معرفی فیلم شب، داخلی، دیوار + بازیگران و خلاصه داستان

معرفی فیلم شب، داخلی، دیوار + بازیگران و خلاصه داستان


منبع: فیگار

2

1402/11/30

11:58


فیلم شب داخلی دیوار که با نام Beyond the Wall نیز شناخته می‌شود، یک درام ایرانی به نویسندگی و کارگردانی «وحید جلیلوند» و تهیه‌کنندگی «علی جلیلوند» است.

معرفی فیلم شب، داخلی، دیوار + بازیگران و خلاصه داستان

فیلم شب داخلی دیوار که با نام Beyond the Wall نیز شناخته می‌شود، یک درام ایرانی به نویسندگی و کارگردانی «وحید جلیلوند» و تهیه‌کنندگی «علی جلیلوند» است.

فیلم شب، داخلی، دیوار سومین اثر بلند سینمایی «وحید جلیلوند» محسوب می‌شود که خود او نیز فیلمنامه آن را نوشته است. برادر وی، «علی جلیلوند»، به عنوان تهیه‌کننده در این اثر فعالیت می‌کند.

در فیلم سینمایی فیلم شب، داخلی، دیوار ، نقش‌های اصلی به «نوید محمدزاده» و «امیر آقایی»، که پیش از این در دو فیلم بلند قبلی «وحید جلیلوند» که چهارشنبه 19 اردیبهشت (2015) و بدون تاریخ، بدون امضاء (2017) نام داشت، با همدیگر همبازی شده بودند، اختصاص داده شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینما و تلویزیون، می‌توانید به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


معرفی فیلم شب داخلی دیوار

گفته می‌شود که ساخت این فیلم حداقل دو سال زمان برده و تصویربرداری آن به دلیل شیوع بیماری کووید 19، چندین کاه متوقف شده بود. فیلم شب، داخلی، دیوار تاکنون در هیچ جشنواره داخلی حضور نیافته و اکران عمومی در ایران نداشته است.

فیلم شب داخلی دیوار

فیلم شب داخلی دیوار

این فیلم برای نخستین‌بار در تاریخ 8 سپتامبر 2022 (17 شهریور 1401) با عنوان بین‌المللی Beyond the Wall در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز نمایش داده شد. پس از نامزدی برای جایزه شیر طلای این جشنواره، شب داخلی دیوار، در فستیوال‌های مختلفی از جمله تورنتو، بوسان، هامبورگ، آسیاپاسفیک، سائوپائولو، لیسبون، گوتنبرگ، اوراسیا و ژنو به نمایش درآمد و جوایز متعددی را از آن خود کرد.

  • زمان فیلم: 126 دقیقه
  • ژانر: درام، سیاسی و اجتماعی
  • سال ساخت: 1400

شرکت آلمانی «مَچ فکتوری» نیز در ماه ژوئیهٔ سال 2022، حق پخش بین‌المللی این فیلم را در اختیار گرفت.

بازیگران فیلم شب، داخلی، دیوار + بیوگرافی

فیلم شب داخلی دیوار

بازیگران فیلم شب، داخلی، دیوار «نوید محمدزاده»، «دایانا حبیبی»، «امیر آقایی»، «علیرضا کمالی»، «سعید داخ» و «دانیال خیرخواه» هستند. «نوید محمدزاده» نقش «علی» را بازی می‌کند. علی یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم است که در طول روند داستان، نقش مهمی دارد. دایانا حبیبی نیز در این اثر، نقش «لیلا» را ایفا می‌کند.

نوید محمدزاده

فیلم شب داخلی دیوار

«نوید محمدزاده» یک بازیگر موفق و محبوب ایرانی است که به خاطر بازی در فیلم‌هایی همچون عصبانی نیستم، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. بازیگری برجسته و عملکرد فوق‌العاده‌اش در این فیلم، تحسین منتقدان و جوایز مختلفی همچون نامزدی بهترین بازیگر مرد در جشنواره فیلم فجر را به همراه داشت.

امیر آقایی

فیلم شب داخلی دیوار

امیر آقایی بازیگر و نویسنده‌ای با استعداد که به خاطر نقش‌های مهم و جذاب خود در فیلم‌هایی همچون بدون تاریخ، بدون امضاء و شنای پروانه شناخته شده است، عملکردی مشابه را در این فیلم نیز به نمایش گذاشت. او با هنرنمایی در آثاری همچون بدون تاریخ، بدون امضاء و شنای پروانه باعث شد تا نامزد دریافت جوایز بین‌المللی و بومی بهترین بازیگر شود.

علیرضا کمالی

فیلم شب داخلی دیوار

علیرضا کمالی‌نژاد بازیگر دیگری که از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده و با بازی در فیلم‌ها و نمایش‌های مختلف، استعداد واقعی خود را به نمایش گذاشته است، در این فیلم حضور دارد. وی برای عملکردش در فیلم‌ها و نمایش‌های مختلف، جوایز متعددی از جمله بهترین بازیگر مرد در جشنواره بین‌المللی تئاتر دفاع مقدس از خود به جای گذاشته است.

حواشی فیلم شب، داخلی، دیوار

فیلم شب داخلی دیوار

فیلم شب، داخلی، دیوار برای اولین‌بار با نام بین‌المللی Beyond the Wall، در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در تاریخ 8 سپتامبر 2022 به نمایش گذاشته شد. این اثر، مانند فیلم برادران لیلا به کارگردانی «سعید روستایی» که در جشنواره کن نمایش داده شد، مجوز رسمی از مقامات ایرانی را کسب نکرد؛ اما شرکت آلمانی «مَچ فکتوری» در ماه ژوئیه 2022 تضمین کرد که حق پخش بین‌المللی فیلم را پشتیبانی می‌کند. نسخه لورفته فیلم “شب، داخلی، دیوار” در ماه بهمن سال 1402 منتشر شد. برادران جلیلوند در بیانیه‌ای اعلام کردند:

این رسوایی و بی‌آبرویی شماست که مردم ما را از دیدن این فیلم‌ها، محروم کرده‌اید. ما در آن روز که گفتید باید فیلم شب، داخلی، دیوار را به تیغ سانسور شما بدهیم تا بتواند در فستیوال‌های خارجی رقابت کند یا اکران شود. معتقدیم که حق ماست که آزادانه بسازیم و نمایش دهیم و همچنین حق مخاطب است که خودش با هر اثری مواجه شود.

خلاصه داستان شب، داخلی، دیوار

فیلم شب داخلی دیوار

داستان شب، داخلی، دیوار به کارگردانی «وحید جلیلوند»، روایت مردی نابینا به نام «علی» را به تصویر می‌کشد که قصد خودکشی دارد؛ اما توسط دربان ساختمانش از این اقدام منصرف می‌شود. او اطلاعاتی درباره زنی به نام «لیلا» که دچار صرع است و در جریان تظاهرات کارگران دستگیر شده، به «علی» می‌دهد. «لیلا» بدون اطلاع «علی»، به خانه او پناه برده و «علی» به کمک او می‌رود، در حالی که او به دنبال پسر چهار ساله خود است که در این جریان از او جدا می‌شود.

سوالات متداول

مدت زمان فیلم شب، داخلی، دیوار چند دقیقه است؟

این فیلم سینمایی، 126 دقیقه دارد.

فیلم شب داخلی دیوار در چه تاریخی منتشر شد؟

نسخه قاچاق این اثر، در روز پنجشنبه 26 بهمن سال 1402 به انتشار رسید.

بیشتر بخوانید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو