طرز تهیه مارمالاد زرشک با طعم فوق العاده

منبع: آرگا

2

1402/11/23

18:01


اگر می خواهید مارمالادی خوش عطر، رنگ و خوش طعم را با استفاده از زرشک تهیه کنید مارمالاد زرشک بهترین گزینه می باشد. برای تهیه این نوع مارمالاد نیاز به مواد اولیه چندان زیادی ندارید و می توانید این را در مدت زمان کمی تهیه کنید.

مارمالاد زرشک یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین مارمالاد برای صبحانه می باشد. این مارمالاد به دلیل استفاده از زرشک بسیار مقوی و مفید بوده که می توان آن را به همراه نان و یا پنیر سرو کرد. برای تهیه نیاز به مواد اولیه چندان زیادی ندارید و با استفاده از مواد اولیه نسبتا کمی می توان این مارمالاد مفید را تهیه کرد. مارمالاد زرشک را برای مدتی در ظرف در بسته می توان نگهداری کرد. طرز تهیه مارمالاد زرشک در این مطلب قرار داد.

همانطور که می دانید مارمالاد تفاوت زیادی با مربا ندارد با این تنفاوت که در تهیه انواع مارمالاد از پودر ژلاتین استفاده می شود اما در مربا استفاده نمی گردد. از انواع مارمالاد ها می توان به مارمالاد به، مارمالاد هندوانه و مارمالاد گلابی اشاره کرد که برای تهیه این ها کافی است تا بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک نمایید. مارمالاد زرشک را در درون ظرف در بسته مناسبی قرار دهید و برای هفته ها از آن استفاده کنید. در صورت نیاز می توان مواد اولیه را یک یا دو برابر کرد.

مارمالاد زرشک خوش طعم

مواد لازم

  • گلاب ۱/۴ پیمانه
  • آب ۱/۴ پیمانه
  • زرشک تازه ۵۰۰ گرم
  • شکر ۳۰۰ الی ۴۰۰ گرم
  • جوهر لیمو ۱ قاشق چای خوری
  • پودر ژلاتین ۱/۲ قاشق چای خوری

مارمالاد زرشک مفید

طرز تهیه مارمالاد زرشک مقوی

ابتدا برای تهیه مارمالاد زرشک باید از زرشک تازه استفاده کنید اما اگر زرشک تازه در دسترس نداشتید کافی است تا زرشک خشک را درون کاسه ای بریزید و مقداری آب جوش به کاسه بی افزایید تا خیس بخورد چند دقیقه و نرم شود. زرشک تازه را از ساقه جدا کنید و بشویید.

در ادامه صبر کنید تا زرشک خشک شود. سپس زرشک را به همراه شکر داخل قابلمه ای مناسب بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا زرشک و شکر آب بی اندازند. جوهر لیمو را به مخلوط شکر و زرشک بی افزایید. در ادامه زمانی که زرشک به خوبی نرم شد با استفاده از گوشتکوب آن را له کنید.

اگر می توانید از گوشتکوب برقی استفاده کنید تا یک دست شود اما می توان از گوشتکوب دستی هم استفاده کرد. پس از اینکه به خوبی یک دست شد دوباره زرشک را درون قابلمه ای بریزید. از قبل ژلاتین را با مقداری آب سرد مخلوط کنید تا حالت اسفنجی شود.

طرز تهیه مارمالاد زرشک خانگی

ژلاتین را بر روی حرارت غیر مستقیم مانند بخار آب داغ به مدت ۲ دقیقه قرار دهید و سپس به مارمالاد زرشک اضافه کنید. گلاب را هم اضافه نمایید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا به خوبی مخلوط شده و لعاب بی اندازد. پس از خنک شدن مارمالاد را داخل ظرفی در بسته مناسب نگهداری کنید. نوش جان.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو