قیمت جدید بنزین در اسفند ماه اعلام شد | سهمیه بنزین این خانوار دو برابر واریز خواهد شد!

قیمت جدید بنزین در اسفند ماه اعلام شد | سهمیه بنزین این خانوار دو برابر واریز خواهد شد!


2

1402/12/4

10:17


قیمت جدید بنزین در اسفند ماه اعلام شد | سهمیه بنزین این خانوار دو برابر واریز خواهد شد!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

در ایران، سهمیه بندی بنزین در سال ۱۳۹۸ معرفی شد. به طور کلی، سهمیه بندی بنزین بر اساس تعداد اعضای خانوار و نوع خودروی متعلق به آن‌ها تعیین می‌شود. در سهمیه بندی بنزین، هر خانوار با دارا بودن کارت ملی می‌تواند در سامانه سهمیه‌بندی ثبت نام کرده و با توجه به تعداد اعضای خانوار و نوع خودروی خود سهمیه بندی بنزین خود را دریافت کند.سهمیه بندی بنزین در ایران بر اساس چهار گروه خودرویی برای خودروهای داخلی و خارجی به صورت جداگانه انجام می‌شود. سهمیه مصرف بنزین هر خودرو در هر دوره یک ماهه تعیین می‌شود.

قیمت بنزین

خبر مهم از سهمیه بنزین 1500 و 3000 تومانی در اسفند 1402

ما ملزم به توزیع بنزین هستیم که بدون مشکل این روند طی شده و مشکلی از بابت تامین و توزیع بنزین وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص تاثیر کاهش سهمیه بنزین با نرخ آزاد ۳ هزار تومانی بر کاهش مصرف گفت: هنوز آماری در این زمینه حاصل نشده است.

وی یادآور شد: در زمینه سهمیه بنزین ۶۰ لیتر مردم تغییری حاصل نشده و بنزین با نرخ آزاد نیز به میزان تقاضا موجود است و متقاضی بر حسب نیاز می‌تواند نسبت به سوختگیری و تامین سوخت اقدام کند.

سالاری‌نسب خاطرنشان کرد: اکنون بنزین با کارت آزاد و نرخ دوم در تمام استان‌های کشور و حتی استان سیستان و بلوچستان در حال توزیع است. ابتدا کاربران از موجودی ۶۰ لیتر بنزین کارت سوخت شخصی استفاده می‌کند و در صورتی که کارت موجودی نداشته باشد، می‌توانند از ۱۰۰ لیتر بنزین با نرخ دوم و آزاد یعنی ۳ هزار تومان اقدام به سوخت‌گیری کنند و اگر مازاد بر این میزان هم نیاز به سوخت داشتند در اختیار دارنده خودرو قرار خواهد گرفت و مشکلی از این بابت نیست.

وی در ادامه درباره طرح کدینگ بیان داشت: در حال حاضر فقط در استان سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان اجرا می‌شود و هیچ و برنامه و تصمیمی برای اجرای این طرح در دیگر استان‌ها نداریم./ منبع:اقتصادنیوز

امشب ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد. همچنین، سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه بندی بنزین

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها ابتدا ۶ ماه بود که به دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام‌شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد؛ بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

در دو سال گذشته به دلیل محدودیت کرونا، مصرف سوخت کشور در ایام نوروز در مقایسه با سال‌های پیش از کرونا کاهش یافت، اما با بهبود شرایط شیوع ویروس کرونا، مقدار مصرف بنزین در کشور افزایش یافته است./ باشگاه خبرنگاران

بر اساس قانون بیمه اجباری، ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت موظف است تا از تخصیص سهمیه به وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث جلوگیری کند.

عزیزی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور در گفتگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: با همکاری و هماهنگی سازمان بیمه، شرکت ملی فرآورده های نفتی، پلیس راهور و دیگر دستگاه ها کارگروه راهبری اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با نمایندگان دستگاه های مرتبط تشکیل و در مرحله اول مصوب شد خودروهای نفت و گاز سوز مشمول قانون در ۳ مرحله اطلاع رسانی و رصد شوند.

سهمیه بندی بنزین

 عزیزی افزود: تا بحال ۴۰ هزار خودرو نفت گاز سوز فاقد بیمه شناسایی شد که طبق فرایندی در یکماهه اول به دارندگان خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث، بهنگام سوختگیری پیغام "هشدار بیمه" ارسال می شود که همزمان سازمان راهداری، حمل و نقل جاده ای و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز پیامک هایی به این گروه ارسال می کنند.

وی ادامه داد: اگر دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث اقدام به تمدید بیمه نامه خود در یکماه نکنند، وارد لیست خاکستری شده و به هنگام سوختگیری در ماه دوم پیغام" خطا بیمه" را دریافت خواهند کرد که به منزله غیرفعال شدن کارت سوخت شان است.

سهمیه بندی بنزین

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور با اشاره به رشد ۳۰درصدی جامعه هدف برای تمدید بیمه بیان داشت: از ۴۰ هزار خودرو طی یک ماه گذشته ۱۲ هزار خودرو نسبت به تمدید بیمه خود اقدام کردند که از لیست هشدار خارج شده اند و انتظار می رود این روند افزایش یابد.

عزیزی هدف اصلی اجرای قانون را الزام به دریافت بیمه نامه شخص ثالث برای افزایش امنیت حوزه حمل و نقل دانست و تصریح کرد: توصیه ما به رانندگان خودروهای وسایل سنگین دقت در تمدید بیمه نامه هاست تا از منافع بیمه در جبران خسارات بهره مند شوند./ اقتصاد آنلاین

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو