راهنمای سفر از تهران به مشهد مقدس؛ فوت و فن های سفر + برنامه ریزی

منبع: همگردی

1

1402/11/25

12:06


مشهد مقدس

اگر برای تعطیلات یا هر زمان دیگری برنامه سفر به مشهد را می چینید، بهتر است قبل از هر کاری در مورد نحوه خرید بلیط، روش های سفر از مبدا و همچنین روش های رزرو هتل و سیاحت و زیارت در مشهد اطلاع پیدا کنید. تمامی این موارد در قالب یک راهنمای سفر به شما کمک می کند تا بتوانید خیلی ساده تر برنامه ریزی کرده و بنا به بودجه و شرایطی که دارید سفر را پیش ببرید.

راهنمای سفر هوایی به مشهد

مشهد با بسیاری از کلان شهرهای ایران فاصله زیادی دارد و برخی از افراد به دلیل نداشتن زمان کافی و برخی دیگر به خاطر نداشتن شرایط جسمی یا سایر مشکلات نمی توانند برای سفر به مشهد ساعت ها در اتوبوس یا قطار باشند. سفر هوایی به مشهد یک سفر سریع و راحت است و از هر نقطه ای از ایران می توانید بلیط به مقصد این شهر تهیه کرده و در کمترین زمان به مشهد برسید.

فرودگاه هاشمی نژاد مشهد یکی از بزرگ ترین و پرترددترین فرودگاه های کشور است که نه تنها به شهرهای داخلی که به بسیاری از شهرهای خارجی نیز پرواز روزانه دارد.

اگر در زمان هایی مثل تعطیلات یا مناسبت های مذهبی می خواهید به مشهد سفر کنید، حتما باید بلیط خود را از یک الی دو ماه قبل بخرید، زیرا با نزدیک شدن به این ایام نه تنها قیمت بلیط ها افزایش پیدا می کند بلکه ظرفیت آن ها نیز به سرعت محدود می شود.

در جستجوی آنلاین بلیط هواپیما می توانید لیست بلیط ها در تاریخ موردنظرتان را مشاهده کرده و ایرلاین ها و بلیط های مختلف (چارتری یا سیستمی) یا حتی کلاس های پروازی آن ها را با یکدیگر مقایسه و در نهایت در یک فرآیند ساده رزرو خود را نهایی کنید.

سفر هوایی به مشهد

راهنمای سفر جاده ای و ریلی به مشهد

در کنار سفر هوایی، سفر ریلی و جاده ای به مشهد نیز بسیار پرطرفدار است؛ چرا که قیمت بلیط قطار مشهد نسبت به بلیط هواپیما ارزان تر بوده و می توانید برای سفر مقرون به صرفه تر برنامه ریزی کنید.

در زمان های مختلفی مثل نوروز پیش فروش بلیط قطار به دلیل افزایش تقاضا از یک الی دو ماه قبل از عید شروع می شود و در همان ساعات اولیه بیشتر بلیط ها به فروش رفته و ظرفیت آن ها به سرعت محدود می شود. پس اگر قصد دارید با قطار، سفر امن و راحتی به مشهد داشته باشید و در طول راه استراحت کنید، باید پس از اعلام ظرفیت ها به سرعت بلیط خود را تهیه نمایید.

کوپه های قطار 4 یا 6 نفره هستند که بنا به نوع قطارها متفاوت خواهند بود. با توجه به تقاضای بالا برای خرید بلیط قطار مشهد معمولا همه صندلی های آن خیلی زود تکمیل ظرفیت می شوند، به همین دلیل اگر می خواهید یک کوپه دربست در اختیار شما باشید، بهتر است در زمان خرید بلیط به جای انتخاب تک تک بلیط ها، یک کوپه را رزرو کنید. قیمت بلیط قطار کوپه دربست تهران مشهد نسبت به خرید صندلی های تکی آن هزینه بیشتری دارد اما در عین حال می توانید در کوپه اختصاصی تان در طول مسیر راحت باشید.

از شهرهای مختلف به مقصد مشهد می توانید یک سفر جاده ای نیز برنامه ریزی کنید. اگر حوصله رانندگی در جاده ها را ندارید، سفر با اتوبوس یک انتخاب مناسب برای شماست. در این روش می توانید با قیمت ارزان و بدون دردسر سفر کنید. ضمن اینکه از تمامی شهرها به مشهد اتوبوس وجود دارد و محدودیتی از این جهت نخواهید داشت.

در چند سال اخیر هم اتوبوس های vip سفر را از همیشه برای شما ساده تر کرده اند. این اتوبوس ها مجهز به امکاناتی مثل صندلی تختشو، درگاه شارژ موبایل، مانتیورهای اختصاصی برای تماشای فیلم یا گوش دادن به موزیک هستند که در طول مسیر سرتان را حسابی گرم می کنند.

اگر قصد دارید با ماشین شخصی تان مسیر مشهد را طی کنید با توجه به فاصله مبدا و مقصد توصیه می کنیم تا اگر مسافت زیادی در راه هستید، یک یا دو شهر بین مسیر را برای توقف و استراحت انتخاب کنید. برای مثال اگر از تهران به سمت مشهد حرکت می کنید، می توانید در دامغان یک توقف چند ساعته داشته باشید، سپس مسیرتان را به سمت مشهد ادامه دهید؛ با این کار نه خستگی راه را احساس خواهید کرد و نه مسیر برایتان طولانی می شود.

سفر با اتوبوس

برنامه ریزی برای بازدید از جاذبه های مشهد

با وجود اینکه مشهد شهری است که بیشتر افراد آن را برای زیارت انتخاب می کنند، ولی جاذبه های متنوع شهر از دیدنی های طبیعی تا تاریخی و همچنین جاذبه های تفریحی، سیاحت را به زیارت اضافه می کند. فقط بستگی دارد که چه فصلی را برای سفر انتخاب کنید. اگر مسافر عید و فصل بهار یا پاییز هستید که همه چیز برای سفر و تفریح شما در این فصل مهیاست. گشت وگذار شهری و دیدن جاهای تاریخی مثل آرامگاه نادرشاه و فردوسی یا گشت وگذار در اطراف شهر و رفتن به مناطق خوش آب وهوایی مثل طرقبه و شاندیز یا مجموعه تفریحی چالیدره در کنار تفریحاتی مثل پاساژگردی را می توانید در طول سفر برای خودتان تدارک ببینید.

در تابستان نیز با وجود گرمای هوا، مناطق ییلاقی مشهد گزینه مناسبی برای تفریح هستند و به علاوه می توانید برای رفتن به پارک های آبی و یک تفریح هیجان انگیز و خنک برنامه ریزی کنید.

مشهد شهری است که امکان یک سفر سه روز تا یک هفته ای را به شما می دهد. حتی اگر مدت زمان بیشتری را در این شهر باشید، بازهم جاذبه های زیادی برای دیدن و گشت وگذار دارد. فقط باید قبل از سفر آن ها را اولویت بندی کنید. برای مثال اگر قصد دارید به طبیعت اطراف مشهد بروید، باید یک روز کامل را برای آن در نظر بگیرید. تفریح در پارک های آبی هم یک روز کامل را می طلبد، اما جاذبه های دیگر مثل جاهای تاریخی و پاساژها برای گشت وگذار چند ساعته مناسب هستند.

در کنار تمامی این موارد باید هتل و محل اقامتتان را در مشهد رزرو کنید که با وجود تنوع بالایی که در بین هتل های مشهد وجود دارد کار شما بسیار ساده است. یعنی با هر بودجه و شرایطی می توانید هتل یا هتل آپارتمان مناسبی را حتی در شلوغ ترین فصل های سال پیدا کنید.

با جستجوی آنلاین می توانید به تمامی هتل های مشهد دسترسی داشته و فرآیند رزرو را به صورت کاملا آنلاین پس از بررسی تک تک آن ها انجام دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو