ساخت بزرگترین کپسولی که تا به حال برای سفرهای فضایی انسان ساخته شده است

منبع: همگردی

1

1402/12/3

16:36


ایسنا/ براساس خبرهای منتشر شده، ساخت بزرگترین کپسولی که تا به حال برای سفرهای فضایی انسان ساخته شده است، صورت می پذیرد.

شرکت اسپیس پرسپکتیو (Space Perspective) یک شرکت مستقر در ایالات متحده قرار است انقلابی در نحوه تجربه انسان از فضا ایجاد کند.

به نقل از آی ای، طرح بلند پروازانه آنها شامل بردن افراد به لبه فضا با استفاده از بالن های فضایی پیشرفته است.

این شرکت به تازگی تصاویری از کپسول آزمایشی کامل شده سفینه فضایی نپتون خود به نام اکسلسیور (Excelsior) منتشر کرده است.

اکسلسیور که به عنوان بزرگترین کپسول پرواز فضایی ساخته شده تاکنون شناخته می شود، آماده است تا دسته بندی سفرهای فضایی را بازتعریف کند.

تابر مک کالوم، مدیر ارشد فناوری شرکت اسپیس پرسپکتیو که اولین شرکت تجربه پرواز فضایی بدون تولید کربن نیز هست، می گوید: این کپسول فضایی شبیه به چیزی است که جهان تا به حال ندیده است. ما در آستانه یک تغییر خیره کننده هستیم که نه تنها در نحوه تجربه ما انسان ها از فضا رقم می خورد، بلکه همچنین آنچه در ذهنمان تداعی می شود وقتی به سفینه فضایی فکر می کنیم را به اوج می رساند. ما در حال تعریف مجدد این موضوع و هموار کردن راه برای سفرهای فضایی قابل دسترس برای سالهای آینده هستیم.

این کپسول کروی با قطر 4.9 متر و ظرفیت تحت فشار بیش از 60 متر مکعب، استانداردهای جدیدی را در سفرهای فضایی ایجاد می کند، چرا که این حجم تقریباً دو برابر سفینه فضایی ویرجین گلکتیک و نیو شپرد متعلق به شرکت بلو اوریجین و تقریباً چهار برابر کپسول کرو دراگون ساخته شرکت اسپیس ایکس است.

ساخت بزرگترین کپسولی که تا به حال برای سفرهای فضایی انسان ساخته شده است

این کپسول دارای پنجره های عمودی بزرگ برای نمایش وسیع پانوراما و فناوری نوآورانه پنجره است که از مسافران در برابر طول موج های مضر نور خورشید محافظت می کند و دمای داخلی را نیز تنظیم می کند.

این کپسول جادار برای میزبانی راحت از 8 کاوشگر به همراه یک کاپیتان طراحی شده است.

کپسول اکسلسیور دارای فضای داخلی جادار و چندین امکانات رفاهی از جمله اولین سالن فضایی جهان با وای فای و سرویس بهداشتی است.

کاوشگران با این کپسول سفری 6 ساعته را آغاز می کنند و از صندلی های مجلل و امکانات رفاهی داخل این کپسول فضایی لذت می برند.

دن ویندو، سرپرست طراحی کپسول اکسلسیور می گوید: چشمانم پر از اشک شد. دیدن اینکه طرح های ما به واقعیت تبدیل شده و دانستن اینکه ما مردم را به فضا می بریم تا این تجربه تغییر دهنده زندگی را در این کپسول زیبا داشته باشند، مانند یک رویا است.

جالب اینجاست که این کپسول تحت فشار که مسافران را جابجا می کند با استفاده از بالن فضایی با سرعت تقریباً 12 مایل در ساعت بالا می رود.

در بیانیه مطبوعاتی اسپیس پرسپکتیو آمده است: بدون موشک یا نیروهای سنگین گرانشی، این در دسترس ترین راه برای سفر به فضا و به آسانی سفر با یک هواپیما است.

اسپیس پرسپکتیو قصد دارد تا سال 2025 سفرهای فضایی خود را آغاز کند.

این شرکت تاکنون حدود 1750 بلیت فروخته است که قیمت هر بلیت 125 هزار دلار اعلام شده است.

این شرکت پیش بینی می کند که تا پایان سال جاری میلادی 4000 بلیت بفروشد که رقمی معادل 500 میلیون دلار می شود.

بنابراین طبق اعلامیه اخیر این شرکت، اسپیس پرسپکتیو توسعه اولین بالن فضایی خود را به پایان رسانده است و در عین حال فضاپیمای پرتابی آن موسوم به مارین اسپیس پورت وویجر (Marine Spaceport Voyager) در حال گذراندن آخرین مرحله آماده سازی خود است.

ساخت بزرگترین کپسولی که تا به حال برای سفرهای فضایی انسان ساخته شده است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو