هتل های تاریخی اصفهان؛ رستوران های مجلل و بازدید از هتل

هتل های تاریخی اصفهان؛ رستوران های مجلل و بازدید از هتل


منبع: روزانه

1

1402/12/5

10:09


اصفهان، یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران و خاستگاهی برای هتل‌های تاریخی است. این هتل‌ها نه تنها اقامتی لوکس و به یادماندنی را ارائه می‌دهند، بلکه به عنوان شاهکارهای …

اصفهان، یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران و خاستگاهی برای هتل‌های تاریخی است. این هتل‌ها نه تنها اقامتی لوکس و به یادماندنی را ارائه می‌دهند، بلکه به عنوان شاهکارهای معماری تاریخی نیز شناخته می‌شوند. همچنین، رستوران‌های مجلل این هتل‌ها با غذاهای محلی و بین‌المللی خود، گردشگران را به یک سفر به یادماندنی در دنیای طعم‌ها دعوت می‌کنند. بازدید از هتل های تاریخی اصفهان، علاوه بر ارتقای تجربه اقامتی، فرصتی برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ این شهر فراهم می‌آورد.

هتل های تاریخی اصفهان یوتراوز

هتل عباسی اصفهان؛ یادگاری از شکوه صفویان

هتل پنج‌ستاره عباسی، به‌عنوان کهن‌ترین هتل جهان و یکی از بزرگ‌ترین و بهترین هتل‌ های اصفهان، در خیابان چهارباغ عباسی واقع شده است. این اثر هنری، در سال ۱۱۰۶ هجری قمری با دستور شاه سلطان حسین صفوی و به همت معماران هنرمندان ایرانی بنا شده و در سال ۱۳۵۱ شمسی به‌صورت مدرن با امکانات رفاهی بی‌نظیر و به شکلی مطابق با استانداردهای جهانی بازسازی شد. مهمانسرای عباسی یا هتل شاه عباس، به‌عنوان یکی از زیباترین مهمانسراهای جهان شناخته می‌شود و تنها هتل پنج‌ ستاره اصفهان با ۲۲۵ واحد اقامتی، ۱۴ تالار پذیرایی، انواع رستوران و کافه سنتی است که می تواند از حدود ۱۵۰۰ نفر مهمان پذیرایی کند. نمای استثنایی و زیبای باغ و گنبد فیروزه‌ای مدرسه چهارباغ، منظره‌ای بدیع را برای ساکنین هتل به ارمغان می‌آورد. موقعیت مناسب هتل در میان بافت تاریخی شهر و دسترسی آسان به اماکن تفریحی و گردشگری چون کاخ هشت بهشت، سی و سه پل، میدان نقش جهان و بنای منارجنبان، این هتل را از دیگر هتل های اصفهان متمایز کرده است. انواع اتاق‌های هتل عباسی اصفهان از اتاق‌های معمولی یک و دو تخته تا انواع سوئیت‌های معمولی، قاجار، صفویه و… با چشم‌اندازها و طراحی‌های مختلف، هر یک با تنوع منحصر به فرد خود، تجربه‌ای بی‌نظیر از اقامت در شهر اصفهان را برای شما به ارمغان می آورد.

هتل های تاریخی اصفهان یوتراوز

هتل میناس اصفهان؛ تجربه ای متفاوت از اقامت در اصفهان

اقامتگاه میناس اصفهان، یکی از زیباترین هتل های تاریخی اصفهان برای سفری به یادماندنی است. تاریخچه این اقامتگاه به حدود چهارصد سال پیش بازمی‌گردد و آخرین بازسازی آن در سال ۱۳۹۷ انجام شد که در نتیجه‌ی آن سه اتاق زیبا در دو طبقه به وجود آمد. حیاط زیبای این اقامتگاه، زیبایی خانه را دوچندان کرده و مهمانان می‌توانند در کنار حوض آن آرامش یافته و لذت یک نوشیدنی گوارا را تجربه کنند. رستوران با چشم‌اندازی از حیاط و پنجره‌های رنگارنگ، تجربه‌ی لذت بخشی از فضای خانه‌های سنتی ایران را فراهم می‌کند. اتاق‌ها با تلفیق منحصر به فرد چیدمان سنتی و شمه‌هایی از معماری مدرن، یک فضای آرام و دلنشین برای اقامت مهمانان فراهم کرده‌است. علاوه بر امکانات و خدمات باکیفیت ارائه شده در این اقامتگاه، موقعیت جغرافیایی آن نیز از دیگر نقاط قوت آن محسوب می‌شود. نزدیکی به محله جلفا، باعث می‌شود که مهمانان به راحتی تا کلیسای وانک با یک پیاده‌روی ۱۵ دقیقه‌ای دسترسی پیدا کنند. هم‌چنین این اقامتگاه به دیگر جاهای دیدنی اصفهان از جمله: سی‌و‌سه پل، پل خواجو، میدان نقش‌جهان، مسجد شیخ لطف‌الله، عمارت عالی‌قاپو، چهل‌ستون، عمارت هشت بهشت و مدرسه‌ی چهارباغ نیز نزدیک است.

بوتیک هتل قصرمنشی؛ میزبانی با اصالت در اصفهان

هتل سنتی قصر منشی اصفهان، با موقعیت خود در خیابان نشاط و نزدیکی به میدان نقش جهان، از جمله بهترین هتل های تاریخی اصفهان به شمار می‌آید. با وجود امکانات بالا و معماری زیبا، می‌توان این هتل را در ردیف هتل های لوکس اصفهان قرار داد. این اقامتگاه از نظر تاریخی به اواخر دوره صفویه بازمی‌گردد و پس از بازسازی اخیر، ۲۰ اتاق زیبا با ظرفیت‌های مختلف در داخل آن ساخته شده است. آنچه سفرنامه نویس زمان صفوی «ژان شاردن» نقل کرده است، خانه تاریخی قصرمنشی بخش کوچکی از خانه میرزا رضی مرد خوشنام و دانشمند دوران صفوی، منشی الممالک و داماد شاه عباس کبیر است. تزئینات سنتی این اتاق‌ها، به همراه معماری جذاب و حوض آب کوچک در محوطه، تجربه اقامتی خاص و سنتی را برای مهمانان خلق می‌کند. رستوران این اقامتگاه نیز در فضای دنج خود، غذاهای سنتی ایرانی را ارائه می‌کند. هتل قصر منشی اصفهان به مشتریان خود امکاناتی چون روم سرویس، حمام سنتی، کافی‌شاپ و اسپا را ارائه می‌دهد. به لطف موقعیت مکانی مناسب، از اینجا می‌توان به راحتی با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی به میدان نقش جهان دسترسی پیدا کرد و از جاذبه‌های دیدنی اصفهان بازدید کرد. این هتل تاریخی، در نزدیکی زورخانه سنتی و بازار حسن آباد قرار دارد که می توانید از این اماکن دیدنی اصفهان نیز بازدید کنید.

هتل های تاریخی اصفهان یوتراوز

بوتیک هتل کریاس یا خانه نظام‌الاسلام

بوتیک هتل کریاس یا خانه نظام‌الاسلام، یکی از محبوب‌ترین هتل های تاریخی اصفهان است که با ۱۵ اتاق و سوئیت، در خیابان استانداری اصفهان واقع شده است. این هتل در سال 1397 افتتاح شد و به خانه‌ای تاریخی با قدمت 150 سال، جان دوباره بخشیده است. مالک اصلی این بنا نظام الاسلام میرزامحمد ملقب به میرزا محمد معلم بوده که در اواسط دوران قاجار و در جنبش‌های مشروطه‌خواهی اصفهان نقش تعیین کننده‌ای داشته است، که اکنون قبر وی در تکیه کازرونی واقع شده است. بوتیک هتل کریاس با ترکیب معماری سنتی و مدرن، فضای دلنشین و آرامش‌بخشی را برای مهمانان فراهم می‌کند. اتاق‌ها و سوئیت‌های این هتل با دکوراسیون زیبا و سنتی، به تمام امکانات مدرن مجهز هستند. با موقعیت مکانی مناسب، بوتیک هتل کریاس به جاذبه‌های گردشگری اصفهان از جمله میدان نقش جهان و عالی‌قاپو دسترسی آسانی را فراهم می‌کند. این هتل با امکاناتی چون اینترنت رایگان، صبحانه رایگان، پارکینگ رایگان، خدمات روم سرویس، خشک‌شویی و خدمات گردشگری، تجربه راحت و لذت‌بخشی را برای مهمانان فراهم می‌کند. بوتیک هتل کریاس برنامه‌های متنوعی را برای مهمانان در نظر گرفته است، از جمله تورهای گردشگری، کلاس‌های آشپزی و صنایع دستی. معماری سنتی و خدمات مدرن این هتل، آن را به گزینه‌ای مناسب برای افرادی تبدیل کرده که به دنبال تجربه‌ای متفاوت از اقامت در اصفهان هستند.

هتل سنتی خانه کشیش اصفهان؛ راحتی در فضایی تاریخی

اقامتگاه سنتی کشیش در اصفهان، در سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را به عنوان یکی از مقصدهای دلنشین و هتل های تاریخی اصفهان آغاز کرد. این اقامتگاه در محله سنگ‌تراش‌ها و خیابان خاقانی واقع شده است. بنا به معماری این هتل تاریخی، ساختمان اصلی با آینه‌کاری و گچبری زینت داده شده و شامل شاه‌نشین، هشتی، ایوان بزرگ و گوشواره می‌شود. هر یک از ۱۱ اتاق در دو طبقه اقامتگاه نام منحصر به فرد خود را دارند و با ترکیبی از معماری سنتی و مدرن طراحی شده‌اند. از جمله این اتاق‌ها می توان به خاطره، مینا، خواجو، آرامش و هزار و یک شب اشاره کرد. حیاط دلنشین با گل‌کاری‌های زیبا نیز در اختیار مهمانان قرار دارد. در چایخانه سنتی اقامتگاه، انتخاب از بین چای یا نوشیدنی‌های دلچسب وجود دارد و در رستوران با فضای باز آن، مهمانان می‌توانند نهایت لذت را از این فضای دل‌نشین تجربه کنند. با کمتر از ۱۵ دقیقه پیاده‌روی، محله جلفا با کلیسای وانک در دسترس مسافران این هتل قرار دارد. زاینده‌رود و سی‌و‌سه پل نیز تنها ۳ کیلومتر از اقامتگاه فاصله دارند. امکانات نقلیه عمومی نیز در نزدیکی اقامتگاه در دسترس است. این اقامتگاه ترکیبی از تاریخ، فرهنگ و امکانات متنوع را به مهمانان ارائه می‌دهد تا اقامتی خاطره‌انگیز داشته باشند.

هتل های تاریخی اصفهان یوتراوز

هتل سهروردی اصفهان؛ هتلی سنتی با چشم اندازی بی نظیر

اقامتگاه سنتی سهروردی اصفهان، در سال ۱۳۹۷ به صورت رسمی آغاز به کار کرد و جاذبه‌ای منحصر به فرد را به عنوان یکی از هتل های تاریخی اصفهان به جای گذاشت. این هتل با قدمتی ۴۰۰ ساله در قلب بافت تاریخی شهر اصفهان و در خیابان میرداماد واقع شده است. این هتل، نمایانگر میراثی ارزشمند از دوران‌های صفویه و قاجاریه است و با معماری موزه‌مانند خود، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. هر یک از اتاق های این هتل بر اساس شخصیت‌های ادبی مشهور نام‌گذاری شده است. میهمانان می‌توانند در دل هر اتاق موزه مانند، آثار مربوط بههریک از شخصیت های ادبی مربوطه را مشاهده می‌کنند. از ترمه‌های روی تخت تا پنجره‌های زیبا با نقوش سنتی ایرانی، باعث شده هتل سهروردی اصفهان، توجه هر بازدیدکننده ای را به خود جلب کند. فضای سنتی اتاق‌ها، حیاط با حوض آبنما و فضایی زیبا با عتیقه‌ها و اشیاء متنوع، ترکیبی از زیبایی تاریخی و حضور در یک موزه را به شما منتقل می کند. این هتل در فاصله کمی از جاذبه‌های تاریخی اصفهان قرار دارد.

سخن پایانی

در جای جای اصفهان، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی چشم‌نوازی را می‌توان مشاهده کرد. در حال حاضر بخشی از این جاذبه‌ها به محلی برای اقامت گردشگران و مسافران تبدیل شده‌اند. شما هم می‌توانید با اقامت در هتل های تاریخی اصفهان سفری فراموش‌نشدنی را برای خود رقم بزنید. برای این منظور تنها کافی است همین حالا به سایت یوتراوز مراجعه کرده و هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو