انشا درباره طعم مهربانی انسان ها

منبع: دانش‌چی

2

1402/12/3

10:36


انشا دانش آموزی در مورد طعم مهربانی انسان ها

انشا طعم مهربانی انسان ها

انشای دانش آموزی با موضوع طعم مهربانی انسان ها به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا طعم مهربانی انسان ها

مهربانی خصوصیتی است درونی که همه انسان‌ها آن را دوست دارند؛ اما همه، آن را در وجود خود ندارند. شاید بتوان گفت هر انسانی بهره‌ای از این ویژگی برده است؛ اما در وجود برخی انسان‌ها این ویژگی به حدی زیاد است که مقدار اندک آن در دیگران جلوه‌ای ندارد. همه انسان‌ها تشنه مهربانی هستند.

مهربانی همیشه در کنار عشق است. نمی‌توان کسی را یافت که با دیگران مهربان باشد اما به آنان عشق نورزد. آیا شما هم تا به حال طعم مهربانی انسان‌ها را چشیده‌اید؟ طعمی بی‌نظیر که هیچ انسانی از آن سیر نخواهد شد. گاهی دیده‌ام که مهربانی مسری است. برخی به قدری مهربان هستندکه ذات پاک آنان، دیگران را وادار می‌کند تا آنها هم مهربان شوند و پاسخ آنها را با مهر و محبت بدهند.

به یاد دارم معلم دوره ابتدایی من بسیار مهربان بود. بعد از خانواده‌ام، این اولین باری که طعم مهربانی انسانی غریبه را چشیدم. او با همه عشق و محبت خود به دانش‌آموزان درس یاد می‌داد و مانند مادری دلسوز برای همه ما بود. مهر و محبت او نسبت به ما، جدایی را برایمان سخت کرده بود. در پایان سال تحصیلی همه دانش‌آموزان گریان به خانه رفتند و نمی‌توانستند چشم از معلمی بردارند که برایشان مادر دوم بود.

پس از آن افراد دیگری نیز در زندگی خود دیدم که بی‌دریغ به دیگران محبت می‌کردند و با همه مهربان بودند. انگار هرکس قطره‌ای از مهربانی خود را در وجود من جا می‌گذاشت. روزی به خود آمدم و دیدم رفتار من همه مانند معلم دوره دبستانم شده است. محبت انسان‌های اطرافم به من سرایت کرد و من هم دیگر نمی‌توانستم نسبت به کسی بی‌رحم باشم.

حالا من هم ذرات مهربانی که دیگران در وجودم کاشتند را ارزانی اطرافیانم می‌کنم و قطره‌ای از این دریای مهربانی را در وجود آنها جا می‌گذارم. تصور کنید شهری پر از مردم مهربان را. مطمئنم در این شهر همه خوشحال هستند و لبخند به لب دارند. چرا که هیچ‌کس نیازمند نیست و هرکس به مشکلی بربخورد، دیگران بی‌دریغ کمکش می‌کنند.

گاهی مشکلی تمام ذهن ما را درگیر می‌کند. شدت ناراحتی خواب و خوراک را از ما می‌گیرد. ناگهان کسی پیدا می‌شود که به همه وجودش برای حل مشکل تو تلاش می‌کند. شاید کار زیادی از دست او برنیاید، اما همین که می‌دانی کسی وجود دارد که برای خوشحالی تو در تلاش است، همه فکر و ذهنت به آرامش می‌رسد. این همان طعم مهربانی انسان‌هاست که طعمی بی‌نظیر است.

انشا درباره محبت

انشا اختصاصی _ نویسنده: محیا بخشی فرد

ℹ️

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو