نیوشا بریمانی کیست و الان کجاست؟

منبع: نم نمک

2

1402/11/27

09:38


نیوشا بریمانی ، نوازنده کمانچه و سرپرست گروه «نوشه» می گوید که علت تداوم داشتن فعالیت گروه «نوشه» طی 10 سال ، سخت کوشی و پوست کلفتی خودش و بعد همراهی اعضای گروه بوده است.

نیوشا بریمانی کیست و الان کجاست؟

نیوشا بریمانی هستم؛ یک پوست کلفت!

نیوشا بریمانی ، نوازنده کمانچه و سرپرست گروه «نوشه» است. گفته می شود که این گروه قریب به یک دهه است که فعالیت مستمر دارد و جزو معدود گروه های پاپ بانوان است که فعالیتش ادامه دار بوده است.

نیوشا بریمانی کیست و الان کجاست؟

نیوشا بریمانی کیست و الان کجاست؟

در همین راستا طی گفت وگویی که با بریمانی داشتیم ، درباره علت تداوم فعالیت آنها در این سال ها پرسیدیم.

او گفت : شاید علت این امر در درجه اول سخت کوشی و پوست کلفتی خودم و بعد همراهی اعضای گروه باشد. راستش را بخواهید فعالیت در فضاهای زنانه کار آسانی نیست؛ چراکه حفظ یک گروهی که با شرایط عادی کار می کند هم بعد از 10 سال کار سختی است و به مدیریت خوب و بی حاشیه بودن اعضا نیاز دارد.

این هنرمند ادامه داد : من شانس این را دارم که تمام اعضای گروه «نوشه» فارغ التحصیلان موسیقی هستند و همین امر موجب شده که در این سال ها چندان تغییری در بین اعضا نداشته باشیم و 80 درصد اعضای گروه بدون تغییر باقی بمانند.

مشکلات سانس ساعت دو بعد از ظهر برای بانوان

در همین راستا از او سوال کردیم که فعالیت گروهی که همگی خانم هستند ، چقدر کار را سخت می کند؟

بریمانی پاسخ داد : سخت می شود؛ زیرا پیشنهادات و موقعیت های دیگر خود را از دست می دهید. من پیشنهادات همکاری از گروه های دیگر ، شهرستان ها و حتی از سمت ارگان های مختلف داشته ام؛ منتهی اگر بخواهم با همین گروه کار را پیش ببرم؛ چون خواننده خانم داریم امکان پذیر نیست. از طرفی پس از آقای احسان کرمی با خواننده جدیدی کار نکرده ام و تمام انرژی خودم را روی کنسرت های بانوان گذاشتم و همین امسال تقریبا هر ماه در تالار وحدت کنسرت داشته ایم.

او ادامه داد : زمانی که یک گروه بانوان قصد برگزاری کنسرت دارد ، ساعتی که برای برگزاری کنسرت در اختیارش می گذارند ، عمدتا 2 بعد از ظهر است ، درصورتی که پر کردن یک سالن 700 نفره در این ساعت به خصوص در فصل گرما کار بسیار سختی است. همچنین باوجود اینکه ساعت 2 بعد از ظهر به ما نوبت اجرا می دهند ، اما همان هزینه ای را برای اجاره سالن می گیرند که یک اجرا برای ساعت 9 شب پرداخت می کند و این دور از انصاف است. خود من زمانی که به کشورهای دیگر برای برگزاری کنسرت می روم ، کاملا حمایت می شوم و حتی دستمزدی برای انجام کار هنری دریافت کرده ام.

این نوازنده کمانچه تصریح کرد : امیدوارم ترتیب اثری بدهند که اکنون باحضور آقای الهیاری در بنیاد رودکی شرایط را برای ما تسهیل کنند و گروه های بانوان مجبور نشوند ، همان هزینه ای را که یک گروه برای سانس ساعت 21 پرداخت می کند ، پرداخت کنند؛ البته که بعضا تخفیف هایی لحاظ می کنند ولی چندان میسر نیست.

به دغدغه هنرمندان زن اهمیت نمی دهند

این هنرمند همچنین درباره برگزاری یک جشنواره موسیقی مختص به بانوان گفت : قبلا جشنواره ای به نام «گل یاس» برای بانوان برگزار می شد و خوب بود که طی آن به دغدغه ها و مشکلات بانوان برای فعالیت در حوزه موسیقی می پرداختند. ولی اکنون امکان ندارد که طی سال از هیچ نهاد و ارگان وابسته به وزارت فرهنگ از زنانی که در موسیقی فعالیت می کنند دعوت شود تا از مشکلات و دغدغه های خود بگویند. درحقیقت ما هیچ حمایت چنداتی دریافت نمی کنیم و ای کاش اگر دوست دارند که ما فعالیت کنیم از ما حمایت کنند. م

نحوه انتخاب خواننده این گروه بانوان به چه صورت است؟

گروه «نوشه» با سه خواننده از جمله پریچهر خسروی ، پگاه بزرگ و شهناز زمردبخش همکاری دارد که در همین راستا از او درباره نحوه انتخاب خواننده های گروه پرسیدیم.

او توضیح داد : در ایران خواننده زن خوب زیاد داریم و خواننده های زیادی برایم نمونه کار می فرستند ولی گاه چون به سطحی که مورد قبول تالار وحدت است نرسیده اند ، حذف می شوند. در حال حاضر خانم پریچهر خسروی خواننده بسیار توانا و باتکنیکی هستند که با او همکاری دارم.

این نوازنده کمانچه ادامه داد : البته پیش آمده که خواننده ای تنها تا 70 درصد مورد رضایت من بوده ولی چون انگیزه و تلاش داشته ، با او همکاری کرده ام و به مرور شاهد پیشرفتش بوده ام.

نیاوران بهتر بود یا وحدت؟

او همچنین درباره اختصاص یک سانس در تالار وحدت به بانوان در این دوره از جشنواره موسیقی فجر گفت : به شخصه تالار وحدت را از همه جا بیشتر دوست دارم؛ چون از کودکی در آن بزرگ شده ام. اما دوره های گذشته جشنواره ، سالنی که به بانوان اختصاص داده می شد ، در فرهنگسرای نیاوران بود و هر سانس بین دو گروه تقسیم می شد. نکته مثبتی که حضور بانوان در فرهنگسرای نیاوران داشت این بود که سانسی که به ما اختصاص داده می شد ، 9 شب بود و این امر خود کمک می کرد که راحت تر بتوانیم فروش بلیت داشته باشیم.

مشکل ، هزینه برگزاری کنسرت است

همچنین از او سوال کردیم که وضعیت فعالیت زنان در موسیقی را چگونه می بیند؟

او گفت : بسیاری از گروه های بانوان کیفیت اجرایی خوبی دارند ولی آنقدر هزینه های برگزاری کنسرت بالاست که از پس آن برنمی آیند؛ زیرا هر کنسرت هزینه ای 100 تا 150 میلیون تومانی دارد و برگزارکننده اصلا نمی داند برگزاری کنسرت برایش سود مالی خواهد داشت یا خیر؟

بریمانی در پایان درباره برنامه های سال آینده گروه «نوشه» گفت : برای ساگرد 10 سالگی گروه قرار است کنسرتی در اردیبهشت ماه از آلبوم «نیوش» به ساخته خودم که در ژانر فیوژن و جز است با همین گروه داشته باشیم. همچنین قصد دارم سال آینده گروه بین المللی که با آنها همکاری دارم را به ایران دعوت کنم.


بیوگرافی نیوشا بریمانی

نیوشا بریمانی متولد 15 فروردین 1363 در تهران نوازنده کمانچه ایران است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو