بیوگرافی مهشید افشارزاده؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

بیوگرافی مهشید افشارزاده؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی


منبع: پلازا

1

1402/11/16

11:24


بیوگرافی مهشید افشارزاده؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

مهشید افشارزاده بازیگر و کارگردان کشور ایران است که فعالیت هنری خود را از سال 1366 با بازی در فیلم سینمایی بایسیکل‌ران کاری از محسن مخملباف اشاره کرد. در این مقاله از وب‌سایت پلازا با بیوگرافی مهشید افشارزاده آشنا می‌شویم.

افشارزاده فارغ‌التحصیل هنر و طراحی از دانشگاه خزر جمهوری آذربایجان است که در سال 1365 به واسطه شرکت در کلاس‌های نمایش کانون بانوان به مدت دو سال دوره تئاتر را سپری نمود. وی در کارنامه بازیگری خود تجربه همکاری با کارگردان‌های نامداری چون محسن مخملباف، خسرو معصومی، تهمینه میلانی، کیانوش عیاری، احمدرضا درویش، پرویز شهبازی و زنده‌یاد ساموئل خاچيكيان را دارد. مهشید افشارزاده پس از تجربه کارگردانی چند فیلم کوتاه در سال 1392 بالاخره نخستین اثر سینمایی بلند خود به نام پنج ستاره را ساخت. چنانچه مایلید تا با ابعاد پنهان در زندگی نامه مهشید افشارزاده بیشتر آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

اطلاعات شخصی مهشید افشارزاده

  • نام و نام خانوادگی: مهشید افشارزاده (Mahshid Afsharzadeh) شناخته می‌شود.
  • تاریخ تولد: 1 فروردین 1344
  • محل تولد: آبادان
  • پیشه: بازیگر سینما و تلویزیون- کارگردان سینما
  • شروع فعالیت هنری: سال 1366 با بازی در فیلم سینمایی بایسیکل‌ران کاری از محسن مخملباف
  • تحصیلات: فارغ‌التحصیل هنر و طراحی از دانشگاه خزر جمهوری آذربایجان
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • همسر مهشید افشارزاده: حسن کاربخش (همسر سابق) – عبدالرضا تبریزی (همسر فعلی)
  • تعداد فرزندان: یک دختر به نام مریم
  • صفحه اینستاگرام مهشید افشارزاده: ندارد.

زندگی خصوصی مهشید افشارزاده

در این بخش از مقاله بیوگرافی مهشید افشارزاده با زندگی شخصی از زمان تولد تا روابط کاری‌ و خانوادگی این بازیگر و کارگردان کشورمان همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

خانم مهشید افشارزاده در نخستین روز از ماه فروردین سال 1344 خورشیدی با شروع فصل زیبای و سرسبز  بهار این سال در آبادان متولد شد. وی در کودکی با تماشای فیلم‌های بازیگر یونانی ایرنه پاپاس (Irene Papas) به حرفه بازیگری علاقمند گردید. سال 1365 در سن 21 سالگی با دیدن فراخوان بازیگری در مجله فیلم برای اثر سینمایی ردپایی بر شن کاری از محمدرضا هنرمند تست داد و قبول هم شد. اما به خاطر بازی در کویر حاضر به پذیرفتن این نقش نشد و از پروژه کناره‌گیری کرد. جالب اینجاست که سه روز بعد از دفتر محسن مخملباف با افشارزاده تماس گرفتند و از وی برای نقش زن کولی در فیلم بای سیکل‌ ران دعوت نمودند و بدین شکل وارد دنیای بازیگری شد.

ازدواج با حسن کاربخش که به جدایی ختم شد.

مهشید افشار زاده با حسن کاربخش نویسنده، تهیه کننده و کارگردان ایرانی ازدواج کرد، اما زندگی این زوج هنرمند سرانجام به جدایی ختم شد.

ازدواج دوم مهشید افشارزاده

مهشید افشار زاده پس از یک تجربه جدایی با همسر سابق خود، بعد از چند سال با شخصی به نام عبدالرضا تبریزی ازدواج کرد. همسر وی وی متولد 1339 و فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه افسری ارتش است.

ازدواج دوم مهشید افشارزاده

عبدالرضا تبریزی همسر دوم مهشید افشارزاده طی یک مصاحبه اذعان کرد که از سال 80 به این طرف در مجموع حدود ده فیلم سینمایی و تله فیلم کار کرده‌ایم، ولی هرگز نخواستم اسم من در تیتراژ فیلم‌ها برجسته باشد. همیشه از چنین فضایی دوری کردم، چون در واقع فیلمسازی شغل خانم افشارزاده است و ایشان باید دنبال این کار بروند و من نمی‌خواهم در کارشان دخالت نمایم که خدای ناکرده فردا بگویند در کار فیلمسازی همسرش دخالت می‌کند. من وارد این قضایا نمی‌شوم تا کوچکترین اختلافی نیز بروز پیدا نکند. در کل اخلاق من این شکلی است. در مجامع عمومی چون ایشان مرکز توجه مردم و رسانه‌ها هستند و من همواره از نزدیک شدن به ایشان پرهیز کردم تا نگویند فلانی همیشه مواظب همسرش است، چوان می خواهم خانم افشارزاده راحت باشند. به هر حال شغل ایشان به صورتی است که غیر از مطبوعات و رسانه‌ها، مردم هم دوست دارند تا با ایشان صحبت نمایند.

مهشید افشارزاده یک دختر به نام مریم دارد، که متاسفانه از ایشان اطلاعات چندانی در دسترس نیست.

زندگی شغلی مهشید افشارزاده

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، افشارزاده در سال 1366 با فیلم بایسیکل‌ران کاری از محسن مخملباف قدم به حرفه بازیگری گذاشت. ایفای نقش زن کولی در این اثر سینمایی پربیننده در شهرت وی نقش بسزایی داشت. از دیگر بازیگران فیلم بایسیکل‌ ران می‌توان به محرم زینال زاده، مرحوم اسماعیل سلطانیان، محمدرضا کسرایی،  محمدرضا ملکی، سمیرا مخملباف، حسین حجار اشاره کرد.

زندگی شغلی مهشید افشارزاده

افشارزاده، سال 1368 با فصل سوم سریال آئینه به کارگردانی فریدون فرهودی، بازیگری در قاب تلویزیون را تجربه نمود. فصل سوم این سریال پرمخاطب در هشت قسمت پخش شد  که بازهم در شهترت وی نقشی پررنگ داشت.

مهشید افشارزاده در سال 1368 برای یک سریال دیگر به نام ایستادن در باد کاری از سیاوش دولت‌سرایی هم مقابل دوربین قرار گرفت. از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به جهانگیر الماسی، مرحوم سیامک اطلسی، مرحوم حمید دلشکیب، مرحوم مهری مهرنیا، امید آهنگر اشاره کرد.

کارگردانی فیلم پنج ستاره

مهشید افشارزاده پس از ساخت چندین فیلم کوتاه در کنار تجربه بازیگری خود، بالاخره نخستین اثر بلند خود به نام پنج ستاره را در سال 1392 کارگردانی کرد. داستان فیلم پنج ستاره درباره دختری به نام مریم است که برای رفتن به دانشگاه پول، پرداخت شهریه را  ندارد. او بنابراین تصمیم می‌گیرد تا در کنار مادرش به کار در هتلی لوکس مشغول شود اما درست زمانی که ساعت مهمان مشهور هتل بازیگر بالیوودی آمیتاب باچان، دزدیده می‌شود.

کارگردانی فیلم پنج ستاره

نویسندگی این اثر سینمایی را علی‌اکبر قاضی‌نظام برعهده داشت که در آن بازیگرانی چون شهاب حسینی، سحر قریشی، همایون ارشادی، دکتر امید روحانی، شیرین بینا، بهنوش بختیاری، دیبا زاهدی، لیلا بلوکات، محمود جعفری و بهناز جعفری به نقش آفرینی پرداختند. در ادامه به معرفی آثاری که افشارزاده تا کنون ساخته می‌پردازیم.

سالنام اثرسمت
1378فیلم کوتاه موریانهکارگردان
1380فیلم کوتاه آغاز دومکارگردان
1387فیلم کوتاه تحقیقات محلیکارگردان
1392فیلم سینمایی پنج ستارهکارگردان

بیوگرافی مهشید افشارزاده

فیلم های مهشید افشارزاده

مهشید افشار زاده بازیگری را در سال 1366 با ایفای یک نقش فرعی در فیلم بایسیکل‌ ران تجربه نمود. وی در ادامه برای آثار سینمایی زیادی به نقش آفرینی مشغول شد که از بارزترین آن‌ها می‌توان به فیلم بچه‌های طلاق کاری از تهمینه میلانی اشاره کرد. در این اثر سینمایی همسر اول افشارزاده حسن کاربخش هم به عنوان بازیگر حضور داشت. بازی فیلم بچه‌های طلاق برای وی شهرت زیادی را به ارمغان آورد. از دیگر بازیگران این اثر سینمایی می‌توان به جهانبخش سلطانی، پوراندخت مهیمن، آرزو احمدی، مرحوم شهلا ریاحی، مرحوم حمیده خیرآبادی، علی پویان، مرحوم جعفر بزرگی، نیما بانکی اشاره کرد.

فیلم های مهشید افشارزاده

افشارزاده در سال 1371 تجربه همکاری با کرگردان دلهره سینمای ایران زنده‌یاد ساموئل خاچيكيان را با بازی در فیلم مردی در آینه بدست آورد. در این اثر سینمایی بازیگران دیگری چون حسین یاریار، رضا رویگری، کاظم افرندنیا، عزت‌اله رمضانی فر، مرحوم ژانت وسکانیان، مرحوم عباس ناظری نیک حضور داشتند.

بیوگرافی مهشید افشارزاده

سالنام فیلمکارگردان
1366بایسیکل‌رانمحسن مخملباف
1367دوران سربیخسرو معصومی
1367افسونمحمدرضا صفوی
1368دخترم سحرمجید قاری زاده
1368بچه‌های طلاقتهمینه میلانی
1368آخرین پروازاحمدرضا درویش
1369افسانه آهتهمینه میلانی
1370شقایقمجید قاری‌زاده
1371مستأجررحیم رحیمی‌پور
1371مردی در آینهزنده‌یاد ساموئل خاچيكيان
1372یارانناصر مهدی‌پور
1372شاهین طلاییقدرت‌الله صلح‌میرزایی
1372بلوفزنده‌یاد ساموئل خاچيكيان
1373شریک زندگیسیدعلی خوش نشین
1373انتهای قدرتکریم آتشی
1374روز دیدارسیدعلی خوش نشین
1375توفان شنجواد شمقدری
1377علف‌های هرزقدرت‌الله صلح‌میرزایی
1377خط‌ها و سایه‌هابهروز فرجی
1377آی پارامحرم زینال‌زاده
1379آقای رئیس‌جمهورابوالقاسم طالبی
1380کمال عدلسهیلا نجم
1387عیار 14پرویز شهبازی
1388سپید و سیاهقاسم جعفری
1390خواب یک ستارهمرضیه خطیب
1399ارثیه فامیلیحامد رضی

در ادامه بیوگرافی مهشید افشارزاده با عکسی از این بازیگر در پشت صحنه فیلم ارثیه فامیلی کنار حامد رضی کارگردان اثر این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

بیوگرافی مهشید افشارزاده

سریال های مهشید افشارزاده

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، مهشید افشارزاده بازیگری در قاب تلویزیون را با فصل سوم سریال پرمخاطب آیینه تجربه نمود. وی تا کنون در چند سریال به نقش‌آفرینی پرداخته که از بارزترین آن‌ها می‌توان به سریال روزگار قریب اثری از کیانوش عیاری اشاره کرد. وی در این سریال پرمخاطب در نقش همسر محمدرضا شاه پهلوی ظاهر شد. این سریال از آثار فاخار تلویزیون ایران است که زندگی پرفرارز و نشیب دکتر محمد قریب با بازی درخشان مهدی هاشمی را روایت می‌کند.

سریال های مهشید افشارزاده

از دیگر آثار افشارزاده به عنوان بازیگر در قاب تلویزیون می‌توان به نقش مهتاج، همسر خسرو در سریال طنز ملکوت کاری از محمدرضا آهنج اشاره کرد. در ادامه عکسی از این بازیگر در این سریال به معرفی کارنامه هنری افشارزاده در قاب تلویزیون می‌پردازیم.

بیوگرافی مهشید افشارزاده

سالنام سریالکارگردان
1368فصل سوم آئینهفریدون فرهودی
1368ایستادن در بادسیاوش دولت‌سرایی
1372ارثیه باد
1374آن سفر کردهاحمد نیک‌آذر
1376برگ و بادفیاض موسوی
1378همسفرقاسم جعفری
1381شب چراغمرحوم امیر قویدل
1384روزگار قریبکیانوش عیاری
1387شب هزار و یکمعلی بهادر
1389ملکوتمحمدرضا آهنج
1393قهر و آشتیعلی ژکان

درباره تئاترهای مهشید افشارزاده باید اذعان نماییم، که این بازیگر تاکنون تجربه بازی در حوزه تئاتر نداشته و تنها کلاس‌های نمایش کانون بانوان به فراگیری تئاتر پرداخته و به مدت دو سال دوره تئاتر را در آنجا گذرانده است.

جوایز و افتخارات مهشید افشار زاده

جوایز و افتخارات مهشید افشار زاده

در این بخش از مقاله بیوگرافی مهشید افشارزاده به بررسی افتخارات و جوایز این بازیگر می‌پردازیم. در جدول زیر می‌توانید جوایز و افتخارات این بازیگر و کارگردان و همچنین اطلاعات مربوط به آن‌ها را مشاهده نمایید.

سالعنوان جایزهنام جشنواره
1367کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (بای سیکل ران)جشنواره فیلم فجر
1380کاندید بهترین زن نقش اول  (آقای رئیس‌جمهور)جشنواره صدا و سیما
1382برنده جایزه بهترین فیلم اجتماعی برای فیلم کوتاه آغاز دومجشنواره آینه و آفتاب
1387برنده بهترین فیلم اجتماعی سال (فیلم کوتاه موریانه)
1388کاندید بخش مسابقه جشنواره فیلم شهر برای فیلم کوتاه تحقیقات محلی
1393کاندید بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی فیلم پنج ستارهجشنواره خانه سینما

شایعات و حواشی مهشید افشارزاده

به‌ طور کلی امروزه چه در ایران یا جهان همواره بازیگران و چهره‌های مشهور همواره در معرض حواشی مختلفی خواه کذب یا درست قرار گرفته‌اند، که بازیگری چون مهشید افشارزاده هم از این قاعده مستثنی نیست.

از داغ‌ترین حواشی درباره این بازیگر، می‌توان به طلاق وی از حسن کاربخش اشاره کرد، که در زمان خودش شایعات زیادی را به همراه داشت. همچنین ازدواج دوم افشارزاده با عبدالرضا تبریزی هم حواشی زیادی را برای این بازیگر ایجاد نمود.

از دیگر حواشی درباره مهشید افشارزاده فیلم پنج ستاره و ماجرای اکران آن بود، که شایعاتی مبنی بر مممنوع التصویری چند بازیگر این اثر را به دنبال داشت که جملگی اخباری کذب بودند.

شایعات و حواشی مهشید افشارزاده

امید است مقاله بیوگرافی مهشید افشارزاده؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی این برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات شخصی خود را در مورد مهشید افشارزاده بازیگر و کارگردان در سینما و تلویزیون با ما در وب‌سایت پلازا به اشترک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو