برای عید نوروز کجا بریم؟

منبع: ردمگ

2

1402/11/15

13:31


با آمدن فصل بهار و شکوفایی گل‌های رنگارنگ تعطیلات عید نوروز هم فرا می‌ رسد. تعطیلات چند روزه بهار فرصت

برای عید نوروز کجا بریم؟

با آمدن فصل بهار و شکوفایی گل‌های رنگارنگ تعطیلات عید نوروز هم فرا می‌ رسد. تعطیلات چند روزه بهار فرصت بسیار مناسبی است تا برنامه مسافرتی فوق‌ العاده را بچینیم. سفر در عید نوروز می‌تواند از مقاصد داخلی گرفته تا مقاصد خارجی را شامل شود. هر کس با توجه به سلیقه و بودجه خود می‌تواند به مسافرت رفته و حال و هوای عید نوروز را در موقعیت جغرافیایی دیگری تجربه کند. چنانچه تصمیم گرفته‌اید در نوروز ۱۴۰۳ به کشورهای اروپایی و آسیایی سفر کنید و تعطیلات جذابی را پشت سر بگذرانید بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

آشنایی با بهترین کشورها و شهرهای خارجی برای سفر در عید نوروز

مسافرت همیشه بخش جذابی از زندگی بوده، خصوصاً اگر مقصدمان کشورهای خوش آب و هوا و شهرهای زیبا در دیگر نقاط کره زمین باشد. جایی که علاوه بر تفریح و گشت و گذار می‌ توانید با فرهنگ، رسم و رسوم و اماکن دیدنی دیگر شهرها و کشورها آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم با معرفی منحصر به فردترین و زیباترین شهرهای اروپایی و آسیایی شما را در انتخاب مقصد نوروزی خود کمک نماییم.

پاریس شهر همیشه عاشق در فرانسه

پاریس محبوب‌ترین مقصد گردشگری مسافران برای سفر در عید نوروز است. با مسافرت به فرانسه و شهر رویایی پاریس می‌توانید برنامه تعطیلاتی بسیار جذاب را از هم اکنون بچینید. هر تفریحی را که فکرش را بکنید در شهر پاریس جذابیتی صد چندان دارد. از قدم زدن در خیابان‌های شهر گرفته تا نوشیدن یک فنجان قهوه داغ در کافه‌های پاریس، همه و همه بسیار لذت بخش هستند. در این شهر بناهای تاریخی و موزه‌های بسیاری وجود دارند که تمامی لحظات شما را در طول سفر آغشته به رمز و راز و کنجکاوی خواهند.

پاریس از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری برای کسانی خواهد بود که همواره به دنبال کشف و مشاهده آثار باستانی هستند. چنانچه در فصل بهار به پاریس سفر کنید می‌ توانید بدون نگرانی از شلوغی و ازدحام جمعیت از جاذبه‌های گردشگری مختلف این شهر لذت ببرید. پاریس در این ایام کمترین میزان گردشگر را تجربه می‌ کند و این مزیتی است تا بتوانید بدون انتظار در صف‌های شلوغ از کافه گردی، موزه گردی و… نهایت استفاده را ببرید. مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی در پاریس می‌ توان برج ایفل، کلیسای جامع نوتردام، موزه لوور، طاق پیروزی، خیابان شانزلیزه، کاخ ورسای و… را نام برد.

لندن شهری افسونگر در انگلستان

لندن شهری افسونگر در انگلستان

وقتی نام لندن می‌آید بدون شک یاد نگهبانان ایستاده در اطراف کاخ باکینگهام می‌افتید! شاید هم هوس یک بشقاب چیپس و ماهی خوشمزه را می کنید! چنانچه تجربه سفر به لندن را نداشته‌اید جالب است که بدانید لندن در فصل بهار آب و هوایی حیرت انگیز دارد. این بار می‌ توانید سفر در عید نوروز را از انگلستان و شهر لندن آغاز کنید. جایی که می‌توانید در زیبایی‌های آن غرق شده و روزهایتان به سرعت برق و باد جلو بروند. پس بهتر است از هم اکنون به جاذبه‌ های گردشگری و تفریحاتی که قرار است در این شهر داشته باشید فکر کرده و برنامه مناسبی را برای آن تدارک ببینید.

آغاز ماه مارس با عید نوروز ما ایرانیان همراه است و در این ماه لندن میزبان فستیوال سنت پاتریک، صرف نوشیدنی‌های محلی و روز پنکیک خواهد بود. اگر خوش شانس باشید و مسافرت شما با یکی از این روزها همراه شود می‌توانید در این فستیوال‌های محلی حضور پیدا کرده و لذت صد چندانی را از سفر خود تجربه کنید. مشهورترین جاذبه‌های گردشگری لندن از ساعت بیگ بن گرفته تا برج لندن، چشم لندن، موزه ویکتوریا و آلبرت، تاور بریج و.. را شامل می‌شود.

رم پایتخت همیشه جذاب و باستانی ایتالیا

حال و هوای بهار در کشور ایتالیا بسیار دل انگیز و جذاب است. شور و نشاط مردم که آماده برگزاری مراسم عید پاک می‌شوند وصف ناشدنی است. روزهای بهاری که با آب و هوای معتدل رم همراه شده و نوید مسافرتی شاد و مفرح را به گردشگران این شهر زیبا می‌دهد.

در فصل بهار شاهد تابش نور خورشید بر بناهای کهن و تاریخی رم خواهیم بود که عظمت آنها را صد چندان جلوه می‌دهد. با فرا رسیدن بهار اغلب مسافران، ایتالیا و شهر رم را مقصد نهایی خود انتخاب می‌کنند. جاذبه‌های گردشگری فراوانی از کلوسئوم گرفته تا میدان معروف سنت پیتر میزبان میلیون‌ها گردشگر از نقاط مختلف دنیا خواهند بود. همچنین می‌توانید به موزه‌های مختلف این شهر از جمله موزه واتیکان و موزه بورگزه رفته و از آثار تاریخی متعدد آنها دیدن کنید.

کلیسای سنت پیتر رم نیز در این ایام حال و هوایی دیگر داشته و آماده میزبانی از گردشگران است. برای اطلاع از قیمت تور ایتالیا نوروز ۱۴۰۳ می‌توانید به وبسایت آژانس هواپیمایی آیشم مراجعه کرده و از هم‌اکنون این تور هیجان انگیز و سراسر شگفتی را برای تعطیلات نوروزتان رزرو کنید.

جزیره کرت مکانی زیبا در یونان

جزیره کرت از جزایر بسیار زیبا و مسحور کننده در کشور یونان است. جزیره‌ای که از قدمت چند هزار ساله برخوردار بوده و می‌توانید با سفر به آن دروازه‌های بسیاری از تاریخ را به روی خود بگشایید. کرت همان جایی است که نخستین نشانه‌های تمدن بشری را نمایان کرد. با توجه به این تاریخ درخشنده بدون شک جزیره کرت بهترین مقصد گردشگری شما برای سفر در عید نوروز خواهد بود. از تاریخ و آثار کهن جزیره که بگذریم فصل بهار را در این نقطه از زمین شکوفاتر از هرجای دیگری مشاهده خواهیم کرد.

بیش از ۱۵۰ گونه از شکوفه‌های بهاری را می‌توان در طبیعت کرت دید و از عطر آنها لذت برد. از طبیعت و پارک‌های زیبای کرت که بگذریم می‌توانید در کوچه پس کوچه‌ها و قلعه‌های اسرارآمیز این جزیره نیز سفری تاریخی داشته باشید. فانوس‌های دریایی چانیا، کاخ ناوسوس، هراکلیون و رتیمنو از جمله جاذبه‌های دیدنی در جزیره کرت هستند. تور ۵ روزه یونان فرصت بسیار مناسبی است تا به کشور اسطوره‌های تاریخی سفر کرده و در شهرهای زیبای آن به گشت و گذار بپردازید.

بارسلونا شهری شاد و دوست داشتنی در اسپانیا

زمانی که نام بارسلونا به گوشتان می‌خورد بدون شک یاد تیم فوتبال بسیار حرفه‌ای این شهر می‌افتید. البته بارسلونا به جز فوتبال در عرصه توریسم و گردشگری نیز بسیار موفق است. جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و آب و هوای دل‌انگیز این شهر همه چیز را برای داشتن یک مسافرت رویایی و شگفت‌انگیز برای شما آماده کرده است. بارسلونا بهترین انتخاب برای آنانی خواهد بود که می‌خواهند عید نوروز را در کنار گل‌ها و شکوفه‌های فوق العاده زیبای طبیعت بگذرانند و بعد از آن به بازدید از میادین معروف دیدنی این شهر بروند. میدان کاتالونیا، پارک گوئل، پارک دلاسیتادلا ، موزه پیکاسو، کلیسای ساگرادا فامیلیا و صدها جاذبه گردشگری این شهر انتظار مسافران بهاری را می‌کشند.

پراگ شهر خارق‌العاده جمهوری چک

پراگ شهری بسیار زیبا و جذاب است که در بخش مرکزی جمهوری چک قرار دارد. اگر به معماری تاریخی و آثار باستانی علاقمند هستید و آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ‌های مختلف برایتان جذاب است می‌توانید برای سفر در عید نوروز پراگ را انتخاب کنید.

در پراگ آثار باستانی بسیاری برای بازدید وجود دارد. از عبادتگاه‌های مختلف یهودیان گرفته تا قلعه‌های پراگ همه و همه شما را به یک سفر مهیج تاریخی دعوت می‌کنند. ایام نوروز محدود است و شما فرصت کندوکاو تمامی بخش‌های این شهر را نخواهید داشت. پس بهتر است از هم اکنون برنامه‌ریزی خود را برای دیدن جذاب‌ترین اماکن و بناهای تاریخی این شهر انجام دهید. قلعه پراگ، پل چارلز، کنیسه اسپانیایی پراگ، کلیسای سنت ویتوس و… از جاذبه‌های گردشگری هستند که در این شهر می‌توانید از آنها بازدید کنید.

پوکت جزیره دوست داشتنی و سحرآمیز در تایلند

پوکت جزیره دوست داشتنی و سحرآمیز در تایلند

پوکت نه تنها بزرگترین جزیره تایلند بوده، بلکه جزو زیباترین نقاط در کره زمین محسوب می‌شود. هر ساله با آغاز فصل بهار بیش از ۳۰ هزار گردشگر به این جزیره دوست داشتنی سفر می‌کنند. در اینجا همه چیز برای داشتن یک مسافرت هیجان انگیز، شاد و جذاب فراهم است. از آب تنی در آب دریا، حمام گرفتن در سواحل دنج تایلند و موج سواری بر فراز دریا تنها بخشی از این تفریحات به شمار می‌آیند. از جمله سواحل بسیار زیبا و دیدنی در پوکت می‌توان به ساحل کاتای نوی، ساحل لوکس سورین و ساحل نای هارن اشاره کرد.

همچنین می‌توانید به دیدن مجسمه بزرگ بودا بروید که بر فراز تپه‌های ناکر واقع شده است. این مجسمه تقریباً ۴۵ متر طول داشته و به عنوان نماد جزیره پوکت محسوب می‌شود. از دیگر جاذبه‌های گردشگری پوکت می‌توان معبد وات چالونگ، موزه تریکی، فانتاسی، شهر قدیمی پوکت و بازار شبانه که آخر هر هفته در پوکت برگزار می‌شود را نام برد. همراه با تور تایلند عید ۱۴۰۳ می‌توانید از هم اکنون خود را آماده مسافرتی جذاب و به یاد ماندنی نمایید.

مراکش شهری جذاب و تاریخی

مراکش از جمله شهرهای تاریخی و جذاب است که در شمال غربی آفریقا قرار دارد. این شهر همچنین از خط ساحلی بسیار طولانی در امتداد اقیانوس اطلس برخوردار است. پیشینه تاریخی این شهر و موقعیت جغرافیایی آن باعث شده تا در مراکش با آداب و رسوم و فرهنگ‌های متنوعی روبرو شوید.

از جمله جاهای جذاب این شهر می‌توان به میدان قدیمی جما ال فنا اشاره کرد که انواع بازارها را در خود جای داده است. شما می‌توانید در این بازار به خرید و گشت و گذار بپردازید همچنین بعد از آن به دیدن موزه‌ها و کاخ‌های مراکش که از شگفت انگیزترین اماکن تاریخی این شهر به شمار می‌آیند رفته و آنها را از نزدیک مشاهده کنید. کاخ باهیا، جاردین ماجورل و مسجد کوتوبیا از دیگر اماکن دیدنی در شهر مراکش هستند.

سخن پایانی

در این مقاله با برخی از شهرهای زیبا و دوست‌ داشتنی کشورهای اروپایی و آسیایی آشنا شدید. با بررسی اماکن دیدنی و جاذبه‌ های گردشگری هر یک از این شهرها در نهایت این شما هستید که انتخاب می‌ کنید که این بار سفر در عید نوروز را در کدام کشور و شهر بگذرانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو