ماجرای حضور سردار سلیمانی میان آمریکایی‌ها با لباس مبدل که بعد از فهمیدن ماجرا از شدت خشم محل اقامتشان رو با تانک هدف قرار دادند

منبع: ساعد نیوز

1

1402/12/7

16:22


ساعدنیوز: مشاور عالی فرمانده‌کل قوا گفت: در جریان حمله آمریکایی‌ها به عراق، حاج قاسم به‌مدت یک ماه به عراق رفت و در منطقه حفاظت‌شده الخضراء بغداد با لباس مبدل مستقر شد، آمریکایی‌ها بعد از گذشت یک ماه از حضور ایشان مطلع شدند و با تانک به محل اقامتش حمله کردند.

ماجرای حضور سردار سلیمانی میان آمریکایی‌ها با لباس مبدل که بعد از فهمیدن ماجرا از شدت خشم محل اقامتشان رو با تانک هدف قرار دادند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از تسنیم، نیمه‌های شب 13 دی‌ماه سال 1398 بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محور مقاومت یکی از سرداران و فرماندهان بنام خود را در پی حمله موشکی پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد از دست داد و شوک عظیمی به مردم منطقه و حتی در سطح جهانی وارد شد، در همین راستا، سرلشکر سید یحیی (رحیم) صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، در گفتگویی تفصیلی به بیان نکات و خاطراتی درباره شهید سلیمانی پرداخته است که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید.

زمانی که شما به‌عنوان فرمانده‌کل سپاه منصوب شدید، سردار سلیمانی را به‌عنوان فرمانده نیروی قدس انتخاب کردید، چه عاملی باعث شد این تصمیم را بگیرید و چه ویژگی بارزی در شهید سلیمانی وجود داشت که شما به آن جلب شدید و فکر کردید ایشان می‌تواند نیروی قدس را فرماندهی کند؟

بنده از ماه‌های اول جنگ تا شهادت سردار سلیمانی با ایشان دوست و رفیق بودم، یعنی حدود 40 سال؛ شهید سلیمانی قهرمان دفاع ملی ایران و چهره بین‌المللی مقاومت و احیا و تقویت کننده جبهه مقاومت نه تنها در غرب آسیا بلکه در جهان اسلام بود.

او انسان مؤمنی بود که هم مسائل جهاد و دفاع و هم بحث سیاست داخلی و بین‌المللی را خوب می‌شناخت، علاوه بر این مسائل اجتماعی و منطقه‌ای و به خصوص مسائل امت اسلامی را درک می‌کرد و یک فهم راهبردی داشت.

به هرحال من که در سال 76 فرمانده کل سپاه شدم، سردار قاسم سلیمانی را از فرماندهی قرارگاه قدس سپاه برای تصدی فرماندهی نیروی قدس به حضرت آقا پیشنهاد دادم. همچنین سردار کاظمی را هم از فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدای شمال‌غرب آوردم و به حضرت آقا پیشنهاد دادم که ایشان هم فرمانده نیروی هوایی سپاه بشود و سردار حجازی را هم برای فرماندهی نیروی مقاومت بسیج پیشنهاد دادم که حضرت آقا با هر سه نفر موافقت کردند.

من در آن زمان شناخت کاملی از ابعاد مختلف شخصیتی شهید سلیمانی به خصوص توانمندی ایشان در شناخت دفاع و امنیت غرب آسیا و فهم سیاست بین‌المللی داشتم.

ماجرای تعجب «پوتین» از اطلاعات حاج قاسم روی نقشه و احضار وزیر دفاع

فهم ایشان از مسائل آن‌قدر بالا بود که نه‌تنها در قامت یک فرمانده زبده بلکه به‌عنوان یک دیپلمات متبحر و آگاه با سران برخی از کشورها دیدار می‌کرد، مثلاً ایشان با آقای پوتین دیدار داشت و خود حاج قاسم برای من تعریف می‌کرد، می‌گفت "روزی که به دیدار آقای پوتین رفتم و از روی نقشه اوضاع سوریه را برای ایشان توضیح دادم، ایشان تعجب کرد و از وزیر دفاع خود خواست که به جلسه بیاید و دید اطلاعاتی که ما می‌دهیم بسیار کامل‌تر از اطلاعاتی است که منابع روسی در اختیار او گذاشته‌اند".

لذا به همین دلیل و پس از ملاقاتی که پوتین با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشت مجاب شد که نیروی هوایی روسیه را به سوریه و برای پشتیبانی هوایی یگان‌های زمینی ارتش و نیروهای مردمی سوریه و از همه مهمتر نیروهای مدافعین حرم برای مقابله با داعش اعزام کند.

همچنین سردار سلیمانی یک توان بالایی در حوزه آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی داشت. ایشان در عراق با کمک دولت این کشور حدود 20 تیپ حشد الشعبی را برای مقابله با داعش و به کمک به ارتش عراق سازماندهی کرد. علاوه بر این در سوریه نیز بیش از 70 هزار نفر را در قالب دفاع وطنی در کنار ارتش سوریه آموزش داد و سازماندهی کرد و رزمندگانی را از سایر کشورها برای مقابله با داعش بکار گرفت.

ماجرای حضور سردار سلیمانی با چهره مبدل در الخضراء بغداد و حمله آمریکایی‌ها با تانک به محل ایشان

شهید سلیمانی انسانی دارای فهم استراتژیک بود، علاوه بر این ایشان از هوش اطلاعاتی سرشاری هم برخوردار بود برای مثال در جریان حمله آمریکایی‌ها به عراق در سال 2003، حاج قاسم به مدت یک ماه به عراق رفت و در منطقه حفاظت شده سبز (الخضراء) بغداد مستقر شد. آمریکایی‌ها بعد از گذشت یک ماه از حضور ایشان مطلع شدند.

سردار سلیمانی با یک لباس و چهره مبدل به این منطقه رفت و آمریکایی‌ها زمانی که فهمیدند فرمانده نیروی قدس سپاه به آن منطقه رفته با تانک به محل اقامت ایشان حمله کردند اما یک یا دو روز قبل، شهید سلیمانی آن مکان را ترک کرده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو