مرگ خودخواسته دریس فن آخت و همسرش + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/11/23

21:32


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، دریس فن آخت و فوت دریس فن آخت و بیماری دریس فن آخت و بیوگرافی دریس فن آخت و اخبار دریس فن آخت و حواشی دریس فن آخت و دریس فن آخت کیست و دریس فن آخت کجاست و چه خبر از دریس فن آخت و دریس فن آخت اهل کجاست و دریس فن آخت در بیمارستان و علت مرگ دریس فن آخت و درگذشت دریس فن آخت در نم نمک.

مرگ خودخواسته دریس فن آخت و همسرش + بیوگرافی

مرگ دست در دست هم نخست وزیر اسبق هلند و همسرش

نخست وزیر اسبق هلند و همسرش با مرگ خودخواسته «دست در دست هم» به زندگی خود پایان دادند.

مرگ خودخواسته دریس فن آخت و همسرش + بیوگرافی

مرگ خودخواسته دریس فن آخت و همسرش + بیوگرافی

به گزارش نم نمک ، دریس فن آخت ،  نخست وزیر سابق هلند دست در دست اوژنی ،  همسرش با مرگ خود خواسته [اتانازی] در سن 93 سالگی درگذشتند.

اتانازی در هلند از سال 2002 برای کسانی که «مصائب غیرقابل تحمل بدون چشم انداز بهبود» را تجربه می کنند ، قانونی شده است.

سلامتی این زوج از مدت ها پیش بسیار شکننده بود. در سال 2019، ون آخت هنگام سخنرانی در مراسم بزرگداشت فلسطینی ها دچار خونریزی مغزی شد و پس از آن هرگز بهبودی کامل پیدا نکرد. به دنبال مرگ این حقوقدان و دیپلمات هلندی که بین سال های 1977 تا 1982 نخست وزیر هلند از حزب دموکرات مسیحی بود ادای احترام شد. 

«انجمن حقوق» ، که یک سازمان حقوق بشری است و توسط خود دریس ون آخت در سال های پایانی عمرش تاسیس شد روز جمعه از اتانازی مضاعف خبر داد. این زوج که بیش از 70 سال باهم زندگی عاشقانه داشنتد در هنگام اتانازی یک مراسم خداحافظی برگزار کردند و این هفته در بین حلقه کوچکی از نزدیکانشان در شهر نایمیخن ، شهری در شرق هلند به خاک سپرده شدند. از این زوج هلندی سه فرزند به یادگار مانده است. 

در بیانیه «انجمن حقوق» آمده است : «دریس دست در دست همسر محبوبش یوجین ون آخت کرکلبرگ ، پشتیبان و حامی او که بیش از 70 سال با هم زندگی کردند و همیشه از او به عنوان «دختر من» یاد می کرد ، درگذشت». 

«پیتر بوتسما» ، زندگینامه نویس ون آخت ، گفت که این سیاستمدار از عوارض خونریزی مغزی رنج می برد و گفت که «توانایی دریس در صحبت کردن نیز بدتر شده بود». بوتسما افزود : «اما نحوه پایان زندگی او چیزی است که شخصیت این مرد را آشکار می کند ، تا آخرین لحظه سرسخت و مستقل. من گاهی فکر می کردم آن ها 65 سال است که ازدواج کرده اند ، اگر یکی از آن دو دیگر آنجا نباشد چه می شود؟

ون آخت که یک دموکرات مسیحی هلندی است ، پس از کناره گیری از سیاست ، به طور فزاینده ای مترقی شد و در نهایت در سال 2017 حزب خود را به دلیل اختلافات ایدئولوژیک و رویکرد دموکرات مسیحی راست میانه نسبت به مسئله اسرائیل و فلسطین ترک کرد. «مارک روته» ، نخست وزیر کنونی هلند ، که از ون آخت به عنوان «پدربزرگش در مقام ریاست جمهوری» یاد می کرد ، با حرارت زیاد از این سیاستمدار سابق سخن گفت.

روته گفت : «دریس ون آخت با زبان شکوفا و منحصر به فرد خود ، اعتقادات روشن و ارائه چشمگیر خود ، رنگ و بویی جدید به مفهوم سیاست هلند در زمان قطبی شدن و تجدید ساختار حزب داد.»

دوست سیاسی ون آخت ، «هانس ویگل» ، هفته گذشته از این رهبر سابق CDA دیدن کرد و همچنین در مراسم خداحافظی زوج حضور داشت. معاون سابق نخست وزیر می گوید : «هردو پایان زندگی را پذیرفته بودند. دریس می دانست که هفته گذشته آخرین مراسم تولدش بود. مراسم خداحافظی بسیار تکان دهنده و زیبا بود. دوست عزیزم بود ، تا آخرین لحظات با او در تماس بودم. همیشه می توانستی با او بخندی».

پادشاه ویلم الکساندر ، ملکه ماکسیما و پرنسس بئاتریس در بیانیه ای مشترک گفتند : «خانواده سلطنتی هلند او را ستایش می کند. او مسئولیت دولت را در یک زمان پرتلاطم به عهده گرفت و توانست با شخصیت برجسته و سبک رنگارنگ و متنوع خود الهام بخش بسیاری شود.» آن ها افزودند : «ما از دریس ون آخت با احترام فراوان یاد می کنیم که سال ها به عنوان نخست وزیر و وزیر دادگستری به کشورمان خدمت کرد. تعهد او به کشور ما و حفظ ارتباطات در جامعه ما شایسته قدردانی است».

ون آخت به خاطر ارجاعات قدیمی و زبان باشکوه و همچنین علاقه اش به دوچرخه سواری معروف بود. او در سال 2019 پس از سقوط از دوچرخه مجبور به ترک این سرگرمی شد. حزب دموکرات مسیحی به همراه حزب راستگرای لیبرال ، از سال 1977 تا 1981 بر هلند حکومت کرد و در این دوره ون آخت نخست وزیر هلند بود. 

پس از انتخابات ، دوباره با تشکیل ائتلاف با حزب کارگر و دموکرات های میانه رو 66 در دولتی که به مدت یک سال ادامه داشت ، دوباره نخست وزیر شد. این سیاستمدار کهنه کار پس از بازدید از اسرائیل در سال 1999، به طور فزاینده ای در مورد حمایت خود از مردم فلسطین سخن گفت. او به تجربه خود از این سفر به عنوان «دگرگونی» اشاره کرد.

به گفته این سازمان غیرانتفاعی ون آخت در سال 2009 «انجمن حقوق» را تأسیس کرد تا از «سیاست عادلانه و پایدار هلندی - اروپایی در مورد مسئله فلسطین - اسرائیل» دفاع کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو