بوشهر یکی از شهرهای تاریخی و دیدنی در جنوب ایران و حاشیه خلیج فارس است،که به دلیل طبیعت و فضای بکری که دارد مورد توجه گردشگران زیادی است. این شهر علاوه بر بافت های قدیمی دارای مکان های تفریحی خاص و جدیدی است. اگر شما هم دوست دارید به این شهر زیبای ایران سفر کنید تا پایان این مطلب سلام دنیا همراه ما باشید. ما در این مطلب قصد داریم تا جاهای دیدنی بوشهر؛ زیباترین مکان دیدنی، تفریحی و تاریخی و گردشگردی بوشهر با آدرس و عکس را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

جاهای دیدنی بوشهر کجاست

1. کافه ناجی بوشهر

همانطور که گفته شد بوشهر شهر ساحلی است به همین دلیل در این شهر کافه های ساحلی زیادی وجود دارد که می توانید با نشستن در این کافه از تماشای غروب آفتاب و شنیدن صدای امواج دریا لذت ببرید.یکی از این کافه ها، کافه ناجی بوشهر است این کافه قدیمی در حال حاضر  نبش کوچه‌ای میان بازار میوه و ماهی شهر دایر است.

  • آدرس: بوشهر، بازار، بلوار طالقانی، خیابان شهدا

حتما بخوانید: جاهای دیدنی بندرعباس


2. دهکده گردشگری پازارلند بوشهر

منطقه گردشگری پازارلند عسلویه یک مجموعه‌ رفاهی و تفریحی است که علاوه بر موقعیت امکانات جذابی هم دارد به همین دلیل می تواند مقصدی عالی برای سفر، اقامت و تجربه تفریحات لذت‌بخش باشد.

  • آدرس: بوشهر، شهر بندر کنگان، بندر شیرینو

دهکده گردشگری پازارلند بوشهر

3. کافه حاج رئیس بوشهر    

حاج رئیس یا حاج عبدالرسول طالبی نام یکی از تاجران بزرگ دوران قاجار است، این عمارت در کنار ساحل احداث شده و بافت قدیمی آن که با اشیاء و وسایل قدیمی تزیین شده باعث شده که گردشگران زیادی به این کافه بروند.

  • آدرس: بوشهر، کوی شنبدی، کوچه هتل پلاس 2

جاهای باکلاس بوشهر

1. ساحل ریشهر

ساحل ریشهر یکی از جاذبه های دیدنی بوشهر است و به عنوان منطقه باستانی در این شهر در نظر گرفته می‌شود. با حضور در این پارک می توان از تماشای طبیعت زیبا سواحل خلیج فارس و دیدن تاریخ و تمدن ایران باستان و استفاده از امکاناتی مانند قایق‌سواری، شنا و پیاده‌روی در ساحل لذت برد.

  • آدرس: بوشهر،ریشهر،بلوار یاسینی، خ. ریشهر

حتما بخوانید: جاهای دیدنی شیراز


2. بوستان ساحلی شغاب

یکی از قدیمی ترین پارک های شهر بوشهر بوستان ساحلی شغاب است. چشم‌انداز زیبا این پارک از دریا خلیج فار و ، امکانات کمپینگ و امکانات تفریحی و سرگرمی باعث جذب گردشگران زیادی می شود.

  • آدرس: بوستان شغاب - محله شغاب - خیابان ساحلی  خیابان فکوری

3. ساحل بنود

ساحل بنود جزء یکی از جاذبه های بوشهر و سواحل زیبای این شهر است که علاوه بر منظره  موج‌های خروشان، صخره‌های ساحلی و غارهای شگفت‌انگیز می توان در این مکان کمپ کرد.

  • آدرس: 6 کیلومتری چاه مبارک و 35 کیلومتری شهر عسلویه

ساحل بنود

جاهای دیدنی بوشهر در عید نوروز

1. پارک باسیدون

پارک باسیدون از جمله پارک‌های معروف بوشهر و دارای چشم‌انداز زیبا خلیج فارس است که فضای سبز و پوشش گیاهی متنوع و زیبایی دارد و به دلیل نزدیکی به بافت قدیمی بوشهر و وجود لنگرگاه کشتی‌های بار انداز در بین گردشگران بسیار معروف است‌.

  • آدرس: بوشهر، شهر قدیمی، خیابان انقلاب

2. چشمه آبگرم اهرم  

چشمه آبگرم اهرم که در اهرم، خیابان آب گرم واقع شده، در بین 5 چشمه برتر کشور قرار دارد و یکی از دهکده‌های آب درمانی استان بوشهر است که آب آن دارای خواص فوق‌العاده‌ای است. دمای آب این چشمه آبگرم بین 35 تا 40 درجه سانتی‌گراد است و از دو استخر و 10 حمام تشکیل شده و یک بازار هفتگی هم دارد و می‌توانید در این مجموعه و فضای اطراف آن لحظات خوشی را سپری کنید.

  • آدرس: اهرم،خ. ایثارگران،خ. بهار

حتما بخوانید: جاهای دیدنی قشم


3. نخلستان های بوشهر

نخلستان‌های بوشهر از جمله جاذبه های بوشهر است که می‌توانید در سفر به بوشهر ببینید. بیشترین نخل‌های بوشهر در بخش دشتستان، جم، دشتی و آبپخش قرار دارند که می‌توانید برای دیدن نخل‌های سر به فلک کشیده، دیدن آیین خرماچینی و گردشگری در نخلستان‌ها به این مناطق بروید.

  • آدرس: بوشهر، دشتستان، آبپخش

جاهای دیدنی بوشهر در بهار و تابستان

1. پارک ساحلی صدف

از دیگر پارک‌های ساحلی معروف بوشهر پارک ساحلی صدف در کنار ساحل خلیج فارس است. این پارک علاوه‌بر چشم‌انداز زیبا خلیج فارس دارای فضای سرسبز و زیبایی است که می‌توانید ساعاتی را در این پارک زیبا استراحت و تفریح کنید.

  • آدرس: بوشهر،جفره مهینی،خ. ساحلی،خ. فکوری

پارک ساحلی صدف

2. عمارت کازرونی  

عمارت کازرونی یکی از عمارت‌های باشکوه و زیبا در بافت قدیم بوشهر است که در سال 1380 به ثبت ملی رسیده که در زمان قاجار در دو طبقه ساخته شده و در زمان قدیم بسیاری از تصمیمات تجاری و بازرگانی در این خانه گرفته می‌شد و به همین دلیل به تجارتخانه هم معروف است. معماری این خانه از سنگ‌های فسیلی و ساروج و به سبک خانه‌های قدیم بوشهر است و پنجره‌های چوبی و متعدد آن برای تهویه هوا و خنک کردن فضای داخلی عمارت استفاده می‌شدند.

  • آدرس: بلوار خلیج فارس، بین نسیم 24 و 25

3. پارک پرندگان

در نزدیکی ساحل بوشهر، پارکی دیدنی به نام «پارک پرندگان بوشهر» واقع شده است. این پارک با منظره‌ای زیبا در فاصله‌ی کوتاهی از خلیج فارس، محلی منحصر به فرد برای همزیستی و آشنایی با پرندگان است. این پارک در سال 1378 افتتاح و به‌سرعت به یکی از مقاصد توریستی در استان بوشهر تبدیل شد.

  • آدرس: استان بوشهر، بوشهر، میدان معلم، خیابان سیراف، حسینیه کوی دهدشتی، پارک پرندگان

حتما بخوانید: راهنمای سفر به کویر ریگ جن (مثلث برمودای ایران)


4. منطقه شکار ممنوع کوه سیاه

یکی از دیدنی های بوشهر، منطقه شکار ممنوع کوه ‌سیاه است که از سال 1380 به مدت 4 سال به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده اعلام شد. این ممنوعیت شکار در سال 1384 تمدید شد که نشان از توجه ویژه به حفاظت از حیات وحش و طبیعت در این منطقه دارد. منطقه شکار ممنوع کوه‌سیاه، دارای اقلیم خشک و مدیترانه‌ای با کوه‌ها و تپه‌های فراوان است. این منطقه، در بخش کوهستانی خود بسیاری از ارتفاعات را دربرمی‌گیرد. بلندترین قله آن، قله ول با ارتفاع 3279 متر است. وجود تپه ماهورها و منابع آب فراوان از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این منطقه است.

  • آدرس: استان بوشهر، خورموج، ، جاده خورموج- سرمک، منطقه شکار ممنوع کوه سیاه

5. پارک جنگلی چاه کوتاه

پارک جنگلی چاه کوتاه بوشهر، نمادی از فرهنگ و طبیعت ایران است و قدمتی چهل ساله دارد. این پارک زیبا با مناظری بکر و بی‌نظیر، گونه‌های متنوعی از گیاهان حاره‌ای را در خود جای داده و شما را به تماشای پرواز و شور و شوق پرندگان ساحلی نیز دعوت می‌کند. روستای چاه کوتاه، با قدمتی تاریخی به دوران صفوی می‌رسد و جایگاه محلی مهمی در این منطقه دارد. پارک جنگلی چاه کوتاه با مساحت حدود 150 هکتار در 50 کیلومتری شمال شرقی شهر بوشهر واقع شده است. این پارک آب و هوایی معتدل در فصل‌های پاییز، زمستان و بهار و طبیعتی گرم و خشک در تابستان دارد. این نام به دلیل کم‌عمق بودن چاه‌های آب در این منطقه، برای آن انتخاب شده است.  

  • آدرس: استان بوشهر، بزرگراه بوشهر-برازجان، جاده دویره، پارک جنگلی چاه کوتاه

جاهای دیدنی بوشهر در پاییز و زمستان

  • عمارت کازرونی
  •   چشمه آبگرم اهرم
  •   کافه حاج رئیس بوشهر 
  •   دهکده گردشگری پازارلند بوشهر 

 چشمه آبگرم اهرم

جاهای دیدنی بوشهر طبیعت

  • کاخ های سه گانه هخامنشی
  • پارک جنگلی چاه کوتاه
  • پارک پرندگان
  • منطقه شکار ممنوع کوه سیاه
  • ساحل ریشهر

حتما بخوانید: جاهای دیدنی دبی


جاذبه های گردشگری بوشهر

  • کاخ های سه گانه هخامنشی
  • عمارت گلشن
  • پارک پرندگان
  • پارک باسیدون
  • ساحل بنود

مکان های تاریخی بوشهر

1. کاخ های سه گانه هخامنشی

کاخ‌های سه گانه هخامنشی که در استان بوشهر معروف هستند در نزدیکی شهر برازجان واقع شده‌اند که شامل سه کاخ چرخاب که کاخ زمستانی کوروش بوده و با مرگ وی این کاخ نیمه تمام ماند، کاخ بردک سیاه که بین نخلستان‌های روستای درودگاه قرار دارد و کاخ سنگ سیاه است که در مسیر رفتن به برازجان می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

  • آدرس: برازجان بوشهر

2. عمارت ملک بوشهر

از جمله جاهای دیدنی و تاریخی این شهر عمارت ملک بوشهر است که پیشنهاد می‌کنیم حتما در برنامه سفر خود بگنجانید. عمارت ملک حدود 100 سال قدمت دارد و در زمان قاجار به سبک معماری قدیمی جنوبی و با مصالح بومی ساخته شده و در خیابان ماهینی بوشهر قرار دارد. این عمارت متعلق به یک تاجر به نام محمد مهدی ملک التجار از ثروتمندان بوشهر بود. این خانه از قسمت‌های مختلفی مثل سالن ضیافت و مهمانی، سالن ملاقات، شاه‌نشین، بارو، اتاق‌ها و ایوان و حیاط تو در تو تشکیل شده که بعدها توسط نظامیان انگلیسی تسخیر و به مقر نظامی انگلیسی‌ها تبدیل شد.

  • آدرس: استان بوشهر، بوشهر، خیابان ماهینی، خیابان ملک، عمارت ملک

3. عمارت گلشن

یکی از جاذبه های بوشهر که در خیابان خلیج فارس قرار دارد عمارت زیبا گلشن متعلق به دوران قاجار است که حدود 170 سال پیش در محله قدیمی بهبهانی بوشهر ساخته شد. و معماری آن که از سه طبقه تشکیل شده به سبک بیت میلانی است. عمارت گلشن از یک حیاط مرکزی که دورتادور آن اتاق‌های پنج دری با درهای چوبی و ساختمان اصلی قرار گرفته تشکیل شده که طبقه اول شامل آب انبار، آشپزخانه، محل اقامت خدمه خانه، حمام و دستشویی و طبقه دوم و سوم برای سکونت اهل خانه، انجام امور تجاری و پذیرایی از مهمانان طراحی شده است.

  • آدرس: خیابان ساحلی، پشت اداره بندر

عمارت گلشن

سخن آخر

امیدواریم با اطلاعاتی که در این مطلب درباره مکان های دیدنی و تفریحی شهر بوشهر برای شما ارائه کردیم سفر خاطره انگیزی به شهر بوشهر داشته باشید.