان را دارید پیشنهاد می کنیم به جوجه کباب حلزونی بیندیشید. آرگا در ادامه مراحل پخت آن را به شما آموزش می دهد.

 آموزش طرز تهیه جوجه کباب حلزونی با طعمی به یاد ماندنی

مواد لازم

  • یک عدد پیاز (نسبتا بزرگ باشد)
  • هشتصد گرم فیله مرغ
  • چهار قاشق غذاخوری روغن مایع
  • چهار قاشق غذاخوری آب لیموترش
  • چهار قاشق غذاخوری زعفران دم شده
  • آموزش طرز تهیه جوجه کباب با طعمی دلخواه

طرز تهیه جوجه کباب حلزونی یک کباب ایرانی لذیذ

در ابتدا به عنوان اقدام لازم است که مواد لازم را تهیه نمایید، حالا گوشت مرغ را به شکل نوارهایی ۱ – ۱/۵ سانتی متری (عرض) در طول ۳ سانتی متری (طول۹ بریده و درون ظرفی که از نظر اندازه مناسب باشد، ریخته و زعفران دم شده را به آن بیفزایید و به خوبی مخلوط نمایید تا تکه های گوشت مرغ هم طعم دار شوند و هم خوش رنگ شوند.

سپس روغن را افزوده و دوباره به خوبی ترکیب کنید تا روغن بهخوبی بتواند گوشت را پوشش دهد و بعد از آن پیاز را به اندازه های بزرگ برش زده و خرد نمایید و درون ظرف به گوشت اضافه کنید. آب لیموترش را با کمی فلفل سیاه و نمک به این ترکیب افزوده و خوب بهم بزنید تا مخلوطی یکنواخت به دست آید. بعد روی ظرف را با پلاستیک (سلفون) بپوشانید و بررای چند ساعتی درون یخچال بگذارید تا استراحت نماید و خوب طعم دار گردد.

رسپی جوجه کباب حلزونی با طعمی ایده آل

حالا بعد از چند ساعت گوشت را از یخچال خارج ساخته و گوشت را به طور حلزونی شکل به سیخ کشیده و آماده پخت نمایید، هدف از حلزونی شکل یعنی اینکه آن را به رولی جمع نموده و بعد سیخ را از آن عبور دهید. این کار را برای همه قطعات گوشت مرغ انجام دهید تا همه آن ها تمام شود.

منقل را آماده نمایید و سیخ ها را به نوبت بر روی منقل بچینید و به دنبال آن سیخ ها را هز ار مدتی بچرخانید تا جوجه ها به خوبی و یکنواخت پخته شوند و مراقب باشید که مبادا بسوزند. وقتی جوجه کباب ها پخته شدند آنها را از روی حرارت کنار بگذارید و به داخل ظرف سرو خود بکشید و با برنج و گوجه کباب نوش جان نمایید.

نکته : در صورت تمایل برای پخت بهتر و لذیذتر می توانید بر روی آنها کمی روغن و یا کره بیفزایید.

دستور پخت جوجه کباب حلزونی دلخواه

سرخ کردن درون تابه

اگر می خواهید این جوجه کباب را درون تابه سرخ کرده و آماده نمایید، لازم است از سیخ های چوبی و یا خلال دندان بهره ببرید. بعد از اینکه سیخ نمودن تمام شد، تابه ای را برداشته و بر روی شعله متوسط بگذارید و به وسیله مقداری روغن آن را چرب نمایید و سپس سیخ های چوبی را به نوبت یکی یکی در تابه بچینید و هر از چند وقت سیخ ها را چرخانده و حواستان به آنها باشد تا خوب و یکنواخت پخته شوند.

آموزش دستور تهیه جوجه کباب حلزونی در منزل

در این مطلبی که به پایان رسید شما عزیزان همراه با طرز تهیه جوجه کباب حلزونی آشنا کردیم، امیدواریم مورد توجه تان واقع شده و بتواند شما را در مسیر تهیه یک غذای ایراین خوشمزه و دلچسب یاری نماید. اگر از علاقمندان به کباب های خوشمزه ایرانی از جمله کباب برگ، کباب کوبیده، کباب چنجه، کباب سلطانی، کباب بختیاری، شیشلیک هستید می توانید به لینک های مشخص شده سری بزنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو