کدام سوره به سوره امام حسین معروف است؟

منبع: مینویسم

1

1402/11/24

10:37


شاید تا به حال شنیده اید که در قرآن کریم سوره ای وجود دارد که به سوره امام حسین معروف است. می خواهیم به طور کامل بخوانیم که کدام سوره به سوره امام حسین معروف است و دلیل آن چیست؟

کدام سوره به سوره امام حسین معروف است؟

امام حسین سومین امام شیعیان است که در 3 شعبان در شهر مدینه به دنیا آمد و در 10 محرم به شهادت رسید. یکی از سوره های قرآن به سوره امام حسین معروف است که در ادامه نام سوره و دلیل نامگذاری آن را می خوانید.

کدام سوره به سوره امام حسین معروف است؟

در روایاتی که از امامان نقل شده است گفته شده است که سوره فجر به سوره امام حسین (ع) معروف است. به همین دلیلی در بسیاری از روایاتی که از گذشته تا به امروز شده است سفارش کرده اند که در نماز های واجب و یا مستحبی سوره فجر را بخوانید. امام حسین در طول تاریخ به دلیل دفاع از ارزش های دین اسلام بسیار به شهرت رسید مخصوصا وقتی که همه دیدند او بخاطر نگهداری از این دین خانواده خود را نیز فدا کرد.

کدام سوره امام حسین معروف است

چرا سوره فجر به سوره امام حسین معروف است؟

دلیل اینکه چرا سوره فجر به سوره امام حسین معروف شده است بسیار جالب می باشد. انقلاب و حرکتی و امام حسین (ع) در روز عاشورا انجام داد مانند کی انفجار بود و خیلی چیزها را تغییر داد. از آن زمان تا به امروز این داستان و این حرکت امام حسین برای همه مردم جالب است و همیشه از داستان او به نیکی یاد می کنند.

در واقع انگار با ریخته شدن خون امام حسین اسلام و اهل بیت پیامبر دوباره جان تازه ای پیدا کردند. امام صادق (ع) در رابطه با علت نامگذاری سوره فجر به سوره امام حسین می فرمایند: سیدالشهداء نفس مطمئنه و راضیه و مرضیه است و یارانش نیز اینگونه اند: «فَهُوَ ذُوالنَفسِ المُطمَئِنةِ الراضِیةِ المَرضِیةِ وَ اَصحابُهُ مِن آلِمُحَمدٍ هُم الراضُونَ عَن اللهِ یومَ القِیامَةِ وَ هُوَ راضٍ عَنهُم».

«والفجر» که سوگند خدای ازلی است
روشنگر حقی است که با آل علی است

این سوره به گفته امام صادق (ع) مشهور به سوره «حسین بن علی» است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو