بهترین هارد SSD مخصوص گیمینگ برای PS5 در ۲۰۲۴

بهترین هارد SSD مخصوص گیمینگ برای PS5 در ۲۰۲۴


منبع: پلازا

2

1402/12/3

15:31


امروزه هاردهای متنوعی برای تقویت پلی استیشن ۵ وارد بازار شده است که اگر در این زمینه به دنبال یک محصول مناسب هستید، با ما همراه باشید که تصمیم داریم تعدادی هارد SSD برای PS5 را برایتان معرفی نماییم.

از زمان عرضه کنسول نسل ۹ سونی تا به امروز شاهد عرضه انواع لوازم جانبی برای پلی استیشن ۵ بوده‌ایم. در این زمینه هاردهای SSD نقش مهمی برای افزایش ظرفیت داخلی کنسول داشته‌اند. اگر به دنبال اضافه کردن هارد SSD به PS5 خود هستید، کافیست که این مقاله را از دست ندهید زیرا در ادامه به لیستی از هاردهای SSD برای PS5 اشاره نموده‌ایم که با بررسی آنها می‌توانید در هنگام خرید به بهترین محصول دسترسی داشته باشید.

فهرست مطالب

بهترین هارد های SSD برای PS5

امروزه هاردهای متنوعی به صورت اکسترنال و اینترنال برای کنسول‌ها منتشر شده‌ است. افزایش ظرفیت داخلی کنسول به شما این اجازه را می‌دهد تا بتوانید بازی‌های بیشتری را نگه‌دارید کنید و از این طریق به دنبال سرگرمی‌های بیشتری باشید. همانطور که می‌دانید بازی‌هایی که درسال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند نسبت به سال‌های پیش از ظرفیت بالاتری برخوردار هستند و همین موضوع سبب شده تا کاربران پلی استیشن با مشکل محدودیت فضا مواجه باشند. دراین زمینه با کمک هارد SSD برای PS5 می‌توانید مشکل خود را برطرف کنید اما در بازار کنونی چگونه بهترین هارد را برای پلی استیشن ۵ شناسایی کنید؟ در این زمینه با ما همراه باشید.

1. Seagate FireCuda 530 1TB

بهترین هارد SSD برای اتقاء PS5

بهترین هارد اس‌اس‌دی شناخته شده برای پلی استیشن ۵ مدل Seagate FireCuda 530 1TB بوده است که بد نیست بدانید این محصول از مدل هیت سینک بسیار عالی برخوردار بوده که سرعت بسیار مناسبی را در هنگام اجرای بازی ارائه می‌دهد. فضای ذخیره سازی ۱ تا ۴ ترابایت آن که از رابط PCIe Gen4 x4 NVMe 1.4 برخوردار بوده می‌تواند سرعت فوق العاده‌ای از ۶۹۰۰ تا ۷۳۰۰ مگابایت بر ثانیه را ارائه دهد که این موضوع سبب راندمان و سرعت بسیار خوبی در هنگام اجرای بازی در کنسول پلی استیشن ۵ خواهد شد.

سرعت خوانایی تصادفی این هارد بسیار بالا بوده که بد نیست بدانید در این زمینه از فناوری‌های نوینی استفاده شده است. از نظر فنی اگر بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم هاردهای بهتری هم وجود داشته‌اند اما با توجه به قیمت گذاری محصول این هارد بهترین گزینه برای شما بوده که از سوی شرکت سازنده با ۵ سال گارانتی عرضه شده است. بارگذاری سریع و بی‌عیب و نقص بازی‌ها می‌تواند شما را با یک راندمان عالی مواجه کند که جثه مناسب آن نیازی به ایجاد فضای بیشتر برای نگهداری هارد نبوده است. این هارد اس اس دی دارای بدنه مشکی رنگ با قابلیت تشخیص برجسته‌ترین فناوری‌های جدید بوده که می‌تواند عملکرد فوق العاده‌ای را در اختیار شما قرار دهد.

2. Crucial P5 Plus

بهترین هارد SSD برای اتقاء PS5

دومین هارد مناسب برای پلی استیشن ۵ Crucial P5 Plus نام داشته است که بد نیست بدانید ظرفیت این هارد روی ۲ ترابایت تنظیم شده و مدل آن از نوع PCIe Gen4 x4 NVMe 1.4 بوده است. سرعت خواندن داده‌ها از طریق این هارد روی ۵۰۰۰ تا ۶۶۰۰ مگابایت بر ثانیه تنظیم شده که بد نیست بدانید برای ساخت آن از کیفیت بسیار خوبی استفاده شده است. فناوری‌های نوآورانه در ساختار اصلی این هارد سبب خواهد شد تا بتوانید با سرعت و راندمان خوبی مواجه باشید. البته این محصول در این فهرست، سریع‌ترین هارد نبوده اما با توجه به قیمت گذاری و مشخصات مذکور می‌توان آن را گزینه خوبی برای پلی استیشن ۵ دانست.

رمزگذاری ۲۵۶ بیتی مبتنی بر سخت‌افزار و وجود حالت کش هوشمند شما را با مزیت‌های بسیاری مواجه خواهد نمود که بد نیست بدانید مدل M.2 هارد سبب خواهد شد تا مشکلی در اجرای سریع بازی‌ها نداشته باشید. اگر به دنبال نگهداری بازی‌های بسیاری در کنسول پلی استیشن ۵ هستید باید بدانید که حافظه ۲ ترابایت ممکن است برای شما مشکل ساز شود اما اگر این ظرفیت برای شما کارآمد و مناسب بوده باید بدانید این محصول یکی از مقرون به صرفه‌ترین هاردهای منتشر شده برای پلی استیشن ۵ بوده است.

در مدل یک ترابایتی هارد سرعت خواندن داده‌ها از طریق این هارد روی ۵۵۰۰ تا ۷۴۰۰ مگابایت بر ثانیه بوده که با گارانتی ۵ سال آن می‌توانید با خیالی آسوده از این هارد برای نگهداری بازی‌های مختلف استفاده کنید. قیمت گذاری عالی در کنار سرعت بالای اجرای بازی‌ها و وجود هیت سینک مناسب از اصلی‌ترین مزایای محصول به شمار رفته که بد نیست بدانید این محصول در دو مدل یک ترابایتی و دو ترابایتی عرضه شده که بسته به نیاز خود می‌توانید به سراغ خرید آن بروید.

3. Samsung 990 Pro

بهترین هارد SSD برای اتقاء PS5

سومین هارد مناسب برای به کارگیری آن در کنسول پلی استیشن ۵ از مدل سامسونگ بوده که بد نیست بدانید ظرفیت داخلی این هارد روی ۲ ترابایت تنظیم شده و از پنل رابط PCIe Gen 4.0 x4 برخوردار بوده است. سرعت خواندن داده‌ها از طریق این هارد روی ۶۸۷۷ تا ۷۴۶۲ مگابایت بر ثانیه تنظیم شده که می‌تواند گزینه خوبی برای اجرای سریعتر بازی‌ها باشد.

در کنار این مشخصات به کارگیری PCIe 4.0 می‌تواند شما را با مزیت‌های بسیاری مواجه کند که لازم به ذکر است بدانید عملکرد این هارد در اجرای بازی‌های 4K چندان مناسب نبوده به همین موضوع سبب شده تا برخی اشخاص از خرید آن امتناع کند. قیمت نسبتا بالا و وجود گزینه‌های رقابتی بیشتر از دیگر دلایل اجتناب برای خرید این هارد بوده که به طور کلی طرفداران برند سامسونگ به سراغ خرید این محصول می‌روند. عدم پشتیبانی از هیتسینگ و در دسترس بودن حداکثر فضای ۴ ترابایت سبب شده تا این محصول به یکی از نامتعادل‌ترین هاردهای این لیست تبدیل شود که اگر بتوانید نسخه اورجینال آن را خریداری کنید قطعاً شاهد مشکلات کمتری خواهید بود.

4. Verbatim Vi700G

بهترین هارد SSD برای اتقاء PS5

چهارمین هارد لیست برای پلی استیشن ۵ مدل Verbatim Vi700G بوده که لازم به ذکر است بدانید سرعت خوانایی این هارد روی ۷۱۲۴ تا ۷۴۰۰ مگابایت بر ثانیه بوده است که حافظه ۱ و ۲ ترابایتی آن که از مدل PCIe Gen 4.0 بوده می‌تواند به شما این اجازه را بدهد تا بسته به نیاز و هزینه خود به سراغ خرید آن بروید.

سرعت خواندن و نوشتن این هارد بر اساس هزینه‌ای که برای خرید آن پرداخت می‌کنید بسیار عالی و مقرون به صرفه بوده است که بد نیست بدانید نسخه دو ترابایتی آن و از مزایای بیشتری برخوردار بوده که در این زمینه وجود هیت سینک جامد می‌تواند شما را با مزایای خوبی در اجرای سریع‌تر بازی‌ها مواجه کند. در رابطه با معایب می‌توانیم به کاهش سرعت در برخی اوقات اشاره داشت. همچنین عملکرد روی کیفیت 4K می‌توانست بهتر باشد که پیدا نمودن گزینه‌های مناسب و بهتر از این محصول کار دشواری نیست.

5. Corsair MP600 Pro LPX

بهترین هارد SSD برای اتقاء PS5

پنجمین هارد موجود در این لیست که Corsair MP600 Pro LPX 2TB نام داشته از استقامت بسیار خوبی برخوردار بوده است که بد نیست بدانید ظرفیت داخلی آن از ۲ تا ۴ ترابایت تنظیم شده و از مدل PCIe Gen4 x4 NVMe 1.4 بوده است. سرعت خواندن داده در این هارد از ۶۸۰۰ تا ۷۱۰۰ مگابایت بر ثانیه بوده که بد نیست بدانید گارانتی ۵ سال و استقامت خواندن ۱۴۰۰ ترابایت می‌تواند شما را با یک هارد اس‌اس‌دی قدرتمند مواجه کند.

از اصلی‌ترین مزایای این هارد می‌توان به وجود هیت سینک‌های مجهز و هوشمند اشاره داشت که این مورد در کنار عملکرد خوبش با حافظه داخلی می‌تواند شما را با سرعت بسیار خوبی مواجه کند. طراحی ساخت عالی و کیفیت ساخت مناسب از دیگر مزایای این هارد بوده که لازم است بدانید در اوقاتی که کنسول پلی استیشن ۵ تحت فشار بوده ممکن است با کاهش سرعت در اجرای بازی مواجه شوید که این موضوع تنها ایراد این هارد اس‌اس‌دی بوده است.

6. WD Black SN850X

بهترین هارد SSD برای اتقاء PS5

و در پایان هارد وسترن WD Black SN850X گزینه دیگری برای به کارگیری آن در کنسول پلی استیشن ۵ بوده که بد نیست بدانید حافظه داخلی این هارد روی ۴ ترابایت تنظیم شده و پنل رابط آن از نوع AIC PCIe 4.0 x4 بوده است. سرعت خوانایی داده روی ۶۳۰۰ تا ۷۳۰۰ مگابایت بر ثانیه تنظیم شده است که بد نیست بدانید شرکت سازنده این هارد ۵ سال گارانتی را برای آن در نظر گرفته است.

از اصلی‌ترین مزایای محصول می‌توان به دمای عملیاتی بهبود یافته نسبت به نسخه‌های دیگر اشاره داشت که در این زمینه سازگاری کامل آن با پلی استیشن ۵ و وجود یک رابط همه کاره عالی که با سرعت خوبی همراه بوده را می‌توان از دیگر مزایای این هارد دانست. بد نیست بدانید عملکرد اصلی هارد روی کیفیت فورکی ممکن است در لحظاتی شما را با کندی مواجه کند که هیت سینک حرارتی آن برای به کارگیری هارد در رایانه‌های شخصی مناسب نبوده و فقط برای پلی استیشن ۵ عرضه شده است. عملکرد عالی هارد در کیفیت ۱۰۸۰ و حتی بالاتر می‌تواند شما را با زیبایی‌های بسیار خوبی در خروجی مواجه کند.

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید درطول این فهرست به تعدادی هارد SSD برای PS5 اشاره شد که در این زمینه سعی نمودیم بهترین آنها را برایتان آماده سازی نماییم. باتوجه به محصولات نامبرده نظر شما نسبت به این لیست چیست؟ آیا توانستید محصولی که به دنبالش بودید را پیدا کنید؟ شما عزیزان در ادامه می‌توانید نظر خود را نسبت به این مقاله بیان کنید و دیدگاه‌های مثبت و منفی خود را برای تقویت سطح کیفی این مقاله برایمان به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو