دکتر متخصص متالوژی چیست و چکار می کند؟

دکتر متخصص متالوژی چیست و چکار می کند؟


منبع: نم نمک

1

1402/12/5

06:30


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، دکتر متالوژی و دکتر متالوژی چیست و متخصص متالورژی و علائم بیماری روماتولوژی چیست و دکتر متالوژی اصفهانو دکتر متالورژی چیست و تفاوت روماتولوژی و ارتوپدی و دکتر روماتولوژی خوب در تهران و بهترین درمان روماتولوژی و آیا بیماری روماتولوژی خطرناک استو فوق تخصص روماتولوژی در غرب تهران در نم نمک.

دکتر متخصص متالوژی چیست و چکار می کند؟

پزشک متخصص متالورژی چیست و چکار می کند؟

در علم پزشکی چیزی به نام دکتر متالوژی و پزشک متخصص متالوژی نداریم و در واقع اشتباهی در هنگام جستجوی دکتر متخصص روماتولوژی مرتکب می شوند.

دکتر متخصص متالوژی چیست و چکار می کند؟

دکتر متخصص متالوژی چیست و چکار می کند؟

دکتر متالوژی

متالوژی و متالورژی شاخه ای از علم مواد است که به شناخت و استخراج فلزات و فناوری های کار با فلزات می پردازد. این علم تفکیک مواد معدنی از سنگ معدن آن ها ، ذوب ، تصفیه و تولید شمش ، بهبود خواص و تهیه آلیاژها و فن کار بر روی فلزات و شکل دهی آن ها را دربر می گیرد.

تخصص روماتولوژی چیست؟

دکتر فوق متخصص رماتیسم در حوزه طب داخلی و اطفال است که با مفاصل ، بافت های نرم ، بیماری های خودایمنی و اختلالات ارثی بافت پیوندی سر و کار دارد.

روماتولوژیست

روماتولوژیست بیماری های اسکلتی عضلانی و هم چنین بیماری های خودایمنی سیستمیک را تشخیص می دهد و آن ها را درمان می کند. بر خلاف متخصصان ارتوپدی ، روماتولوژیست ها برای درمان بیماری های مفاصل ، جراحی انجام نمی دهند. از سوی دیگر ، هدف بسیاری از روماتولوژیست ها پیدا کردن علت بیماری روماتیسمی و انجام تحقیقات برای یافتن گزینه های درمانی بهتر است.

روماتولوژیست ها عموما در کلینیک های سرپایی کار می کنند. با این حال ، همکاری روماتولوژیست با بیمارستان و کار با بیماران بستری به سبب بیماری های روماتیسمی ، امری معمول است.

آموزش روماتولوژیست

یک روماتولوژیست باید ابتدا چهار سال آموزش پزشکی یا آسیب شناسی استخوان و عضله و سپس سه سال آموزش دستیاری در پزشکی داخلی یا اطفال را بگذراند. گاها ، برخی افراد دوره دستیاری هر دو رشته را می گذرانند. یک فلوشیپ اضافی روماتولوژی 2 تا 3 ساله برای یادگیری علل ، ریسک فاکتورها و درمان بیماری های مزمن اسکلتی عضلانی و خودایمنی لازم است. دریافت گواهی دانشنامه یا بورد ، مشروط به گذراندن آزمون های بورد که هر 10 سال باید داده شوند ، است.

بیماری هایی که روماتولوژیست درمان می کند

بیماری های روماتیسمی ، بیماری های التهابی و خودایمنی هستند و بیش از 200 نوع بیماری وجود دارد که می تواند توسط روماتولوژیست درمان شود. برخی بیماری هایی که روماتولوژیست درمان می کند ، شامل موارد زیر است :

دکتر متالوژی

روماتولوژی ، با بیماری های بافت نرم نیز مرتبط است و روماتولوژیست ها بسیاری از این بیماری ها را درمان می کنند ، از جمله :

یک روماتولوژیست ، می تواند بیماری های روماتولوژی تاثیرگذار بر استخوان ها را نیز درمان کند ، از جمله :

چندین اختلال ژنتیکی موثر بر مفاصل نیز ممکن است توسط روماتولوژیست ها بررسی شوند ، از جمله :

  • آکندروپلازی
  • سندرم اهلرز دنلوس
  • مفاصل با قابلیت کشش بیش از حد
  • سندروم مارفان

دکتر متالوژی

درمان بیماری های روماتیسمی

استراتژی های مورد استفاده برای مدیریت بیماران در روماتولوژی ممکن است دارودرمانی ، فیزیوتراپی و کاردرمانی ، توان بخشی و حتی در موارد شدید ، جراحی را در بر بگیرد. داروها ممکن است شامل داروهای ضدالتهاب ، اپیوئیدها یا ضدافسردگی ها باشد.

پیشرفت های اخیر در ایمنی شناسی و شجره شناسی بیماری های روماتیسمی و روماتولوژی را به زمینه مطالعه در حال رشد بدل کرده است. اخیرا ، روماتولوژیست ها ارتباط بین ایمنی شناسی و اختلالات خودایمنی را بررسی می کنند. عوامل دارویی جدید از جمله فرآورده های بیولوژیک ، به عنوان یک درمان تاییدشده برای افراد مبتلا به بیماری های مزمن و شدید سیستم حرکتی در حال ظهور هستند. مطالعه این عوامل بیولوژیک و بهبود پیامد آن ها برای این بیماران ، در حیطه روماتولوژی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو