امیرحسین حبیبیان کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/11/27

09:16


معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران از افزایش 20 تا 30 درصدی صدور نسخه های الکترونیک در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد.

امیرحسین حبیبیان کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

افزایش 20 تا 30 درصدی صدور نسخه های الکترونیکی نسبت به سال قبل

به گزارش نم نمک ، امیرحسین حبیبیان ضمن اعلام این خبر ، درباره میزان مصرف دارو اظهار کرد :  بر اساس اطلاعات سامانه نسخه الکترونیک ، پرمصرف ترین داروهای کشور در سال جاری داروی بیماران قلبی و عروقی و دیابتی است.

امیرحسین حبیبیان کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

امیرحسین حبیبیان کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی ادامه داد : اطلاعات سامانه نسخه الکترونیک در سال جاری نشان می دهد ، 116 قلم دارو تجویز شده در فهرست گران ترین داروهای تجویزی در کشور است که این داروها بیشتر برای بیماران خاص و صعب العلاج ، در 28 استان کشور تجویز شده اند.

معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران گفت : برخی از این داروها ، بیش از 70 میلیون تومان قیمت دارد و در برخی بیماران مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز ، دارو تجویزی با قیمتی بیش از یک میلیارد تومان نیز در این سامانه ثبت شده است که به صورت رایگان در اختیار این بیماران قرار گرفته است.

حبیبیان ادامه داد : در سال جاری همچنان داروی انسولین قلمی ، پرهزینه ترین داروی تجویزی است که مبلغی بالغ بر 400 میلیارد تومان برای این دارو هزینه شده است.

معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران ، با اشاره به اینکه پرمصرف ترین داروهای کشور ، مربوط به بیماری های قلب و عروق و دیابت است ، افزود : تعداد 215 میلیون داروی متفورمین در سال جاری تجویز شده که در مقایسه با سال قبل 30 درصد افزایش داشته است و پس از آن داروهای «آ اس آ» و «لوزارتان» که در پرفشاری خون استفاده می شوند ، قرار دارد.

معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران ، با اشاره به افزایش 20 تا 30 درصدی صدور نسخه های الکترونیک در سال جاری ، نسبت به سال قبل ، افزود : مشارکت پزشکان امسال از عدد 102 هزار پزشک عبور کرده است که نشان دهنده رشد 8 درصدی با اجرای طرح نسخه الکترونیک است.

وی گفت : از ابتدای اجرای طرح نسخه الکترونیک تا کنون بیش از 269 میلیون نسخه الکترونیک ثبت شده که در ماه های اخیر حدود 12 میلیون نسخه در ماه در سطح کشور توسط پزشکان تجویز شده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت ، حبیبیان اظهار کرد : مشارکت پزشکان استان های یزد ، البرز و کرمان بیش از 90 درصد است و دارای بالاترین مشارکت هستند و در استان های قم ، خراسان رضوی و اردبیل هنوز 15 درصد نسخه ها به صورت کاغذی ارائه می شود.


بیوگرافی امیرحسین حبیبیان

امیرحسین حبیبیان متولد ایران معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو