تزیین حنا عروس ۱۴۰۳ با دیزاین های جذاب و شیک

تزیین حنا عروس ۱۴۰۳ با دیزاین های جذاب و شیک


منبع: آرگا

2

1402/11/29

19:09


ایده ها و روش های زیادی برای تزیین حنا عروس ۱۴۰۳ وجود داشته که عروس خانم هایی که قرار است جشن عروسی برای خود برگزار کنند و این مراسم را قبل عروسی خود اجرا نمایند می توانند از آن ها بهره مند شده و به منظور زیبا سازی حنا و جذابیت بخشیدن به دیزاین آن بکار گیرند تا بدین صورت جشنی بی نظیر برای خود برگزار نمایند.

یکی از مراسمات سنتی و زیبایی که قبل از جشن عروسی برگزار می گردد مجلس حنابندان بوده که آداب و رسوم مخصوص به خود را داشته و در اصطلاح مراسم خداحافظی عروس با خانه پدری بوده و در آخرین شب اقامت عروس به شکل رسمی در خانه پدری بر پا می شود. این آیین در گذشته رواج بیشتری داشته ولی امروزه اغلب در روستاها و شهره های کوچک انجام می گیرد و در شهر های بزرگ به طور کامل حذف شده و یا به شکلی مدرن و خاص برگزار می گردد. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب به نمایش مدل های مختلف تزیین حنا عروس ۱۴۰۳ بپردازیم.

ایده های جدید دیزاین حنا عروس 1403

ایده های جالب تزیین حنا عروس ۱۴۰۳

بهتر است بدانید که در گذشته دست و پای عروس را حنا می بستند اما امروزه معمولا قرار دادن مقدار جزئی حنا بر روی کف دست عروس را کافی می دانند. حنا به شکل های مختلفی دیزاین می گردد ولی در حال حاضر از نقش حنا یا طراحی با حنا به منظور زیبا سازی دست عروس و ادای احترام به سنت قدیمی استفاده می کنند. این نوع مراسم در واقع ریشه در عقاید مذهبی و فرهنگ ایرانیان دارد و به دلیل که از نگاه طب سنتی حنا برای بدن گیاهی مفید بوده در اسلام نیز به آن توصیه شده و به همین خاطر در جشن عروسی به دست های عروس می مالند.

این مراسم در خانه پدری عروس برگزار می گردد و از جمله جشن هایی بوده که بایستی با یک برنامه ریزی اصولی و درست انجام شود. روز برگزاری این مراسم به طور معمول یک روز و یا یک هفته پیش از مراسم عروسی بوده و از سوی خانواده عروس تدارک دیده شده و برگزار می گردد. از جمله فلسفه های این جشن این بوده که حنا از نماد های بهشتی به حساب آمده و معتقد هستند که حنا زدن به کف دست در این جشن موجب سعادت و خوشبختی و همینطور ایجاد خیر و برکت در مراسم می شود.

مدل های جذاب دیزاین حنا عروس 1403

تزیین حنا از بخش های اصلی و جذاب مراسم حنابندان به حساب آمده است. در این جشن عروس لباس هایی به رنگ قرمز می پوشد و آشنایان و فامیل دور او جمع شده و به جشن و پایکوبی می پردازند. بعد از آن یک نفر ظرف حنا یا سبد و یا طبق رسوم حنای دیزاین شده را دور چرخانده و هر یک از مهمانان که علاقه داشته کمی از جنا را بر داشته و به نیت برکت آن به کف دست خود می مالند.

مدل های زیبا و خاص دیزاین حنا عروس

با توجه به این که این جشن نوعی مراسم سنتی بوده بنابراین بهتر است تم انتخابی شما برای حنابندان نمایانگر قدمت و اصالت این جشن باشد. بکار بردن کوسن های شکلاتی و پرده های بلند قرمز رنگ همراه با فانوس ها و ظرف های مسی سنتی می تواند جلوه زیبایی به مراسم موردنظر بدهد. مسئولیت پذیرایی در جشن حنابندان بر عهده خانواده عروس می باشد. به طور معمول در جشن حنابندان پذیرایی شام صورت نمی گیرد. این جشن اغلب پس از شام برگزار شده اما خانواده عروس خانم می توانند در صورت تمایل به مهمانان خود شام بدهند. در ادامه مدل هایی جذاب و بی نظیر از انواع تزیین حنا عروس را برای مشاهده در اختیارتان قرار داده ایم.

مدل های زیبا دیزاین حنا عروس

 

مدل های خاص دیزاین حنا عروس

ایده های جالب دیزاین حنا عروس

سبک های متفاوت دیزاین حنا عروس 1403

مدل های زیبا تزیین حنا عروس 1403

مدل های خاص دیزاین حنا عروس

مدل های شیک دیزاین حنا عروس

ایده های جدید دیزاین حنا عروس

ایده های جالب دیزاین حنا عروس

مدل های متنوع دیزاین حنا عروس

مدل های متنوع تزیین حنا عروس 1403

مدل های متنوع دیزاین حنا عروس

سبک های متنوع دیزاین حنا عروس

ایده های زیبا دیزاین حنا عروس

انواع تزیین جذاب حنا عروس

انواع تزیین زیبا حنا عروس

مدل های متنوع تزیین حنا عروس 1403

سبک های متنوع دیزاین حنا عروس

مدل های خاص دیزاین حنا عروس 1403

ایده های جذاب دیزاین حنا عروس

مدل های متنوع دیزاین حنا عروس

مدل های جالب زیبا سازی حنا عروس

مدل های شیک تزیین حنا عروس 1403

ایده های جالب دیزاین حنا عروس 1403

مدل های شیک دیزاین حنا عروس

سبک های متفاوت دیزاین حنا عروس

ایده های جدید دیزاین حنا عروس

 

ایده های جالب تزیین حنا عروس 1403

تصاویری که ملاحظه نمودید مدل های زیبا و جالبی از انواع تزیین حنا عروس ۱۴۰۳ بود که امیدواریم مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد و توانسته باشیم شما را در انتخاب مدل مدنظرتان راهنمایی لازم کرده باشیم. همینطور می توانید در صورت تمایل برای دیدن مدل های گوناگون تزیین خانه عروس ۲۰۲۴ و تزیین جهیزیه عروس ۲۰۲۴ به لینک های داده شده مراجعه کنید و از این مطالب بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو