بیوگرافی بازیگران سریال سنجرخان با نقش +عکس و داستان و اسامی

بیوگرافی بازیگران سریال سنجرخان با نقش +عکس و داستان و اسامی


منبع: شبونه

2

1402/11/25

13:03


اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال سنجر خان اسامی بازیگران سریال سنجرخان عبارتند از: فرشید گویلی در نقش سنجرخان احمد نجفی به عنوان فرمانده قوای روس جلیل فرجاد در نقشِ آیت الله شریعتمدار (یکی از روحانیون سنی منطقه) پیام دهکردی خلیل خان برادر سنجرخان علی اوسیوند پیشکارِ حاکم سنندج (آصف دیوان) فاطمه شکری (ندیمه زن سنجرخان) …

بیوگرافی بازیگران سریال سنجرخان با نقش +عکس و داستان و اسامی

اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال سنجر خان

اسامی بازیگران سریال سنجرخان عبارتند از:

  • فرشید گویلی در نقش سنجرخان
  • احمد نجفی به عنوان فرمانده قوای روس
  • جلیل فرجاد در نقشِ آیت الله شریعتمدار (یکی از روحانیون سنی منطقه)
  • پیام دهکردی خلیل خان برادر سنجرخان
  • علی اوسیوند پیشکارِ حاکم سنندج (آصف دیوان)
  • فاطمه شکری (ندیمه زن سنجرخان)
  • حمیدرضا نعیمی (رضاخان)
  • قطب الدین صادقی نقش سردار رشید
  • حسن ترقی (فیض الله خان)
  • شیما ملایی (زنِ سنجرخان)
    لیلی سعیدی (زن خلیل خان)
  • سودا قنبری (زن برادر سنجرخان)
  • زاهد زندی (برادر دیگر سنجرخان)
  • تارا قبادی (زن دوم سنجرخان)
  • محمود پاک نیت(شریف الدوله حاکم و والی سنندج)

بیوگرافی بازیگران سریال سنجرخان با نقش +عکس و داستان و اسامی

درباره سریال سنجرخان

سریال سنجر خان عنوان مجموعه ایرانی می‌باشد که توسط محمد حسین لطیفی کارگردانی شده است.

این سریال در ژانر درام  تاریخی برای شبکه یک سیما تولید گردیده است و در این شبکه در حال پخش می‌باشد نویسندگی این سریال را مرحوم ضیاءالدین دری عهده‌دار بوده است.

تهیه کنندگی این سریال تاریخی توسط حسین جلالی در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای انجام شده است و به موضوعات مبارزه‌های کردها و معرفی قهرمان‌های ملی این دیار پرداخته است.

تهیه کننده این سریال حسین جلالی افزود: در واقع قرار می‌باشد روابط انسانی حاکم بر فرهنگ کردی در این مجموعه به نمایش گذاشته شود. همه این را خوب می‌دانند که کردها از جنگ صحبت نمی‌کنند، بلکه حرفشان عشق و دوستی است.

بیوگرافی بازیگران سریال سنجرخان با نقش +عکس و داستان و اسامی

آقای جلالی در مورد محل تصویربرداری این سریال افزود :تصویربرداری در لوکیشن‌های بسیاری صورت گرفته شده که تمامی جز منطقه‌های خوب و بسیار دیدنی سنندج به حساب می‌آیند.

کارگردان سریال سنجرخان کیست

کارگردانی سریال را محمد حسین لطیفی انجام داده است و بیان نموده :
موضوع این سریال در مورد زندگی قهرمان ملی کرد می‌باشد. ناگفته‌هایی که در مورد سنجر خان وجود دارد.

سنجرخان قهرمان ملی کرد با میرزا کوچک خان در یک دوره حضور داشته‌اند و روزها را در تپه روسیه کردستان در آخرین ایام حکومت احمد شاه پیروز شدند.

این مجموعه بر اساس فداکاری‌ها و غیرت سنجرخان کرد به دست تولید خواهد رسید.

بیوگرافی بازیگران سریال سنجرخان با نقش +عکس و داستان

بیوگرافی فرشید گویلی در نقش سنجرخان وزیری

فرشید گویلی بازیگر اهل سنندج می‌باشد، که در تاریخ سال ۱۳۵۴ به دنیا آمده است. این چهره یکی از هنرمندان با افتخار استان کردستان به شمار می‌رود که در عرصه تئاتر و همچنین سینما و تلویزیون حضور یافته است.

گویلی در یک مصاحبه افزود که اصلیتش کرد زبان است و خود را یک عامل مهم در ارتباط با شخصیت می‌خواند و بیان می‌کند: از سنین بچگی قهرمانی‌ها، دلاوری‌ها و جوانمردانی‌های سنجرخان وزیری را در محفل‌ها گوناگون می‌شنیده ولی تا پیش از این مجموعه به آن صورت شناختی از ایشان نداشته پس از اینکه به وی درخواست می‌شود که شخصیت سنجر خان را بازی کند، تلاش نموده بیشتر از قبل درباره ایشان تحقیق کند و بیشتر با شخصیت ایشان آشنایی پیدا کند.

فرشید گویلی که یکی از اساتید دانشگاه محسوب می‌شود، در نمایش تئاتری مشغول به کار بوده است. او در مورد بازی در شخصیت سنجر خان افزود:

تلاش نمودم که با جهان نقش به خوبی آشنایی پیدا کنم. برای تحقق یافتن این هدف نیز درباره شخصیت سنجرخان تحقیق نمودم و م بسیار تلاش کردم که کاراکتر را به شخصیتم نزدیک کنم.

بیوگرافی محمود پاک نیت در نقش شریف الدوله حاکم سنندج

بیوگرافی محمود پاک نیت در نقش شریف الدوله حاکم سنندج

یکی دیگر از بازیگران سریال سنجر خان محمود پاک نیت می‌باشد.

وی یکی از چهره‌های سینما، تلویزیون و تئاتر کشور ایران است، که در تاریخ دهم دی ماه سال ۱۳۳۱ در کازرون به دنیا آمده است.

آقای محمود پاک نیت فعالیت هنری خود را در عرصه هنرپیشگی در سال ۱۳۴۸ استارت زده است و در نمایش تئاتری حضور پیدا کرده است. او در حالی که ۳۱ سال سن داشته در اداره کل فرهنگ و هنر استخدام شده است.

آقای پاک نیت فعالیتش را در سال ۱۳۶۷ با آثار و مجموعه‌های بسیاری دنبال نمود. وی با حضور در سریال روزی روزگاری دیده شد و با حضور در سریال‌های پدرسالار و پس از باران به اوج شهرت دست یافت.

محمود پاک نیت متاهل می‌باشد و در سال ۱۳۵۶ با مهوش صبر کن یکی دیگر از چهره‌های سینما و تلویزیون در صحنه تئاتر آشنایی پیدا کرد و همین سبب علاقمندی میان آنان شد و پس از دو سال با یکدیگر ازدواج نمودند و ثمره آن دو فرزند پسر به اسم مسعود و مهرداد می‌باشد.

محمود پاک نیت دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

بازیگر نقش سودابه در سریال سنجرخان کیست +بیوگرافی و عکس

بیوگرافی لیلی سعیدی در نقش ندیمه زن خلیل خان

لیلی سعیدی بازیگر ایرانی در تاریخ اسفند ماه سال ۱۳۵۹ دیده به جهان گشوده است.

ایشان در رشته نقاشی تحصیل کرده است و مدرک دانشگاهی خود را در همین رشته به پایان رسانیده است. همچنین در رشته هنر در آموزشگاه هنر و سینما تحصیل کرده است.

خانم سعیدی قبل از حضور در سریال سنجرخان در نمایش تئاتری به نام خدای کشتار در سال ۱۳۹۸، نمایش مهمانسرای دو دنیا سال ۱۳۹۹ ساخته داریوش موحد، اثر کوتاه رقص چاقو در سال ۱۳۹۷ ساخته آرش انیسی ، سریال شب نامه ساخته امیر عباس مجذوبی و فیلم سینمایی نقره‌ای با کارگردانی محمد حسین لطیفی حضور پیدا کرده است.

لیلا سعیدی علاوه بر هنرپیشگی در عرصه اجرا در برنامه تهران گرد از شبکه ۵ سیما فعالیت داشته است.
خانم سعیدی در سریال سنجرخان نقش زن خلیل خان را بر عهده دارد.

بیوگرافی بازیگران سریال سنجرخان با نقش +عکس و داستان

بیوگرافی احمد نجفی در نقش فرمانده قوای روس

سید احمد نجفی یکی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران در تاریخ دوم فروردین ماه سال ۱۳۲۷ در خرمشهر چشم به جهان گشوده است.

ایشان بعد از دریافت مدرک دیپلم به آمریکا سفر نمود.

آقای احمدی با اینکه شغل پدرش تجارت بود، اما در رشته مدیریت بازرگانی تحصیلاتش را شروع کرد و در سال ۱۳۵۷ مدرک دانشگاهی خود را دریافت نمود.

آقای نجفی در حالی که ۴۱ سال سن داشته با حضور در اثر دندان مار کیمیایی به همراهی فرامرز صدیقی و گلچهر سجادیه فعالیتش را در عرصه هنرپیشگی استارت زده است. وی در سال ۱۳۷۴ با سریال کارآگاه در شخصیت کاراگاه علوی دیده شد. آقای احمدی در سال ۱۳۵۹ به عنوان معاون شبکه دو سیما منصوب شد.

احمد نجفی در سریال کاراگاه علوی با خانم مترجمی که ملیت اوکراینی و روسی داشت، آشنایی پیدا کرد و همین سبب ازدواج این دو شد و حاصل آن سه فرزند یک دختر به اسم مریم «ماریا» و دو پسر به اسم های شایان و دانیال می‌باشد.

خانواده ایشان به ۲ زبان روسی و انگلیسی کاملا مسلط می‌باشند.

آثار سینمایی از جمله: مشت آخر، من یک ایرانی‌ام، استرداد، پایان نامه، ۱۲ صندلی، فیتیله و ماه پیشونی، خاک و آتش و شور و شیرین و همچنین سریال‌هایی همچون :کارآگاه، پیگرد، ولایت عشق، پرده عشق و معمای شاه از فعالیت‌های هنری این چهره به شمار می‌روند.

بیوگرافی بازیگران سریال سنجرخان با نقش +عکس و داستان

بیوگرافی پیام دهکردی در نقش خلیل خان برادر سنجر خان

پیام دهکردی هنرپیشه ایرانی در تاریخ بیستم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۶ در شهرکرد به دنیا آمده است.
پدر ایشان کارمند بانک کشاورزی و مادر وی فرهنگی بوده است.

پیام دهکردی در رشته هنر تحصیل کرده است و مدرک دانشگاهی اش را از دانشگاه تهران تا مقطع فوق لیسانس اخذ نموده است. همچنین در رشته ادبیات نمایشی درس خوانده است.

وی دوره‌های هنرپیشگی را زیر نظارت زنده یاد ابراهیم کریمی که در اصفهان برپا می‌شد سپری کرد و در تهران نیز یکی از شاگردان آقای حمید سمندریان بوده است.

آقای دهکردی با نمایش تئاتری کرگدن در صحنه تئاتر مشغول به کار بوده است تا اینکه در سال ۱۳۸۲ با حضور در سریال باغ بلور ساخته رامبد جوان مقابل قاب تلویزیون قرار گرفت و پس از یک سال با اثر سینمایی یک تکه نان با کارگردانی کمال تبریزی پا به صحنه سینما گذاشت.

پیام دهکردی در سال ۱۳۸۶ اول با سریال شهریار در شخصیت ابوالقاسم شیوا و پس از آن با حضور در شخصیت سردار احتشام در سریال مدار صفر درجه شناخته شد.

ایشان تا کنون دومرتبه ازدواج نموده است ازدواج دوم وی با عارفه لک هنرپیشه، شاعر، نویسنده و مدرس صدا و گفتار می‌باشد ، که از ازدواج نخست خود یک دختر به اسم نورا نیز دارد.

آقای دهکردی مدتی می‌باشد که در لاهیجان سکونت دارد ، او در مورد سفر خود بیان می‌کند: مدت‌ها قبل به خاطر ترافیک، آلودگی و شلوغی قصد نمودم که از تهران به شمال سفر کنم و همینطور هم شد و حالا در لاهیجان زندگی می‌کنم. کمترین اثر هجرت برای من ترک سیگار بود و اکنون در این شهر آموزشگاه هنرپیشگی نیز برپا نموده‌ام.

بیوگرافی یاسمین اوسیوند بازیگر (دختر علی اوسیوند و حمیرا ریاضی)

بیوگرافی علی اوسیوند در نقش پیشکار حاکم سنندج آصف دیوان

علی اوسیوند یکی از بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر کشور ایران است، که در یکم آذر ماه سال ۱۳۳۶ در مسجد سلیمان چشم به جهان گشوده است.

ایشان در رشته هنر تحصیل کرده است و مدرک دانشگاهی خود را تا مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت مدرس تهران اخذ نموده است.

وی کار هنری اش ابتدا از صدا و سیما کلید خورد. آقای اوسیوند ابتدایی انقلاب اسلامی با تعطیلی دانشگاه‌ها وارد صحنه تئاتر شد تا اینکه در حالی که ۲۶ ساله بود با حضور در اثر بازداشتگاه اولین مقابل قاب تلویزیون قرار گرفت.

علی اسیوند با حضور در سریال پهلوانان نمیمیرند ساخته حسن فتحی و سریال آژانس دوستی مطرح شد، اما شهرت ایشان به ایفای نقش در شخصیت مصطفی در فیلم سینمایی اخراجی‌ها ساخته مسعود ده نمکی باز می‌گردد.

آقای اوسیوند زمانی که وارد دانشگاه شد با حمیرا ریاض هنرپیشه آشنایی پیدا کرد و همین سبب ازدواج این دو هنرمند شد و در سال ۱۳۷۸ زندگی مشترکشان را آغاز کردند و حاصل آن یک دختر به اسم یاسمین می‌باشد.

بیوگرافی بازیگران سریال سنجرخان با نقش +عکس و داستان

بیوگرافی قطب الدین صادقی در شخصیت سردار رشید

قطب الدین صادقی یکی از چهره‌های سریال سنجرخان محسوب می‌شود، که در تاریخ سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۱ در سنندج دیده به جهان گشوده است.

او در رشته هنر تحصیل کرده است و مدرک خود را در سال ۱۳۵۴ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران اخذ نموده است. همچنین در سال ۱۳۵۷ مدرک فوق لیسانس و مدرک دکترا در عرصه مطالعات هنرهای نمایشی را در سال ۱۳۶۴ در دانشگاه سوربن فرانسه دریافت کرده است.

او بعد از اتمام تحصیلاتش علاوه بر آموزش در دانشگاه‌های نامدار کارهای هنری و ادبی و نویسندگی و همچنین اجرای تئاتر را نیز انجام می‌داد.
وی یکی از با استعدادترین نویسندگان، مترجمان و کارگردان تئاتر و همچنین هنرمندان سینما و تلویزیون به شمار می‌رود.

این چهره در مجموعه‌هایی معروفی از جمله: کیف انگلیسی، کلاه پهلوی، معمای شاه و پروانه ایفای بسیار زیبایی از خود به نمایش گذاشت.

از سایر کارهای آقای صادقی می‌توان به: تالیف ۵۰ نمایشنامه کارگردانی، ۵۲ تئاتر نمایشی و چند اثر کوتاه و ترجمه ۱۸ کتاب نیز اشاره کرد.
قطب الدین صادقی یک آکادمی هنری به اسم تماشاخانه شانو نیز دارد.

بیوگرافی بازیگران سریال سنجرخان با نقش +عکس و داستان

بیوگرافی جلیل فرجاد در شخصیت آیت الله شریعتمدار

جلیل فرجاد یکی از چهره‌های سینما و تلویزیون کشور ایران در تاریخ هجدهم اسفند ماه سال ۱۳۳۰ در مرند آذربایجان شرقی متولد شده است.

ایشان در رشته هنر تحصیل کرده است به مدرک خود را تا مقطع کارشناسی در همین رشته اخذ نموده است. همچنین مدرک کارشناسی ارشد در رشته کارگردانی و درجه یک هنری معادل دکترا را دریافت کرده است.

آقای فرجاد در سال ۱۳۵۴ با بازی در نمایش تئاتری فعالیتش در عرصه هنرپیشگی را شروع نمود.

ایشان با حضور در فیلم سینمایی بازداشتگاه در سال ۱۳۶۱ پا به صحنه سینما گذاشت.

می‌توان به فعالیت‌های این چهره: برج آخرت، حلقه‌های ازدواج، نطفه شوم، جنایت و جنحه، محفل ایکس، جان سخت، کوچه و موزه و بر بال فرشتگان نیز اشاره کرد.

آقای فرجام متاهل می‌باشد و در سال ۱۳۶۱ با خانم منیژه افشاری ازدواج نموده است و حاصل آن دو دختر به اسم‌های مارال و مونا می‌باشند، که این دو همانند پدر در عرصه بازیگری فعالیت دارند.

بیوگرافی بازیگران سریال سنجرخان با نقش +عکس و داستان

بیوگرافی زاهد زندی در نقش برادر دیگر سنجرخان

زاهد زندی بازیگر ایرانی در سنندج به دنیا آمده است.
ایشان در رشته کاردانی الکتروتکنیک تحصیل کرده است و همچنین در رشته کارگردانی درس خوانده است و مدرک خود را تا مقطع لیسانس در همین رشته اخذ نموده است.

آقای زندی در فعالیت‌هایی از جمله:
زالاوا، دم صبح، ژوان، روژان، دلتای صلح و مجموعه‌های گه وره مال، عضو جدید اوپک، خواستگاران و مرواری به ایفای نقش پرداخته است.

زاهد زندی به غیر از هنرپیشگی در عرصه کارگردانی فعالیت دارد. او یک نمایش تئاتری به نام تنهایی را خود کارگردانی کرده است.

آقای زندی در آثار کوتاه بلین، راو و نمایش‌های تئاتری پاله وان نادر، چند روایت چپ کوک، کافه چیا، پانکیه کان، اصل بیست ویک، بی‌خوابی، شبانان، کوچ سرزمین سوخته، راز شب‌های بارانی، روایت بیمار اتاق شماره ۱۳ و دیگر نمایش‌های تئاتری حضور یافته است.

بیوگرافی بازیگران سریال سنجرخان با نقش +عکس و داستان

بیوگرافی حمیدرضا نعیمی در نقش رضاخان

حمیدرضا نعیمی بازیگر ایرانی در یکم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۳ در شهر سرپل ذهاب استان کرمانشاه دیده به جهان گشوده است.

حمیدرضا نعیمی در رشته هنر تحصیل کرده است. همچنین در رشته کارگردانی مدرک فوق لیسانس از دانشگاه هنر و معماری را دریافت کرده است.
او فعالیت هنری خود را با نمایش تئاتری دانش آموزی در سال‌های جنگ تحمیلی شروع نمود.

آقای نعیمی در سال ۱۳۷۲ با پذیرفته شدن در دانشگاه برای ادامه تحصیلات راهی تهران شد. وی دوره‌ های هنرپیشگی را زیر نظارت اساتید مطرحی از جمله :حمید سمندریان، محمود دولت آبادی و پروانه مژده سپری کرده است .

او یکی از پرفعال ترین چهره‌های نمایش تئاتری به حساب می‌آید.

می‌توان به شاخص‌ترین فعالیت‌های حمیدرضا نعیمی در عرصه کارگردانی: نمایش‌های روزنه، وعده گاه، نهنگ‌ها، زمانی برای زندگی، دختری با شنل ارغوانی، داستان‌های کارور، فاوست، خیال، درخشش در ساعت مقرر، سقراط، ترور، شرق دور… شرق نزدیک، شوایک و ریچارد نیز اشاره نمود.

آقای نعیمی به غیر از هنرپیشگی در عرصه کارگردانی، مدرس دانشگاه و نویسندگی مشغول به کار است.
اقتباس از فعالیت‌های معروف دنیا یکی از علاقمندهای ایشان به حساب می‌آید.
او در سال ۱۴۰۰ توانست نشان درجه یک هنری معادل دکترا را از آن خود کند.

بیوگرافی بازیگران سریال سنجرخان با نقش +عکس و داستان

بیوگرافی فاطمه شکری در نقش ندیمه زن سنجر خان

یکی دیگر از چهره‌های سریال سنجر خان فاطمه شکری می‌باشد، که در تاریخ ۲۱ شهریور ماه سال ۱۳۳۷ در ارومیه به دنیا آمده است.

ایشان کار هنری اش را در عرصه هنرپیشگی از سال ۱۳۶۹ استارت زده است.
او هنگامی که ۵ سال سن داشته در سال ۱۳۴۲ پا به صحنه سینما گذاشت و تا سن ۱۸ سالگی به طور متداوم به ایفای نقش پرداخت، تا اینکه به خاطر شغل و محدودیت‌هایی از هنر کناره گیری کرد.

خانم شکری در سال ۱۳۶۹ مجدداً به نمایش تئاتری برگشت و پس از آن در شبکه استانی اصفهان آغاز به کار نمود.
ایشان در سال ۱۳۷۷ با اثر فریاد کار ساخته مسعود کیمیایی پا به صحنه سینما نهاد.

وی در فعالیت‌هایی از جمله:
دامادی به اسم صفر، تایماز موتوری، آتیش بازی، سه درجه تب، بی عنوان، عشق پول و اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند حضور یافته است.

خانم شکری بیان می‌کند :در شهر ارومیه درس خوانده‌ام و مدرک دیپلم را دریافت کرده ام. مادر من اصالتاً ارومیه‌ای می‌باشد و افتخار می‌کنم که ترک زبان می‌باشم. در شهر اصفهان ساکن هستم به خاطر اینکه پدر اصالتاً اصفهانی می‌باشد، اما من در کل یک آذربایجانی هستم و تبریز و بازیگران این شهر را بسیار دوست می‌دارم.

بیوگرافی بازیگران سریال سنجرخان با نقش +پشت صحنه عکس و داستان

خلاصه داستان سریال سنجر خان

سنجر خان وزیری ملقب به سردار اکرم، در دورانی که روس ها منطقه‌های گوناگون ایران را از قبیل کردستان را گرفته بودند با اطلاع از عمق بحران و فشارهای بسیار اشغالگران اول با ارسال کردن نامه‌هایی به حاکم سنندج و اجازه گرفتن برای جنگ و پس از ناامید شدن از پشتیبانی آنان در شروع فعالیت به جنگ با قشون انگلستان رفت و با شکست انگلیس‌ها، مسیر جنگ با روس‌ها برای وی دشوارتر شد. وی با تکیه بر نیروهای مردمی روستاهای اطراف سنندج به میدان جنگ با روس‌ها رفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو