جالب ترین راهکارها برای جلوگیری از خشک شدن ریمل

جالب ترین راهکارها برای جلوگیری از خشک شدن ریمل


منبع: ساعد نیوز

2

1402/11/16

08:19


برای شما هم پیش آمده که چندی پس از خرید یک ریمل جذاب، حتی اگر یکی از برندهای مطرح لوازم آرایشی باشد، خشک می‌شود.این مساله می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که فقط یکی از آن‌ها اصل نبودن ریمل است. در ادامه ترفندهایی جذاب را با شما در میان می‌گذاریم که با استفاده از آن‌ها تا مدت‌ها می‌توانید مواد داخل ریملتان را روان و باکیفیت حفظ کنید.

1. فرچه ریمل را از تیوب درست خارج کنید

اکثر ما، فرچه ریمل را یکدفعه از داخل تیوب ریمل بیرون می‌کشیم. این کار باعث می‌شود که تمامی مواد به سمت بالا به حرکت در آمده و میان ذرات آن هوا وارد شود. هوا، اصلی‌ترین دلیلی است که می‌تواند باعث خشکی مواد داخلی ریمل شما شود. بهترین شیوه برای خارج کردن فرچه ریمل از تیوب آن، حرکت دورانی یا چرخشی است. برای این منظور درست مثل آن لحظه‌ای که برای باز شدن درب ریمل قسمت بالایی آن را می‌چرخانید، چرخش را تا بیرون آمدنِ کاملِ فرچه ادامه دهید تا هوا به لابه‌لای مواد رسوخ نکند.

راهکارهای جذاب برای جلوگیری از خشک شدن ریمل

2. درب ریمل را درست ببندید

ممکن است در اثر عجله‌ای که داریم یا به دلیل بد بسته شدن در تیوب ریمل، از کامل بسته شدن آن مطمئن نباشیم. اما، اگر چنین اتفاقی بیافتد، یک شب تا صبح کافی است که کل مواد داخلی تیوب ریمل خشک شود. جدای از مساله خشک شدن ریمل، باز ماندن در آن می‌تواند عاملی برای ورود باکتری‌ها به محفظه ریمل باشند و شما را به دردسر بیاندازند. بعلاوه، حین بستن در ریمل، بهتر است به همان حالتی که آن را خارج کردید، یعنی به‌صورت دورانی، این کار را انجام دهید تا هوا لابه‌لای مواد داخلی ریمل نرود.

راهکارهای جذاب برای جلوگیری از خشک شدن ریمل

3. فرچه ریمل را پمپ نکنید

بسیاری از ما برای اینکه ریمل حجم بیشتر یا بلندی بیشتری به مژه‌های ما بدهد، چند دور ریمل روی هم می‌زنیم. این‌کار، کاری بسیار اصولی است. اما، پمپ کردن فرچه ریمل داخل تیوب باعث می‌شود که حجم زیادی از هوا را به محفظه وارد کنیم. برای برداشتن مقدار بیشتری از مواد داخلی ریمل، می‌توانیم از محتویاتی که حین اولین خروج فرچه از محفظه بالا آمده‌اند استفاده کنیم. (مقدار زیادی مواد ریمل به دیواری‌های بالایی ریمل چسبیده، نباید از آن غافل شد.)

راهکارهای جذاب برای جلوگیری از خشک شدن ریمل

4. روان کردن مواد ریمل با محلول لنز تماسی

محلول لنز تماسی، موادی است که از آن برای تمیز کردن لنز چشم‌ها استفاده می‌شود. این محلول هیچ آسیبی به چشم‌های شما نخواهند رساند؛ اگر اینطور بود پزشک‌ها تجویز نمی‌کردند. حال برای رقیق کردن محتویات داخلی ریمل و جلوگیری از خشک شدن آن می‌توانیم از چند قطره محلول لنز تماسی استفاده کنیم. پس از ریختن دو سه قطره محلول لنز تماسی داخل ریمل، درب آن را ببندید و شروع به تکان دادن کنید، نتجیه بی‌نظیر خواهد شد.

راهکارهای جذاب برای جلوگیری از خشک شدن ریمل

5. آبرسانی به مواد ریمل با ژل آلوئه ورا

بسیاری از پزشکان پوست، به کسانی که پوست خشکی دارند، ژل آلوئه ورا توصیه می‌کنند. دلیل این مساله قدرت آبرسانی ژل آلوئه‌ورا است. حال اگر یک الی دو قطره ژل آلوئه ورا به محتویات داخل تیوب ریمول اضافه کنیم، در واقع به آن آبرسانی کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کنیم. ژل آلوئه‌ورا نیز همچون محلول لنز تماسی هیچ آسیبی به مژه و چشمان ما نمی‌رساند. از طرفی، از آن جایی که کاملا گیاهی است، می‌توانید به آن اطمینان کامل داشته باشید.

راهکارهای جذاب برای جلوگیری از خشک شدن ریمل

6. روان کردن مواد ریمل با آب داغ

دست نگه‌دارید! منظورمان از روان کردن مواد ریمل با آب داغ، ریختن آب داغ داخل مواد ریمل نیست. بهتر است یک ظرف بردارید و داخل آن را با آب جوش پر کنید. سپس از بسته بودن در ریمل اطمینان حاصل کرده و آن را داخل آب جوش قرار دهید. تا خنک شدن آب جوش صبر کنید. نتجیه روان‌تر شدن مواد داخلی ریملتان خواهد بود.

راهکارهای جذاب برای جلوگیری از خشک شدن ریمل

7. تاریخ روی ریمل را چک کنید

پیش از خریدن تمامی محصولات آرایش چشم، از جمله ریمل، حتما تاریخ انقضای آن را چک کنید. اگر کمتر آرایش می‌کنید، ریملی بخرید که تاریخ انقضایش به شش ماه الی یک سال دیگر بر می‌گردد. گاهی ممکن است که ما فقط متوجه همین لحظه باشیم. بسیار خب هنوز به تاریخ انقضای حک شده روی ریمل نرسیده‌ایم، پس آن را بخریم! نه! نباید این‌طور باشد. تاریخ انقضای ریمل هرچقدر طولانی‌تر باشد ما شانس بیشتری برای خشک نشدن ریملمان داریم. بعلاوه، بهتر است به تاریخ تولید ریمل نیز توجه کنیم. اگر مدن زمان طولانی از تولید آن گذشته باشد ممکن است در اثر مناسب نبودن محل نگهداری، مواد داخل ریمل خشک شده باشد. پس ریمل را درست مثل میوه، تازه تازه بخرید!

راهکارهای جذاب برای جلوگیری از خشک شدن ریمل

8. روی مژه‌هایتان روغن نارگیل بزنید

یکی از ترفندهای جذاب برای احیای مواد داخلی ریمل، استفاده از روغن نارگیل بر روی مژه‌ها است. برخی پیشنهاد می‌کنند که روغن نارگیل را داخل ریمل بریزیم، اما بهتر است آن را با یک فرچه ابتدا روی مژه‌های خود بزنید و سپس از ریملتان استفاده کنید. چربی روغن نارگیل بافت مواد ریمل را حین استفاده روان‌تر خواهد کرد، در نتیجه شما دارید با خشک بودن مواد داخل تیوب ریملتان می‌جنگید.

راهکارهای جذاب برای جلوگیری از خشک شدن ریمل

9. روی مژه‌هایتان وازلین بزنید

یکی دیگر از ترفندهایی که می‌تواند بافت مواد داخلی ریمل شما را روان‌تر کند وازلین است. برخی می‌گویند که می‌توانیم وازلین را به مواد داخلی ریمل اضافه کنیم. اما، بهتر است به فرمولاسیون داخلی ریمل با یک ماده مثل وازلین دست نزنید. ابتدا با یک فرچه کمی وازلین روی مژه‌هایتان بزنید. شاید باور نکنید اما خود وازلین تا حدودی می‌تواند حکم یک ریمل پرپشت‌کننده را داشته باشد، سپس از ریمل خود روی مژه‌هایتان بزنید! کار تمام است... شما به بهترین شکل ممکن خشکی ریملتان را نادیده گرفته‌اید.

راهکارهای جذاب برای جلوگیری از خشک شدن ریمل

راهکارهای جذاب برای جلوگیری از خشک شدن ریمل

10. ریمل را داخل یخچال بگذارید

اگر آب‌وهوای شهری که در آن زندگی می‌کنید به شدت خشک استف بهتر است ریملتان را داخل یخچال قرار دهید که هوایی مرطوب دارد. این کار باعث می‌شود که عمر ریمل شما تقریبا دوبرابر شود. در واقع، قرار دادن ریمل در یخچال می‌تواند گرمایی که پیرامون ریمل در کنار سایر لوازم آرایش‌ها وجود دارد را از بین ببرد و شما شانس بیشتری برای استفاده طولانی‌مدت از ریمل مورد علاقه‌تان داشته باشید.

راهکارهای جذاب برای جلوگیری از خشک شدن ریمل

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو