معرفی موزه های کرج و ویژگی های متفاوت آن ها

معرفی موزه های کرج و ویژگی های متفاوت آن ها


منبع: آرگا

2

1402/11/21

19:14


موزه های کرج به عنوان بهترین سازه های این‌ منطقه هستند. موزه های تاریخی، هنری و فرهنگی مهم ترین مجموعه های تماشایی برای شما علاقه مندان به شمار می آیند.

اگر تاکنون تجربه سفر به کرج را نداشته اید و می خواهید یک تجربه جدید از سفر خود داشته باشید در این بخش می توانید با موزه های کرج که از زیبایی های تاریخی و فرهنگی این نواحی است، آشنا شوید و اطلاعات مهمی را کسب کنید.

زیبایی موزه کرج

موزه های کرج برای بازدید:

کرج را با وجود طبیعت بکر و فوق العاده آن می شناسید اما باید بدانید که این شهر زیبایی های فوق العاده دیگری نیز داشته و جاذبه های تاریخی مختلفی داشته که شما می توانید در این بخش زیبایی های مهمی از آن را بشناسید. این مجموعه های تاریخی از دیدنی های کرج به شمار می آیند. از زیبایی های کرج می توان به باغ گل های کرج هم اشاره کرد.

موزه تندیس:

این موزه را با نام موزه فرهنگ و ضرب المثل می شناسند. مجموعه ای از تندیس ها و ماکت های فوق العاده را می توانید در این مجموعه مشاهده کنید. شما در این موزه با آداب و رسوم ویژه ای آشنا می شوید.

موزه مجسمه کرج

خانه موزه احمد شاملو:

اگر شما هم از علاقه مندان به شعر و ادب پارسی هستید در این بخش می توانید با زیبایی های زیادی از این‌ موزه آشنا شوید. آثار و وسایلی از زندگی شاعران برجسته را می توانید در این موزه نظاره گر باشید. این موزه به خاطر معماری ساده خود نیز مورد توجه است. شما در این مجموعه می توانید یک تجربه خاص داشته باشید. این موزه و از بهترین موزه های کرج است.

بازدید از موزه کرج

موزه تاریخ طبیعی کرج:

این موزه یک مکان آموزشی و تحقیقاتی است. شما علاوه بر شناخت زیست بوم این ناحیه می توانید با جذابیت های طبیعی نیز رو به رو باشید. انواعی از سنگ ها، کانی ها، گیاهان و جانوران نیز قسمت های مختلفی از این موزه به شمار می آیند. فضای آزمایشگاهی نیز در این موزه دیده می شود که نشان دهنده موقعیت های این نواحی می باشند.

مهم ترین موزه کرج

کاخ و موزه سلیمانیه کرج:

این کاخ در واقع یک سازه تاریخی بوده و در عین حال به عنوان یک موزه در معرض دید شما عزیزان قرار می گیرد‌. این بنا از زمان فتحعلی شاه باقی مانده و یکی از مهم ترین اقامتگاه های تابستانی در کرج بوده است. فضای داخلی این بنا نیز شامل معماری های فوق العاده ای هستند که از آن دیدن می کنید.

موزه تاریخی کرج

موزه نسخ خطی کرج:

در سال ۱۳۸۸ این موزه به همت عباس فتاحیان بنا شده است. همکاری معاونت فرهنگی و شهرداری کرج نیز در این مجموعه موجب شده این بنا از اولین موزه های تاریخی به شمار می آید. چهل هزار سند خطی تاریخی در این موزه در معرض نمایش شما قرار داده می شود. آثار باستانی و تاریخی زیادی نیز در این موزه وجود داشته که مشاهده می کنید‌. برخی از نسخ موجود در این موزه نیز زرتشتی و عربی و همچنین پهلوی هستند.

موزه های کرج

روستای ورده کرج نیز از بخش های دیدنی در کرج محسوب می شود. شما می توانید به این روستای تاریخی هم سری بزنید. شما عزیزان و علاقه منداه به گردش می توانید با دیدنی های اطراف تهران نیز آشنا شوید. همانطور که می دانید، کرج هم از نواحی نزدیک به تهران می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو