پرویز امینی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

3

1402/11/29

11:03


استاد علوم سیاسی دانشگاه شاهد معتقد است که امر سیاسی در کشور به جایی رسیده که یک سخنران ، لیدر سیاسی شده است.

پرویز امینی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

انتقاد استاد دانشگاه از لیدری سیاسی یک سخنران

به گزارش نم نمک ، پرویز امینی سیاست پژوه و عضو هیئت علمی دانشگاه ، شامگاه جمعه -27 بهمن 1402- در یک برنامه تلویزیونی با موضوع «نهاد انتخابات» اظهار کرد : برای رسیدن به انتخابات دموکراتیک ، هیچ راهی جز تحزب وجود ندارد. حزب ، مهم ترین نهاد برای تنظیم امر سیاسی در حوزه عمومی است و تربیت نیروی سیاسی جز در حزب صورت نمی گیرد.

پرویز امینی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

پرویز امینی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی در ادامه تصریح کرد : الان نهاد انتخابات به چنان ابتذالی کشیده شده که «استاد فلانی» که زمانی سخنرانی می کرد و اعداد فراماسونری از تصاویر نشان می داد ، حالا لیدر سیاسی شده و عمل سیاسی تنظیم می کند. این یعنی امر سیاسی دچار ابتذال شده است.

امینی همچنین عنوان کرد : کسی مانند مصطفی تاجزاده اندیشه های رادیکال داشت اما وقتی امثال او را به جای دیگری می برند ، به جایش علی کریمی مرجعیت سیاسی پیدا می کند. در حالی که امثال تاجزاده دست کم قابل گفت وگو هستند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید نیرومند ، مقتدر و صدای اجتماع باشد ، بیان کرد : مشارکت در انتخابات ، تقویت و پاسداری از نهاد انتخابات است. انتقاد و اعتراض به مدیریت کشور ، یک موضوع یک بار مصرف نیست. از طرفی باید رویکرد اصلاح طلبانه که واقعی ترین رویکرد کشور است و بیشترین هماهنگی را دارد ، تقویت شود و با تضعیف این رویکرد ، رادیکالیسم و تحجر رشد پیدا می کند.

این استاد دانشگاه با یادآوری قهر و آشتی های اصلاح طلبان با انتخابات در ادوار مختلف ، گفت : در گذشته هم برخی مواقع گفتند در انتخابات شرکت نکنید و بعد پشیمان شدند. باید در نظر گرفت که مانند سال 92، همیشه ظرفیت هایی در انتخابات وجود دارد که نباید از آن گذشت. ضمن اینکه تاثیرگذاری مجلس آینده مهم است. مجلس قبل از قانونگذاری و نظارت ، باید یک نیروی سیاسی موثر باشد.


بیوگرافی پرویز امینی

پرویز امینی متولد سال 1343،جامعه شناس سیاسی ، استاد یاردانشکده علوم انسانی ، گروه آموزشی علوم سیاسی و مطالعات انقلاب اسلامی دانشگاه شاهد می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو