این عادات صبحگاهی افراد موفق را انجام می دهید؟

این عادات صبحگاهی افراد موفق را انجام می دهید؟


منبع: آرگا

1

1402/12/1

22:07


افراد موفق برای همه کارهای خودشان در طول روز برنامه ریزی می کنند. این افراد عادات و رفتارهایی دارند که هنگام صبح انجام می دهند و باعث پیشرفت و موفقیت آن ها می شود.

عادات صبحگاهی افراد موفق موجب شده تا آن ها به سمت موفقیت و پیشرفت در مسیرشان هدایت شوند. برای رسیدن به سعادت و موفقیت در جنبه های گوناگون زندگی باید یک برنامه ریزی مفید داشته باشید. برنامه های دقیق و اصولی از ابتدای صبح شروع می شوند. زیرا صبح آغاز روز است و شخص انرژی بیشتری دارد. معمولا زمانی که صحبت از برنامه ریزی می شود، بیشتر افراد به جملات کلیشه ای فکر می کنند و آن ها را دور از واقعیت تصور می کنند. اما باید بدانید اهداف در زندگی قابل اجرا هستند. به همین خاطر اگر کاری را چند روز پشت سر هم انجام دهید به عادات شما تبدیل خواهند شد. در این مطلب قصد داریم بهترین عادات صبحگاهی افراد موفق را مورد بررسی قرار دهیم.

با عادات صبحگاهی افراد موفق آشنا شوید!

افراد موفق با چند عادت ساده توانسته اند بهترین عملکرد را در روز داشته باشند، عادات صبحگاهی افراد موفق به شرح زیر است:

۱. صبح زود بیدار شدن

شروع روز شما با بیدار شدن از خواب عملی می شود. احتمال دارد به جمله سحرخیز باش تا کامروا شوی برخورده باشید. هنگامی که زودتر از خواب بیدار می شوید، زمان بیشتری برای انجام کارهای خود دارید و کارهای بیشتری هم می توانید انجام دهید. در واقع شما قدمی برای رسیدن به موفقیت برداشته اید. پژوهشی که در دانشگاه هاروارد انجام شد، نشان داد که افراد در صبح عملکرد بهتری دارند. به همین دلیل یکی از عادات صبحگاهی افراد موفق سحرخیزی است. رسیدن به این عادت ابتدا کمی مشکل به نظر می رسد، اما زمانی که چند روز پشت سر هم زودتر از خواب بیدار شوید، متوجه خواهید شد که اشتیاقی به بیشتر خوابیدن در صبح ندارید.

برای این که کار برای شما راحت تر شود، با دوستان خود قرار بگذارید و هر روز سر وقت با هم از خواب بیدار شوید. یکی از بهترین راهکارهایی که باید انجام دهید این است که در اول روز و زمان بیدار شدن کاری که دوست دارید را انجام دهید. به بیان دیگر برای خود انگیزه ایجاد کنید. دوش آب گرم و گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تان جزو کارهایی هستند که می توانید انجام دهید.

بهترین عادات صبحگاهی افراد موفق

۲. مرتب کردن تختخواب

برای بسیاری از افراد مرتب کردن تختخواب، کار غیر ضروری و بی اهمیتی به نظر می رسد. این کار موجب می شود که در طول روز احساس بهتری داشته باشید. زمانی که مسئولیت کارها را بر عهده می گیرید، به شما انگیزه می دهد که هر روز بیشتر و بیشتر مسئولیت قبول کنید.

۳. خوردن صبحانه به صورت کامل

یکی از عادات صبحگاهی افراد موفق این است که خوردن صبحانه را جدی می گیرند. یک صبحانه کامل از موادی شامل پروتئین، کربوهیدرات، چربی سالم، فیبر و پروتئین تشکیل شده است و باید آن را هر روز میل کنید. بهتر است در آن وعده میوه را نیز بگنجانید و حتما برای این کار برنامه مشخص داشته باشید. صبحانه انرژی شما را در تمام روز فراهم می کند، به همین خاطر آن را کنار نگذارید. در زمان مصرف صبحانه آهنگ هایی را که دوست دارید گوش کنید. علاوه بر این می توانید با خانواده به شکل دسته جمعی صبحانه خود را میل کنید.

۴. تعیین هدف برای روز و هفته خود

دن مورفی می گوید: من همیشه عادت دارم برای هدف هفته ام، صبح های دوشنبه، سه کار مهمی که باید ساعت هفت صبح انجام دهم را تعیین کنم. هنگامی که کارهایم مرا دچار سردرگمی می کند به کارهایی که مشخص کرده ام نگاهی می اندازم و تمرکز خود را روی انجام آن کارها می گذارم.

عادت های صبحگاهی افراد بسیار موفق

۵. پاک کردن ذهن و آماده شدن برای امروز

برد کریسپ می گوید: کار مهمی است و من تمام صبح را مشغول این هستم که ذهن خود را پاک کنم تا بتوانم از پس چالش های روز بر بیایم و آمادگی بیشتری داشته باشم. من صبح خود را با ورزش، صبحانه سبک و قهوه شروع می کنم تا کارهای خود را به نحو احسن انجام دهم. همچنین موسیقی موجب می شود روز بهتری را آغاز کنم و همیشه همراه من است.

۶. تجسم دستاوردهای آینده

ای جی کوما می گوید من یک عادت صبحگاهی مخصوص برای خودم تعیین کرده ام و چشم های خود را به مدت ده دقیقه می بندم و در کمال آرامش اهدافی که در سر دارم را تصویر سازی می کنم. آن ها را به شکلی برای خود تجسم می کنم که انگار به آن ها رسیده ام و تنها تجسم نیست.

۷. ترک کردن عادت چک کردن گوشی

از رایج ترین عادات همه افراد به محض بیدار شدن از خواب، چک کردن گوشی و دریافت پیام هایی از شبکه های اجتماعی است. اما عادات صبحگاهی افراد موفق این است که این کار را حداقل نیم ساعت بعد از بیدار شدن انجام می دهند. به همین خاطر بهتر است تلفن همراه خود را شب ها قبل خواب از خود دور نگه دارید و پیش از خواب همه وسایل الکترونیکی مثل تبلت، لپ تاپ و تلفن را خاموش کنید. علاوه بر این از ساعت های هشدار قدیمی استفاده کنید.

دور بودن از وسایل الکترونیکی برای حفظ آرامش به شدت مفید است. علاوه بر این اشعه های ناشی از آن در صورت نزدیک بودن برای سلامتی مضر است. افرادی که مشکل بی خوابی دارند و از گوشی برای رفع آن استفاده می کنند کار اشتباهی انجام می دهند. به همین خاطر بهتر است به جای استفاده از تلفن همراه پیش از خواب کتاب بخوانید.

روتین صبحگاهی افراد موفق

۸. تمرین و نرمش صبحگاهی

از رایج ترین عادات صبحگاهی افراد موفق انجام حرکات ورزشی و نرمش در زمان صبح است. هنگامی که زود از خواب بیدار می شوید زمان بیشتری برای انجام این کارها دارید. به همین خاطر بهتر است با انجام حرکات سبک، پیاده روی و ورزش هایی نظیر یوگا انرژی روزانه خود را افزایش دهید. در ضمن ورزش برای تناسب اندام و سلامتی به شدت پیشنهاد می شوید. بهتر است بعد از بیدار شدن یک لیوان آب بنوشید و پس از نرمش صبحگاهی قهوه میل کنید.

۹. نوشیدن یک لیوان آب

زمانی که خواب هستید، آب بدن شما کاهش پیدا می کند. این یعنی در طول مدت خواب شبانه، بدن شما به شدت خشک می شود. به همین دلیل بسیار مهم است که به محض بیدار شدن از خواب بیدار، یک لیوان آب بنوشید. با این کار، مایعات بدن شما جایگزین می شوند و در طول روز متابولیسم فوق العاده ای خواهید داشت. همچنین، نوشیدن آب به بیدار شدن شما کمک زیادی می کند و گرسنگی را کاهش می دهد.

۱۰. گوش دادن به موسیقی ملایم

یکی از عادات صبحگاهی افراد موفق گوش دادن به پادکست و موسیقی آرامش بخش است. پژوهش ها نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی های بی کلام و آرام باعث تقویت هوش شخص می شود. در زمان بیدار شدن و شروع روز خود، زمان خوردن صبحانه، آماده شدن برای خروج از خانه و برای افرادی که مسافت تا دانشگاه یا سرکار را با مترو یا اتوبوس می روند، گوش دادن به موسیقی به شدت پیشنهاد می شود. این کار موجب آرام شدن مغز می شود و صداهای آزاردهنده اطراف را به پایین تر حد ممکن می رساند. برای خود یک پلی لیست آماده کنید و هر روز به آن گوش دهید.

بهترین عادت های صبحگاهی افراد موفق

۱۱. نوشیدن یک فنجان چای

چای به نسبت قهوه، موجب افزایش انرژی می شود و در مقایسه با قهوه، مضراتی نیز ندارد. به طور مثال، نوشیدن مقداری چای سبز، به بیداری فرد کمک زیادی می کند و او را هوشیار نگه می دارد. بدون آنکه برای بدن مضر باشد.

۱۲. مدیتیشن

مدیتیشن، مزیت های زیادی دارد، از مهم ترین مزایای آن می توان به کاهش استرس و اضطراب، افزایش آگاهی و کمک به خواب بهتر اشاره کرد. به همین خاطر افراد موفق مدیتیشن را بخشی از برنامه روزانه خود قرار داده اند. مدیتیشن در زمان صبح، ریتم روز شما را کاملا هماهنگ می کند و باعث می شود آرام تر شوید.

علاوه بر این اگر به جای ساعات دیگر روز، مدیتیشن را در برنامه صبحگاهی خود بگنجانید، مطمئن باشید که آن را انجام می دهید و سریع از کارهای روزانه شما تیک می خورد. نیازی نیست که حتما یک ساعت مدیتیشن کنید، به هیچ عنوان نیاز نیست وقت زیادی را به آن اختصاص دهید. چند دقیقه مدیتیشن در روز به شما آرامش و حالت مثبت ذهنی می رساند.

۱۳. تمرین تنفس

تنفس صحیح به آرامش شما کمک زیادی می کند. علاوه بر این باعث می شود انرژی شما بیشتر شود. تمرین تنفس، شبیه مدیتیشن است و باعث می شود تمرکز شما بیشتر شود. این کار استرس و اضطراب را از بین می برد. به همین دلیل اگر روز سختی دارید، با تمرین تنفس در ابتدای روز، باید خود را برای آن آماده کنید.

عادات صبحگاهی افراد موفق کدامند؟

۱۴. بیرون ریختن اشیای دور ریختنی

باید یاد بگیرید اشیایی که به آن نیاز ندارید را دور بریزید. این موضوع به روشن کردن ذهن شما کمک می کند. اما گاهی اوقات باید چیزی را به شکل فیزیکی دور بریزید تا احساس بهتری داشته باشید. این کار را از دور ریختن روزنامه ها، برنامه های تلفنی، ژورنال ها و مجلات قدیمی شروع کنید، سپس متوجه خواهید شد که چگونه رفتار شما در طول روز تغییر می کند.

۱۵. کتاب خواندن

یکی از عادات صبحگاهی افراد موفق خواندن روزنامه، مجله یا کتاب است. مطالعات نشان می دهد که مطالعه کردن موجب کاهش استرس و افزایش همدلی با سایر افراد می شود. ویژگی ای که برای برقراری ارتباط با خانواده، همکاران و دوستان مهم است. به همین دلیل پیش از اینکه به یک جمع شلوغ وارد شوید، روز خود را با آرامش آغاز کنید. از سوی دیگر کتاب خواندن از این جهت مهم است که بیشتر افراد عادت دارند به طور منظم کتاب بخوانند. به همین خاطر سعی کنید کتاب خواندن را حتما به یک عادت تبدیل کنید.

۱۶. استفاده از نور طبیعی

نور طبیعی خورشید موجب سحرخیزی شما می شود. علاوه بر این، نور طبیعی برای کنترل ریتم شبانه روزی بدن ضروری است و باعث می شود کارها را بهتر به اتمام برسانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو