معرفی فیلم آسمان غرب، برنده سیمرغ زرین فیلم از نگاه ملی جشنواره فیلم‌ فجر 1402

معرفی فیلم آسمان غرب، برنده سیمرغ زرین فیلم از نگاه ملی جشنواره فیلم‌ فجر 1402


منبع: پلازا

2

1402/12/6

21:24


معرفی فیلم آسمان غرب، برنده سیمرغ زرین فیلم از نگاه ملی جشنواره فیلم‌ فجر 1402

فیلم آسمان غرب از جمله فیلم‌های بیوگرافی جشنواره فجر بود که در سال 1402 نمایش داده شد و توانست توجه‌ها را به خود جلب کند. در ادامه مقاله پیش رو با معرفی فیلم آسمان غرب همراه شما هستیم.

شهید علی‌اکبر قربان شیرودی از جمله شهدای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در سال 1334 متولد شد و در سال 1360 به شهادت رسید. این شهید در زمان شورش گروه‌های کورد بین سال‌های 1357-1359 نقش مهمی داشت و در طی سالیان خدمت خود توانست افتخارات زیادی کسب کند. او از بهترین خلبانان اوایل جنگ بود و سرانجام در عملیات بازی دراز شهید شد. او را می‌توان‌ یکی از تاثیرگذارترین افراد در اوایل جنگ‌ دانست.

فیلم آسمان غرب به کارگردانی و نویسندگی محمد عسگری در سال 1402 ساخته شد و حبیب‌الله والی‌نژاد تهییه‌کننده آن بود. فیلم محصول سازمان سینمایی سوره و بنیاد سینمایی فارابی و موفق شد سیمرغ زرین فیلم از نگاه ملی جشنواره فیلم‌ فجر 1402 شود. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی فیلم آسمان غرب همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم سینمایی آسمان غرب

ژانر فیلم آسمان غرب اکشن، جنگی، درام، بیوگرافی و دفاع مقدس است. این اثر در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. مدت زمان فیلم آسمان غرب 90 دقیقه است.

داستان فیلم آسمان غرب

داستان فیلم آسمان غرب

خلاصه فیلم آسمان غرب درباره شهید شیرودی و هم‌رزمانش است که چگونه در اوایل جنگ بین ایران و عراق با شجاعت در مقابل دشمنان قد علم کرد و مانع تسخیر خاک ایران به دست دشمن می‌شوند.فیلم روایتی اکشن از سال‌های سیاه جنگ است.

بازیگران فیلم آسمان غرب

در این قسمت قصد داریم تا با معرفی بازیگران فیلم همراه شما باشیم.

میلاد کی مرام در نقش علی اکبر شیرودی

بازیگران فیلم آسمان غرب

میلاد کی‌مرام بازیگر اهل ایران متولد 4 اردیبهشت 1364 است. او بازیگری را از سال 1375 و بازی در تئاتر شروع کرد تا اینکه به کلاس‌هاب بازیگری مسعود کیمیایی رفت. اولین فعالیت او جلوی دوربین سریال خواستگاران بود و در سال 1389 با فیلم کوچه ملی وارد سینما شد. در سال 1390 این بازیگر را در فیلم ملکه و سریال نابرده رنج دیدیم ‌که موجب شهرت میلاد کی‌مرام شدند. او سپس با سریال بچه‌های نسبتا بد، فیلم‌های مستانه، آبنبات چوبی، ملی و راه‌های نرفته‌اش، فصل ماهی سفید، خط ویژه سریال‌های ممنوعه و سیاوش به شهرت زیادی رسید. میلاد کی‌مرام تا کنون یکبار برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم خط ویژه شده است.

امیرحسین آرمان در نقش حسین ادیبان

هنرپیشه های فیلم سینمایی آسمان غرب

امیرحسین آرمان از جمله بازیگران اهل ایران است که در 14 آبان سال 1361 متولد شد. او بازیگری را از سال 1383 و فیلم ازدواج به سبک ایرانی شروع کرد. او سپس با فیلم صد سال به این سال‌ها توانست بدرخشد‌. فیلم‌های در امتداد شهر، یه حبه قند، نازنین، شیفت شب از آثار مطرح او هستند‌. آقای آرمان با ایفای نقش در سریال‌های کیمیا، پریا و مانکن شناخته می‌شود.

آرمین رحیمیان در نقش حسین همدانی

خلاصه فیلم آسمان غرب

آرمین رحیمیان بازیگر ایرانی متولد 18 دی ماه سال 1372 است. او کار خود را از تئاتر آغاز کرد و در رشته فیلمسازی با گرایش فیلنامه‌نویسی فارغ‌التحصیل شد. آرمین رحیمیان در سال 1390 به تهران آمد و در آموزشگاه بازیگری، فعالیت خود را به صورت جدی‌تر دنبال کرد تا اینکه با تئاتر مری پاپینز تواجه‌ها را به خود جلب کرد. بازی در فیلم شبی که ماه کامل شد، این هنرپیشه را معردف کرد. او در سریال میدان سرخ و فیلم نپتون حضور داشته است.

کیوان آزاد در نقش صفر پایخان

مدت زمان فیلم آسمان غرب

کیوان آزاد بازیگر، کارگردان و نویسنده ایرانی در 14 آذر 1371 به دنیا آمد. او بازیگری را از تئاتر و سنین نوجوانی شروع کرد و در تئاترهایی همچون دیوانه هستم، کلاغ سفید و هفت پیکر حضور داشت. فیلم آسمان غرب اولین تجربه بازیگری پشت دوربین ابن هنرپیشه است.

نسیم ادبی

تاریخ اکران فیلم سینمایی آسمان غرب

نسیم ادبی هنرپیشه ایرانی در سال 1355 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1375 با سریال دوقلوها شروع کرد اما با سریال شهرزاد و نقش حمیرا به شهرت رسید. این بازیگر سپس در آثار موفقی همچون گلشیفته، برادر جان، شرم و رحیل در تلویزیون خوش درخشید. از آثار سینمایی خانم ادبی باید به خانه دختر، مهمانخانه ماه نو، لب خط، خائن کشی، فیلم نمور و فیلم تابستان همان سال اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های فیلم سینمایی آسمان غرب عبارتند از:

  • نادر فلاح 
  • کریم امینی 
  • روح‌الله‌ زمانی 
  • محمدرضا صولتی 
  • پیام اینالویی 
  • تورج الوند 
  • احسان عباسی 
  • صفر محمدی 
  • احسان صاحب‌الزمانی 
  • یوسف فروتن 
  • راحله لطفی 
  • پرهام غلاملو 
  • سمیه مهری 
  • نیوشا علیپور

نقد فیلم سینمایی آسمان غرب

در سال 1371 فیلمی به نام سیمرغ منتشر شد که بخشی از آن به زندگی شهید شیرودی ربط داشت و در سال 1402 فیلمی پرهزینه منتسب به این شهید می‌بینیم. فیلم در دقایق ابتدایی به دیالوگ تکیه می‌کند و برخلاف اکثر آثار دفاع مقدس حراف است تا اینکه به صحنه‌های اکشن می‌رسد. اکشن آسمان غرب بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت و به جرعت می‌توان گفت که در دقایقی حتی از اکثر آثار ساخته شده این روزهای ژانر جنگی نفس‌گیرتر است. بازی‌های آقایان کی‌مرام، آرمان و زمانی قابل قبول جذاب هستند که از نکات دیگر فیلم محسوب می‌شوند.

این فیلم توانست برنده سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی و بهترین صداگذاری شود. همچنین در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین، بهترین صدابرداری و بهترین جلوه‌ های ویژه میدانی نیز نامزدی کسب کرد که نشانگر بالا بودن نمرات فیلم سینمایی آسمان غرب هستند. در مجموع با یک فیلم جنگی درخور تماشا روبه‌رو خواهیم بود.

سخن پایانی

نقد فیلم سینمایی آسمان غرب

در این مقاله با معرفی کامل و بررسی فیلم ایرانی آسمان غرب همراه شما بودیم. اثری دفاع مقدس که برنده سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی شد و توانست توجه‌ها را جلب کند. آیا شما این فیلم را تماشا کرده‌اید؟ نقاط قوت و ضعف آن چه بودند؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو