نکته خرید پستانک از سایت سیسمونی

1

1402/12/1

12:20


نکته خرید پستانک از سایت سیسمونی

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق نظر متخصصان هر نوع پستانک و شیشه شیری مناسب نوزاد نیست ،در همین راستا سایت سیسمونی بهترین برند و بدون مواد شیمیایی را در سایت سیسمونی بی بی لایف قرار داده است که شما با خیال راحت همه نوع مدل پستانک و شیشه شیر را یکجا ببینید و با دقت و حوصله خریداری نمایید.مکیدن پستانک به نوزاد آرامش میدهد و باعث آرام شدن آن میشود ،داشتن و خریدن شیشه شیر به کودک بسیار کمک میکند حتی اگر از شیر خشک استفاده نمیکنید شیشه شیر لازم دارید،در ابتدا نوزادان برای خوردن آب هم به شیشه شیر نیاز دارند.

انگیزه‌های مادران برای استفاده از پستانک متفاوت است. برخی مادران، پستانک را صرفا برای زیباتر شدن کودکشان استفاده کرده، برخی برای رهایی از گریه‌های او و برخی نیز برای آرامش و آمادگی کودک قبل از خوابیدن، از این وسیله کوچک برای فرزندشان استفاده می‌کنند.در این مقاله سایت سیسمونی قصد داریم شما را با نکاتی مهم و ضروری درباره پستانک آشنا کرده و انواع پستانک را به شما معرفی کنیم.

مزایا پستانک  نوزاد و کودک

پستانک

 

قبل از استفاده از پستانک مطمئن شوید کودک به طور کامل از شیر مادر تغذیه کرده است ،امکان این وجود دارد که منظم شدن شیر نوزاد چند هفته طول بکشد ،بهترین زمان استفاده از پستانک 4 تا 6 هفته پس از تولد نوزاد می باشد.

هیچگاه بخاطر خلاص شدن از گریه و نق زدن های نوزاد به او سریعا پستانک ندهید،شاید وسیله ایی برای آرام شدن نوزاد باشد ولی در تغذیه اون به مشکل میخوریم،پس تمام روز را از پستانک استفاده نکنید.

اگر مشکلات پوستی دارید و ناراحتی دیگری دارید که شما را از شیر دادن باز می دارد ،پستانک گزینه خوبی است.

در مواقع واکسن زدن و برای پرتی حواس نوزاد ،استفاده از پستانک کارساز می باشد.

در هواپیما که امکان گرفتگی گوش وجود دارد گزینه خوبی است.

کودکانی هستند که عادت به انگشت خوردن دارند ،از مکیدن خسته نمی شود  جایگزین خوبی است.

دل درد هایی ناشی از ریفلاکس و کولیک  را کمی آرام می کند.

باعث وزن گیری نوزادان نارس می شود.

معایب استفاده از پستانک برای نوزاد

هر وسیله ایی که از آن درست و به اندازه استفاده نشود باعث مشکلاتی میشود.

در هنگام گرسنگی نوزاد استفاده از پستانک باعث سیری کاذب می شود و دیگر نمی تواند بین سینه مادر و پستانک انتخاب درستی داشته باشد و شیر خوردن او دچار مشکلاتی می شود.

پستانک باید تا 6 ماهگی رها شود وگرنه به لب و دهان آسیب های جدی می زند.

زیاد مصرف کردن از آن مشکلات گوارشی به وجود می آورد و امکان تاخیر در حرف زدن او هم دارد.

کودک حداقل ده دقیقه باید شیر نوشیده باشد و بعد از آن میل به مکیدن دارد،سیر شده می توانید از پستانک استفاده کنید.

پستانک ها باید مزه و بو نداشته باشند که این اتفاق در مدل سیلیکونی رخ داده و پستانک سیلیکونی را از لاتکس متمایز کرده است .

اکثر پستانک ها دارای درپوش محافظت کننده می باشند و به دلیل محفذدار بودن ،قابلیت استریل شدن با بخار را دارند.

این پستانک ها دارای دسته حلقوی ایمنی و سوراخ های هوا در بدنه می باشند، تا از تحریک پوست حساس کودک جلوگیری کند. 

انواع پستانک نوزاد

پستانک

 

پستانک‌ها براساس جنس، بدنه یا شکل به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در سایت سیسمونی به آنها اشاره می‌کنیم:

 پستانک لاتکس

لاتکس از مشتقات مواد آلی و از مشتقات کربنی است. پستانک‌های لاتکس نسبت به دیگر انواع پستانک از نرمی و انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار می باشد و در کنار مزیت ها به دلیل وجود مواد شیمیایی بیسفنول آ برای نوزاد مضر است.به احتمال زیاد حساسیت هایی در پستانک لاتکس وجود دارد و احتمال کنده شدن قسمتی از سر پستانک در این نو پستاک ها وجود دارد.

پستانک سیلیکونی

پستانک سیلیکونی یکی در میان از اکسیژن و سیلیکون تشکیل شده اند که به شکل زنجیره ای به هم وصل شده اند این پستانک به دلیل فعالیت کم شیمیایی ،ضدآب و ضد اکسایش بودن،مقاومت بالا و پایین،مقاومت بالا در برابر جذب مزه و بو انتخاب مناسبی برای کودکان است.

پستانک کودک چند تکه

ازرایج‌ترین انواع پستانک کودکان، پستانک‌های چند تکه است که از قسمت‌هایی مانند سر پستانک (شبیه به نوک سینه مادر)، صفحه نگهدارنده یا محافظ و حلقه گیرنده تشکیل شده است. در این نوع پستانک، اجزای تشکیل‌دهنده به صورت مجزا تولید شده و روی هم سوار شده‌اند.

پستانک کودک و نوزاد یک تکه

این نوع پستانک از یک قطعه پلاستیکی،سیلیکونی یا لاتکس یکدست ساخته شده است.

پستانک ارتودنسی دار

درست درآمدن دندان باید از ابتدا مراقبت بشود ،از نظر پزشکان و متخصصان بهتر است سرشیشه شیر و پستانک را ارتودنسی دار بخرید ،این نوع پستانک ها و سر شیشه شیرها در سایز های گوناگون موجود هستند که مکیدن آن ها باعث آسیب دیدن به فک نمی شود.

در سایت سیسمونی انواع پستانک ها را می توانید مشاهده کنید یکی از بهترین نوع پستانک ارتودنسی و سیلیکونی می باشد ،که در بی بی لایف می توانید تهیه کنید.

نکاتی درباره نگهداری صحیح پستانک

برای داشتن پستانک تمیز و سالم، بهتر است هر چند وقت یک‌بار آن را به خوبی تمیز کرده، شستن و استریل کردن پستانک کودک، امکانات خاصی نمی‌خواهد اما کاری می باشد که نباید از آن سرسری گذشت مخصوصا در دوران فراگیری بیماری‌های واگیرداری مثل کرونا...

شستن پستانک

اگر کودک شما پستانک خود را در کف خانه بیندازد، بهتر است قبل از دادن مجدد آن به کودک، آن را با آب گرم بشویید. اگر کودک شما پستانک را خارج از خانه به زمین انداخت، حتماً آن را با آب گرم و صابون، تمیز بشوید،سعی کنید کمی خانه را تا آنجایی که می توانید تمیز نگه دارید.

گشتن دنبال هر گونه خراش و زخم روی پستانک

هر از چند گاهی نوک پستانک را بکشید و اطمینان حاصل کنید که نوک هنوز محکم به پایه متصل است. اگر نوک یا هر بخش دیگری از پستانک آسیب دیده و شما آن را به موقع تعویض نکنید، وقتی که مکیده می شود، احتمال کنده شدن نوک و بروز خطر خفگی کودک وجود خواهد داشت

استریلیزه کردن پستانک با روش دلخواه خود

برای استریل کردن پستانک، روش‌های مختلفی وجود دارد از جمله: شستن با آب گرم و صابون، جوشاندن پستانک در آبی که به نقطه جوش رسیده به مدت ۵ دقیقه، گرم کردن پستانک در مایکروویو و یا استفاده از روش استرلیزه الکتریکی

 گذاشتن پستانک در جایی که تمیز بماند

بهتر است همیشه برای پستانک،‌ یک مکان مناسب و ثابتی را در نظر بگیرید تا همیشه تمیز بماند و  کمتر در معرض آلودگی‌ قرار بگیرد

عمر مفید پستانک‌ها بستگی به جنس، شیوه و مقدار مصرف آن‌ها متفاوت است اما عمر مفید پستانک‌های اونت فیلیپس، چیزی بین ۱ تا ۳ ماه است

برای تهیه یک پستانک خوب سرسری رد نشوید و با تحقیق و بررسی چند نوع پستانک در سایت سیسمونی انتخاب کنید.سلامت فرزندان شما برای ما مهم است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو