یارانه معیشتی ویژه نیمه شعبان برای مادران شیرده و کودکان | واریزی جدید یارانه معیشتی اسفند ماه چقدر خواهد بود؟

1

1402/12/5

15:21


یارانه معیشتی ویژه نیمه شعبان برای مادران شیرده و کودکان | واریزی جدید یارانه معیشتی اسفند ماه چقدر خواهد بود؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق ماه های گذشته یارانه معیشتی بهمن ماه نیز به حساب سرپرستان واریز می شود. یارانه معیشتی این ماه نیز طبق روال قبل به صورت نقدی است. میزان یارانه معیشتی بهمن ماه 400 هزار تومان است. هنوز سایتی برای ثبت نام جدید یارانه معیشتی اعلام نشده است. در ادامه آخرین خبر از یارانه معیشتی را می خوانیم.

واریز مستمری بهمن ماه مددجویان و افزایش ۳۰ درصدی آن در سال آینده‌، تحویل مسکن‌های آماده به خانواده‌های تحت پوشش، شارژ ۳۵۰ هزار تومانی بن کارت‌های مادران باردار و شیرده و احتمال واریز عیدی به مددجویان، کام مستمری بگیران تحت پوشش کمیته امداد را در آخرین روزهای سال خوش کرده است.

کمیته امداد خمینی (ره) در آستانه سال جدید اعلام کرده است در راستای رفع نیاز و توانمندی مددجویان طیف مختلفی از خدمات را طراحی و متناسب با نیاز آنها ارائه خواهد کرد.

یارانه معیشتی

یکی از اتفاق‌های ویژه‌ای که برای مستمری بگیران کمیته امداد اتفاق افتاده این است که مستمری بهمن‌ماه مددجویان که پیش از این در روزهای پایانی هر ماه پرداخت می‌شد، در تاریخ مقرر ۲۰ بهمن‌ماه به حساب سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت واریز شده است.

علاوه بر این، مدیرکل بهداشت کمیته امداد نیز از شارژ ۳۵۰ هزار تومانی بن کارت‌های مادران باردار و شیرده نیازمند حمایت غذایی خبر داده است.

همچنین محمود توکلی، مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در نشست خبری که برگزار کرد، گفته است: در سال جاری تاکنون ۲۱ هزار واحد مسکن احداث و تحویل مددجویان شده و ۶ هزار واحد دیگر نیز در آستانه تحویل نهایی است.

بر اساس اعلام مدیرکل بهزیستی استان ایلام، مستمری ویژه خانواده‌های دو معلول به بالا نیز ۲ برابر افزایش یافته است.

در روزهای گذشته معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام کرده بود که میزان افزایش مستمری‌ها سال آینده ۳۰ درصد پیش‌بینی و در مجلس تصویب شده است. بنا بر افزایش ۳۰ درصدی مستمری بگیران، هر خانواده تک نفره ۹۸۰ هزار، خانواده‌های دو نفره یک میلیون و ۵۰۰ هزار، خانواده‌های سه نفره، یک میلیون و ۹۰۰ هزار، خانواده‌های چهار نفره دو میلیون و ۳۰۰ هزار و خانواده‌های پنج نفره ۳ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ مستمری دریافت خواهند کرد.

عیدی مددجویان پرداخت می‌شود؟

با توجه به آنکه در سال ۱۴۰۰، مددجویان کمیته  امداد به اندازه یک ماه مستمری خود عیدی دریافت کردند، پیش‌بینی می‌شد که این عیدی در سال‌های بعد هم ادامه پیدا کند اما سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۱ عیدی مددجویان را پرداخت نکرد. این سازمان در توجیه قطع عیدی مددجویان اعلام کرده بود نه سازمان بهزیستی و نه کمیته امداد هیچ‌گونه ردیف بودجه‌ای تحت عنوان عیدی ندارند اما در نهایت پس از عید نوروز، حساب مددجویان با مبلغی به اندازه نصف مستمری تک نفره شارژ شد.

با این حال هنوز مشخص نیست که آیا در سال ۱۴۰۲ به مددجویان عیدی تعلق می‌گیرد یا این قشر از جامعه مانند سال گذشته از عیدی محروم خواهند ماند./اقتصاد آنلاین

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو