چگونه از اسپویلر تلگرام برای شطرنجی کردن پیام استفاده کنیم؟

چگونه از اسپویلر تلگرام برای شطرنجی کردن پیام استفاده کنیم؟


منبع: پلازا

1

1402/11/30

08:12


چگونه از اسپویلر تلگرام برای شطرنجی کردن پیام استفاده کنیم؟

اگر در کانال‌های تلگرامی که عضو هستید با تصویری مواجه شدید که به شکل شطرنجی درآمده و یا شاهد شطرنجی کردن پیام در تلگرام هستید، باید بدانید به این ویژگی اسپویلر تلگرام گفته می‌شود که در ادامه قصد داریم شما را با این ویژگی جدید آشنا کنیم.

در هر بروزرسانی فصل Telegram شاهد ویژگی‌های جدیدی هستیم که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا بیشتر از هر پیام رسان دیگری بتوانند از قابلیت‌های این مسنجر به بهترین شکل استفاده کنند. یکی از این موارد که اخیرا به تلگرام اضافه شده مربوط به شطرنجی کردن پیام در تلگرام بوده است. بسیاری از کاربران هنوز نحوه استفاده از آن را نمی‌دانند و بسیاری هم نمی‌دانند که اسپویلر تلگرام چیست. برای آشنایی کامل با این قابلیت ادامه این مقاله پلازا را از دست ندهید که به صورت تصویری قصد داریم شما را با آن آشنا کنیم.

فهرست مطالب

شطرنجی کردن پیام در تلگرام

در کانال‌های تلگرامی که به کپی‌رایت یا اسپویل اهمیت بسیاری می‌دهند اغلب شاهد استفاده از این ویژگی هستیم. اگر شما نیز تصمیم دارید نحوه استفاده از این ویژگی را یاد بگیرید و یا بیشتر با اسپویلر تلگرام آشنا شوید، کافیست که در ادامه مقاله با ما همراه باشید زیرا تصمیم داریم شما را با اطلاعات بسیار خوبی از این ویژگی آشنا کنیم که در کنار آن قادر به یادگیری دیگر ابزارهای مرتبط با این ویژگی خواهید بود. پس در ادامه مقاله مربوط به شطرنجی کردن پیام در تلگرام با ما همراه باشید.

اسپویلر تلگرام چیست؟

اسپویلر تلگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

در ابتدا باید بدانید که اسپویلر تلگرام مربوط به آپدیت یکی دو ماه اخیر نیست و شرکت سازنده این پیام رسان در آذر ماه سال ۱۴۰۰ این ویژگی را فعال سازی نمود. در خصوص اسپویلر تلگرام باید بدانید که از طریق این ویژگی می‌توانید بخش‌هایی از متن که حاوی اسپویل از منابع دیگر هستند را به صورت شطرنجی به نمایش در بیاورید.

مخفی نمودن قسمتی از پیام می‌تواند این موضوع را به خواننده منتقل کند که متن مربوطه حاوی اسپویل بوده و ممکن است شباهت‌هایی از آن در منابع و سایت‌ها و حتی کانال‌های دیگر را مشاهده کنید. در این زمینه با برفکی نشان دادن متن یا تصویر می‌توانید به خواننده این مفهوم را منتقل کنید که مطلب پیش رو حاوی اسپویل بوده است. امروزه استفاده از این ویژگی در کانال‌ها و حتی گپ‌های بسیاری انجام می‌گیرد که اگر نحوه فعال‌سازی و یا کار با آن را نمی‌دانید کافیست در ادامه با ما همراه باشید که قصد داریم نحوه شطرنجی کردن پیام یا تصویر در تلگرام را به شما عزیزان آموزش دهیم. ناگفته نماند که این ویژگی در به روز رسانی نسخه ۸.۴ به تلگرام افزوده شده که در کنار آن ابزارهای مفیدتری برای شما در نظر گرفته شده است که دسترسی به آنها رایگان خواهد بود.

نحوه شطرنجی کردن پیام در تلگرام اندروید و آیفون

برای ارسال پیام حاوی اسپویل می‌توانید مسیر زیر را دنبال کنید که به طور کامل روند انجام اینکار را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم:

  • برای شروع مانند تصویر زیر یک متن که مدنظر دارید را تایپ کنید.

  • سپس مانند تصویر زیر بخشی که می‌خواهید به حالت اسپویل در بیاید را انتخاب نمایید.

  • در ادامه روی ۳ نقطه کنار کلیک کنید تا لیست ابزارهای دیگر برایتان به نمایش در بیاید.

  • با زدن دکمه اسپویلر، شاهد اسپویل شدن متن مد نظر خود خواهید بود که دیگر نیازی به کار خاصی نیست و می‌توانید متن خود را به اشتراک بگذارید.

  • تمام. اگر سوال یا مشکلی در این زمینه برایتان به وجود آمده است با ما در بخش نظرات همراه باشید.

در ادامه با ما همراه باشید که تصمیم داریم نحوه شطرنجی کردن پیام در تلگرام کامپیوتر را به شما آموزش دهیم.

نحوه شطرنجی کردن پیام در تلگرام کامپیوتر

برای شروع تبدیل نمودن متن به اسپویلر در تلگرام مسیر زیر را دنبال کنید :

  • برای شروع متنی که مدنظر دارید را تایپ کنید.

  • سپس مانند تصویر بخشی که قصد دارید به صورت اسپویل شده در بیاید را انتخاب نمایید.

  • در ادامه روی متن مربوط راست کلیک و مسیر Formatting و سپس Spoiler را دنبال کنید و روی اسپویلر کلیک کنید. در این زمینه می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + P نیز استفاده نمایید.

  • همانطور که شاهد هستید متن مربوط به حالت اسپویل درآمده است.

  • با کلیک برروی شکل برفکی شاهد نمایش دادن متن خود خواهید بود.

  • تمام

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید نحوه شطرنجی کردن پیام در تلگرام به شما عزیزان آموزش داده شد. همچنین به توضیحات تکمیلی اسپویلر تلگرام نیز پرداخته شد. با این تفاسیر نظر شما نسبت به این ویژگی چیست؟ ایا سوال باقی‌مانده‌ای در ذهن شما وجود داشته که به آن پرداخته نشده است؟ باما همراه باشید و نظرات مثبت و منفی خود را نسبت به این مقاله برایمان به اشتراک بگذارید که با انجام اینکار به تکمیل شدن این مطلب از زوایای مختلف کمک خواهید نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو